8 Reacties

15 dagen geleden

Ik kreeg dat ook te horen met 20 weken echo. In het ziekenhuis bleek alles goed te zijn en de eene slagader die er was zelf wat dikker te zijn. Laatste trimester wat vaker op controle maar dat is het dan ook

15 dagen geleden

Reactie op Lelietje12

Ik kreeg dat ook te horen met 20 weken echo. In het ziekenhuis bleek alles ...
Ik heb precies hetzelfde!

15 dagen geleden

Wij kregen precies het zelfde te horen en gisteren in het ziekenhuis geweest. Ook wat lelietje zegt de andere ader heeft het soort van de taak van de derde overgenomen. Advies groei in de gaten houden en gisteren in het ziekenhuis hebben ze extra veel aandacht besteed aan de nieren en hart.

15 dagen geleden

Ik blijk dat ook te hebben, wij zijn toen ook verwezen naar het ziekenhuis voor een GUO. Ik vond het best even schrikken. Ook bij ons hebben ze extra uitgebreid gekeken naar het hart en de nieren. Alles zag er goed uit en controles zijn gewoon weer bij de verloskundige. Ik begreep dat het best wel vaak voorkomt.

15 dagen geleden

Alvast bedankt voor alle reacties. Ongeveer bij 1% komt het voor, begrepen wij. Wij kunnen woensdag terecht. 🙏

14 dagen geleden

Wij kregen dezelfde diagnose en zijn voor een GUO in Nijmegen geweest. Daar gaven ze meteen al aan dat het veel voorkomt en eigenlijk een ander soort normaal is. Niks om je druk over te maken, zeker niet als ze verder geen andere afwijkingen konden vinden bij de 20 weken echo. Alles was goed en inderdaad nu gewoon reguliere controles bij de verloskundige. Dus maak je niet druk :)

14 dagen geleden

Vandaag hadden wij ook de 20 weken echo en kwam dit ook ter sprake, omdat ze ernaar ging kijken. Het is natuurlijk geen advies maar mijn echoscopiste/vk zei dat het wel in de gaten wordt gehouden als dit het geval is, maar de meeste babies zonder problemen worden geboren! En mijn beste vriendin heeft als doula ook een client gehad met hetzelfde en dat is ook goed gekomen. Hoop dat het bij jullie ook zo is! 🩷🍀

14 dagen geleden

Reactie op Jmj93

Alvast bedankt voor alle reacties. Ongeveer bij 1% komt het voor, begrepen ...
Hier hetzelfde. Wat het UMC Amsterdam tegen ons zei is dat ze normaliter bij 28 weken een extra groei echo maken. Aangezien wij een tweeling krijgen stond die bij ons al op het programma voordat de SUA bekend was. Heel veel succes woensdag! Het is en blijft schrikken maar in de meeste gevallen dus verder geen afwijkingen 🙏🏻