Hoi allemaal,
Even een vraag of dit aan mij ligt of niet. Ik heb weinig vrienden met een baby, dus vandaar de vraag.
Mijn partner en ik hebben even geleden een baby'tje gekregen en sindsdien vaker ruzie. Ik zorg grotendeels voor onze baby doordat ik nog verlof heb, maar onze baby vraagt veel aandacht en slaapt overdag heel weinig. Daarom kom ik niet altijd even goed toe aan het huishouden, waardoor mijn vriend daar (naast zijn werk) meer een bijdrage aan levert. Ik doe bijvoorbeeld wel alles rondom onze baby, boodschappen, koken etc. Verder geeft hij het laatste flesje op de avond, maar doe ik de nachten (en ochtenden natuurlijk). En die zijn best wel pittig, met name vanwege de slaapregressie.
Nu klaag ik eigenlijk nooit en doe ik alle verzorging met alle liefde, maar heb ik een of twee 's nachts gezucht omdat onze baby voor de zoveelste keer wakker werd. Toen is de bom gebarsten. Mijn partner vroeg waarom ik zoveel klaag en gaf aan dat hij zich ergert aan dat ik te weinig bijdraag aan het huishouden, ik moe ben, sloom ben en teveel zou klagen. Ook zou ik te inefficiënt zijn. Dit heeft mij heel erg gekwetst. Dit was ook na de dag dat onze baby voor het eerst naar de opvang is geweest. Daar had ik het emotioneel nogal zwaar mee en ik heb bijvoorbeeld daarna 2 uur met hem op de bank gelegen (terwijl hij sliep), ook omdat de baby zo moe was van de wendag. Daardoor was ik 's avonds ook erg moe (had die nacht ervoor vanwege alle spanning voor de wendag ook slecht geslapen).
Is dit normaal? Doe ik niet genoeg? Of juist wel?