25 Reacties

10 maanden geleden

Jaaaaaa, duurt superlaaaaaang!!!

10 maanden geleden

Ja is echt heel frustrerend 🥲

10 maanden geleden

Dat is inderdaad eigenlijk de gebruikelijke termijn. Een echo op 8 weken en de volgende op 12 weken. Ook nadien zit er meestal gemiddeld 4 weken tussen… Als je echt ongerust bent, kan je meestal wel een extra tussentijdse echo vragen. Bij ons hadden we een echo op 8 weken, 10 weken en dan 13 weken. Al was die extra echo bij ons voornamelijk omdat we ons eerste kindje zijn verloren …

10 maanden geleden

Wij kunnen (na eerder miskraam) telkens om de 2 weken op controle. Dit ook vooral omdat ze alles nauw willen opvolgen. Maar anders zijn de echo’s op 8w en 12w een normaal termijn.

10 maanden geleden

In Noorwegen bij mijn schoonouders hebben ze maar max 3 echo's per zwangerschap😬 In België kom je zeer zeker geen echo's te kort, hoor🫣

10 maanden geleden

Hier zelfs 5 weken tussen.. duurt eeuwen en maar hopen dat alles oke is.. 🤞🏻 volgende week maandag kunnen we eindelijk weer gaan

10 maanden geleden

Wij vonden dat ook super lang, dus zijn we op 10 weken voor een pretecho gegaan (als je niet terecht kan tussentijds bij je gynaecoloog). Waar wij gingen kon je ook gewoon gaan voor geruststellende echo.

10 maanden geleden

5 weken hier 🤭

10 maanden geleden

Hier meer als 6 weken, eerste was om 6w5D en tweede pas op 13W 😂 gelukkig kan ik terugvallen op mijn misselijkheid en overgeven op ervan uit te gaan dat het goed gaat

10 maanden geleden

Hier ook 5 weken tussen. Gynaecoloog was wel echt super lief en zei: ik begrijp dat dit een lange tijd is. Je mag ALTIJD bellen als je tussendoor eens wilt komen. Het voelt zo goed als je iemand hebt waarbij je u goed voelt.

10 maanden geleden

Hier zit er ook exact 4 weken tussen. Voelt echt als een eeuwigheid nu je dat babytje nog niet voelt 🥲

10 maanden geleden

Hier net alle afspraken ingepland. Zit idd iedere keer 4 weken tussen. Heb 1 extra op 10 weken omdat de 12 weken pas op 14 weken kan doorgaan door vakantie enz :/ Zal lang wachten zijn

10 maanden geleden

Echt frustrerend, ken er alles van!🫣

10 maanden geleden

Is de normale termijn, ik heb nu wel om de 2 weken een echo ivm bloedverlies en eerdere miskramen. Bij mijn vorige liep ik de pretecho plat 🙈

9 maanden geleden

Hier ook 4 weken, en ik vind het echt verschrikkelijk. Wat houdt zo’n pretecho in? Bij wie is dat dan?😊

9 maanden geleden

Reactie op Eerstekeermama1992

Hier ook 4 weken, en ik vind het echt verschrikkelijk. Wat houdt zo’n prete ...
Ik woon in Limburg en heb dan gewoon pretecho gegoogled en dan vond je wel meerdere plaatsen. Dit zijn soms vroedvrouwen, maar vooral mensen die een opleiding echografie hebben gestudeerd. Ze mogen geen medische uitspraken doen of conclusies trekken, maar tonen gewoon je baby. Bij ons was dat dan 15 minuten lang gewoon naar ons kleintje kijken op de echo.

9 maanden geleden

Reactie op Eerstekeermama1992

Hier ook 4 weken, en ik vind het echt verschrikkelijk. Wat houdt zo’n prete ...
Wij hebben dit gedaan op de babybeurs en ik kan eigenlijk wel aanraden om dit wat later in de zwangerschap te doen (of meerdere malen als je het wil/kan betalen) vanaf een maand of 6 begint je baby namelijk echt een mensje te worden en met de 3D echo heb je dan precies al een fotootje van hem vast en ik moet zeggen. Mijn baby kwam eruit en HET WAS EXACT HETZELFDE GEZICHTJE ALS DE PRETECHO, dus ik wist al 3 maand op voorhand hoe die eruit ging zien 😁

9 maanden geleden

Reactie op Ambrosia Gabriella

Wij hebben dit gedaan op de babybeurs en ik kan eigenlijk wel aanraden om d ...
Oh zalig!😁

9 maanden geleden

Reactie op 9Ellen7

Ik woon in Limburg en heb dan gewoon pretecho gegoogled en dan vond je wel ...
Kunnen zij harttonen luisteren?😊

9 maanden geleden

Mijn eerste echo was op 6weken kon net het jartje ook horen. En sindsdien om de 4 weken ben nu 3 maand. Vorige week de niptest en 22ste weer echotje.