9 Reacties
9 maanden geleden
Witte natuurazijn (evt verdund met water) en idd buiten zetten! Verven is ook een optie, maar misschien wil je het geen andere kleur maken. Als het hout is kan je dan transparant beitsen/lakken. Weet niet of het na een weekje al weg is
9 maanden geleden
Nog even flink schoonmaken, buiten laten luchten en eventueel als niks werkt dan een likje verf eroverheen. Zonde om weg te gooien
9 maanden geleden
Met een beetje azijn goed schoonmaken. Ik had laatst een leuke kast gekocht die ook een eigenaardige geur had. Niet muf, maar gewoon niet mijn 'eigen' geur. Even poetsen met schoonmaakazijn en het was weg. Met verven ben je er sowieso vanaf, maar zou ik persoonlijk met een box niet zo snel doen.
9 maanden geleden
Ik heb wel eens in oude kastjes (van die opa en oma schattige kastjes) een schaaltje met bakpoeder (baking soda) gezet. Raar maar waar, de geur trekt dan eruit. In die la zou je het bijvoorbeeld neer kunnen zetten en even een tijdje laten staan. Misschien ook gewoon in de box zelf even een paar schaaltjes neerzetten.
9 maanden geleden
Reactie op SelinaSchop
Ik heb wel eens in oude kastjes (van die opa en oma schattige kastjes) een ...
Oh sorry, verkeerd gelezen, er zit geen la in. Maar alsnog.
9 maanden geleden
Bedankt voor de tips!
We laten het even een tijdje staan in het hok, na twee weken nog maar eens zien. Het bleek dat die op zolder heeft gestaan bij die mensen.
Baking soda ga ik nog proberen.
Heeft vandaag hele middag in felle zon gestaan en is schoongemaakt met dusty, allesreiniger en wasmiddel. Maar het zit gewoon zo diep in de verf getrokken of in het onbewerkte MDF. Verven ga ik niet aan beginnen, voor dat geld/tijd heb ik ook zo goed als een nieuwe.