8 Reacties

9 maanden geleden

Hi! Zelf ga ik regelmatig, maar nu ik zwanger ben niet langer dan 10 min in de sauna en geen sauna van 90 graden of warmer. Infrarood sauna mag trouwens niet. Ik zou zeggen; lekker ontspannen! 🧖🏼‍♀️

9 maanden geleden

Lekker gaan

9 maanden geleden

Ik ging al regelmatig voor ik zwanger werd en vorige week voor het eerst zwanger geweest! Gewoon naar je lichaam luisteren zoals altijd! Geniet ervan!!

9 maanden geleden

Je voelt vanzelf wel of je het fijn vindt of niet! Niet te lang in een sauna en veel pauze tussendoor, maar lekker genieten :)

9 maanden geleden

Ik heb het aan de gynaecoloog gevraagd tijdens mijn vorige afspraak. Het is juist goed om te ontspannen. Als je het niet gewend bent zou ik vooral lekker dobberen in het zwembad, bubbelen en de sauna's doen die niet te warm zijn

9 maanden geleden

Kan prima hoor! Belangrijk is dat je niet te lang in de sauna blijft zitten, op het laagste bankje, max 10 min. En daarna goed afkoelen, geen dompelbad! En geen infrarood sauna. Ik ben tijdens mijn vorige zwangerschap 2x geweest, ging prima. Maar kreeg het wel sneller warm dan daarvoor en sneller wat licht in m'n hoofd.

9 maanden geleden

Mijn gevoel zegt dat het niet heel veel uit maakt of je het gewend bent of niet. Het gaat er denk ik vooral om dat je herkent aan je lichaam wanneer je te warm wordt (en ja ik moet zeggen, als je al vaak bent geweest herken je dat makkelijker en kan je ook meer warmte hebben). Ik zou gewoon lekker gaan en sauna's afwisselen met zwemmen, even liggen, bubbelbad etc. Niet te heet (zou 70 a 80 doen) en niet helemaal bovenaan gaan doen. Geen opgietingen, infrarood of dompelbad doen. En veeel water drinken. 😊

9 maanden geleden

Ik ben van het weekend voor het eerst weer naar de sauna geweest. Ik ging voorheen iedere 3 of 4 week heen dus had verwacht wel even te moeten wennen na 15 weken niet te zin geweest, maar dit viel reuze mee. Heb het wel veilig gehouden en op de laagste bankjes gezeten/gelegen max 10min per keer en niet hoger dan 85°c en geen opgietingen/infrarood. Veel rusten tussendoor en goed afkoelen voor de volgende ronde. Geen dompelbad of ijskoude douche overigens dat raden ze hier af. Ben buiten gaan afkoelen of even gaan zwemmen in een niet te warm bad. Enige waar ik last van had was met opstaan na op de rug liggen dat je buikspieren even van slag zijn en je buik even heel zwaar voelt.