Checklist please!

Charlotte en Stijn
één maand geleden
Volgen
Ik wilde me even voorstellen en wellicht stiekem al wat vraagjes in de groep gooien. :) Ik ben Charlotte, 31 jaar, woonachtig in Utrecht met mijn vriend Stijn. Ik studeer nog aan de HU naast een fulltime baan als manager bij een IT-bedrijf. Dit wordt dus een druk jaar! Op eerste kerstdag werd ik bijzonder verrast met een positieve test nadat ik al een flinke week overtijd was! Niet gepland maar oh zo welkom! We zijn zó ontzettend blij met ons boontje zoals we hem voor nu maar even aanduiden... Nu ben ik pas 5 weken zwanger dus je zou denken dat ik nog niet veel zou merken. Maar ik heb het idee dat ik juist al een boel voel! Ik weet echter niet zo goed welke klachten nu gerelateerd zijn en welke niet. Dit is immers mijn eerste zwangerschap. Ik ben wel bij de huisarts geweest maar kwam bij een invaller (ik heb nog nooit dezelfde arts gehad bij het gezondheidscentrum waar ik zit dus volgens mij hangt de boel van invallers aan elkaar) die wat haastig was en me feliciteerde maar zei dat de krampen en diarree (al 3 dagen!) vast slechts een buikgriepje was. Ze ging een beetje voorbij aan de zwangerschap waar ik eigenlijk voor kwam. Ik probeerde nog te vertellen dat ik graag wat info zou hebben m.b.t. de zwangerschap gezien ik al sinds mijn 13e vegetariër ben en of ik extra maatregelen moet nemen maar zij was geinteresseerder in de buikgriep, bleef herhalen dat dat geen effect had op de baby en bleef maar naar de klok wijzen. Ik werd dus weer een beetje naar buiten geschoven zonder echt vragen te kunnen stellen. Geen info over what to do ofzo. Ik heb zelf maar wat gegoogled en bij de apotheek zwangerschapsvitaminen met o.a. foliumzuur gekocht. Ondanks dat de info die ik online heb gevonden helpt, merk ik dat zelf maar lukraak googelen me ook wat onrustig maakt. Ik voel me erg onzeker over of ik me alle klachten niet in het hoofd haal, wat ze betekenen, etc. Ik lees zoveel heftige dingen online en wat er allemaal niet mis kan zijn! Ik vraag me bijna af hoe ik dit ooit tot een goed einde ga brengen! Ik heb vaak een wat viezige smaak in mijn mond met meer speeksel dan normaal, moet veel naar het toilet, heb een wat onprettige druk op mijn stuitje, krampjes en een bijna constante druk in mijn buik (gelukkig geen bloedverlies!). De diarree is gelukkig zo goed als voorbij. Maar wat hiervan is normaal? Moet ik nu iets doen? Iemand bellen? Hoe zit het met al die gezondheidstests voor je kindje? Ik heb al een online invulformulier ingevuld voor een verloskundigenpraktijk gezien ik op de site las dat je geen doorverwijzing nodig had maar ik voel me een beetje onvoorbereid. Het klinkt wat stom maar is er een checklist voor dummies ofzo? :s ik wil dit zó graag goed doen! Sorry voor de lap tekst! Ik voel me een beetje onzeker en lijk 20.000 dingen tegelijk te voelen! Maar bovenal voel ik dat ik dit kindje heel graag vast wil houden in augustus!
7
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie