Angst voor weer een postnatale depressie

Sabrinafio
23 dagen geleden
Volgen
Hoi lieve mama's, Ik hoop dat er dames mee durven te praten over dit zware onderwerp. Even als intro ; Ik slik sinds een jaar of 8 een hele lage dosis antidepressiva vanwege een chronisch tekort aan een 'gelukshormoon'. Hierdoor is mijn leven een stuk gezelliger. Bij mijn eerste zwangerschap was ik stellig en wilde perse stoppen hiermee omdat je kindje dat toch ook binnen krijgt. Langzaam hebben we de medicijnen afgebouwd. Ik kreeg uiteraard hormonale schommelingen in mijn emoties, en gaf dit eigenlijk 9 maanden lang de schuld aan de zwangerschap, maar dat was het achteraf gezien, niet alleen. Na de geboorte van onze dochter had ik geen binding met haar de eerste 3 maanden, had woede aanvallen, enorm overspannen en kon nergens van genieten. Roze wolk? Nooit gekend. Als een malle naar een psycholoog toen het van kwaad tot erger ging.. Postnatale depressie werd er gezegd. Snel weer aan mijn medicijnen gegaan. Alles kwam weer goed uiteindelijk en ik ben nu dolgelukkig met mijn gezinnetje maar wat was dit een enorm rauwe tijd.. Nu ongeveer 6 weekjes zwanger van de 2e en natuurlijk enorm bang dat dit weer gaat gebeuren... Na overleg met de huisarts blijf ik mijn medicijnen gebruiken. Hierdoor ben ik meteen medisch verklaart maar dat neem ik voor lief. Deze huisarts (andere dan bij de eerste zwangerschap) zegt dat het zelfs gevaarlijker is voor mij en mijn baby om te stoppen met dit medicijn dan het door te slikken... Wie durft en wil hier zijn verhaal ook over kwijt. Mij heeft het al veel geholpen om er open over te zijn 💞
3
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie