20 Reacties

16 dagen geleden

Hier ongeveer hetzelfde probleem. De putjes blijven nog niet staan, maar aan het eind van de dag staan mn sokken wel in mn enkel terwijl ik dat normaal nooit heb. Ik kreeg van de gynaecoloog de tip om de reiskousen van de ANWB te kopen. Dat zijn een soort steunkousen. Blijkbaar van goede kwaliteit en ook goed te betalen. Heb ze vandaag opgehaald dus of het helpt weet ik nog niet.

16 dagen geleden

Heb ik precies hetzelfde. Ook 20 weken zwanger. Ik ben altijd gevoelig voor vocht vasthouden bij warm weer en tijdens menstruatie bijvoorbeeld. Ik heb al veel dingen geprobeerd, maar lees even mee!

16 dagen geleden

Nu het wat warmer wordt, begint het bij mij ook weer op te spelen. Ben er ook buiten de zwangerschap om gevoelig voor. Ik drink altijd extra veel als ik er last van heb en zorg dat ik oefeningen doe die m’n enkels en kuiten activeren. (Je kan er veel vinden op Google) Ook let ik erg op m’n zoutinname en probeer vochtafdrijvend te eten. Bleekselderij helpt bij mij. Het lost het niet op, maar het helpt vaak wel de klachten te verminderen.

16 dagen geleden

De merino everyday sokken van stox zijn erg prettig.

15 dagen geleden

Magnesium vlokjes in voetbad, of je lymfedrainage behandeling boeken.

15 dagen geleden

Ik heb op www.podobrace.nl steunkousen besteld. Dit helpt al wel iets bij mij! Alleen doe ik ze nu even niet aan met die warmte vandaag 🙃

15 dagen geleden

Herkenbaar. Tijdens mn vorige zwangerschap paste ik op het einde alleen nog maar teenslippers, en zelfs die bleven in mn voeten staan. Dat wordt lachen deze zomer …

15 dagen geleden

Reactie op Myrthe<3

Herkenbaar. Tijdens mn vorige zwangerschap paste ik op het einde alleen nog ...
Oef ja, daar ben ik ook bang voor. Ik zit pas op de helft en ik kom nu al thuis met enkels ter grootte van een oliebol 🥲

14 dagen geleden

Ik heb dus maar steunkousen besteld🥲. Zijn niet alleen mijn enkels, maar ook mijn voeten en onderbenen. Ik heb een staand beroep en niks lijkt te werken...

14 dagen geleden

Reactie op Thatredhead

Ik heb dus maar steunkousen besteld🥲. Zijn niet alleen mijn enkels, maar o ...
Ik heb ook een staand beroep, helaas pindakaas. Welke steunkousen heb jij besteld? Bij mij beperkt het zich tot nu toe alleen in m’n enkels 😫

14 dagen geleden

Dacht dat het aan mij lag 🤪. Hier ook 20 weken en de enkels zijn ver te zoeken 🔍. Ik lees even mee met wat de goeden tip is 😇

14 dagen geleden

Reactie op Roosje833

Ik heb ook een staand beroep, helaas pindakaas. Welke steunkousen heb jij b ...
https://www.podobrace.nl/shop/product/steunkousen-met-rits-open-teen/ 👆 Deze gister besteld en zijn net binnen gekomen (hele fijne website). Dus ik kan nog niet zeggen of ze hun werk goed doen😋 maar wilde niet meteen van die extreme duren kopen... Nu vind ik 20 euro voor 1 paar ook niet goedkoop maar wel goedkoper dan t meeste dat ik tegenkom op internet🥲 Er staat ook een maattabel bij zodat je weet welke maat je nodig hebt.

13 dagen geleden

Reactie op Blemmers

Dacht dat het aan mij lag 🤪. Hier ook 20 weken en de enkels zijn ver te zo ...
Erg hè! Ik las dus dat brandnetelthee ook zou helpen omdat het vochtafdrijvend werkt. Ik ga even op onderzoek uit 👀

13 dagen geleden

Ik ga ook maar even een paar bestellen. Ik heb nu wel kousen, maar die werken niet. Ben benieuwd of het bij jou helpt!

12 dagen geleden

Het enige wat helpt is om tussendoor je benen omhoog te houden . Dus als je even tussendoor kunt gaan zitten voor een aantal minuten dan je benen op een stoel of kruk leggen. Maar ja dat is natuurlijk zowat niet te doen als je een staand beroep hebt. Sowieso wel in je pauze doen. En als je bijvoorbeeld dingen op de computer moet invullen ook even snel. Je zou dit ook met je werkgever kunnen bespreken en kijken waar mogelijkheden zijn. Bij thuiskomst op de bank ook de benen recht of zelfs de voeten iets hoger. Steunkousen helpen alleen als ze heel straks zitten. Dat valt tegen als je verder in je zwangerschap komt om die aan te trekken. Het beste is om die speciaal te laten opmeten. Ik heb mijn vorige zwangerschap van die speciale op maat gemaakte zwangerschap panty's laten maken. Voor de nacht het voeteneind iets omhoog zetten kan ook helpen. Kussen onder het matras helpt beter dan een kussen onder je voeten. Heel veel sterkte en succes in ieder geval. Je lijf geeft aan dat je te veel doet dus wees voorzichtig met jezelf!

12 dagen geleden

Update op de kousen. T werkt! Houd echt nog wel iets vocht vast. Maar zie t verschil maar eens. Beide genomen na n werkdag, voor het naar bed gaan.

12 dagen geleden

Heb dit ook.. na een paar uur wandelen doen mijn enkels de hele dag zooo vreselijk veel pijn. 😔 En de warme zomer moet nog komen 🥲

3 dagen geleden

Hier ook sinds gisteren. Toch warme weer. Merk het dan vooral onder de douche en toen ik de onderkant van m’n voeten wilde afspoelen. Voelde beetje strak om m’n enkel te buigen. Nu maar met de beentjes omhoog en wat meer water nog drinken voordat we gaan slapen 😅

3 dagen geleden

Yep hier ook met deze warme dagen! De kenkels zijn officeel een feit..😂 Goede tip van de kousen! Misschien maar voor de zomermaanden gaan bestellen