Vorige week had ik mijn dochter van 8 maanden even in haar bedje gelegd om kort te spelen, zodat ik naar het toilet kon boven. Ze is ook al goed aan het kruipen dus ik dacht, daar ligt ze het meest veilig voor die paar minuten. Opeens hoor ik gehuil en had ze zich pijn gedaan, bult op haar voorhoofd. Toen ik terugkeek via de camera wat er gebeurd was, bleek ze zich opgetrokken te hebben aan de rand van haar bedje en best even zo gestaan te hebben. Ik wist niet dat ze dat al kon.. Toen ze een van haar handjes losliet kiepte ze om, met haar hoofd tegen de zijkant van het bed. We hebben een oud bedje dus deze is niet zo heel hoog, haar hoofd komt nu bij staan net boven de rand uit en die rand kan ze dus ook vrij makkelijk vastpakken. Zie ook de foto.
Ze wil nu het liefst de hele tijd staan en zich overal aan optrekken. Soms laat ik het haar even proberen en kan ik haar opvangen/helpen met weer terug te gaan zitten, dit lukt haar nog niet zelf. ‘s Nachts heeft ze een slaapzak aan in haar bedje en heeft ze het vooralsnog niet geprobeerd, maar ik merk dat ik nu dus de hele tijd bang ben dat ze weer gaat staan en zich flink bezeerd. Ik heb er ook al aan gedacht om tijdelijk een hoger bedje te halen bij Ikea (onze box is ook hoger en aan de spijlen trekt ze zich nog niet op), maar ik weet niet of dat nu echt een oplossing is en hoe lang deze fase duurt haha
Is dit herkenbaar voor anderen en hoe gaan jullie hiermee om?