Niet gerustgesteld door gynaecoloog

Team-Leckers
één maand geleden
Volgen
Hoi meiden, Vandaag hadden we dan eindelijk de eerste echo. Bij de gynaecoloog vanwege mijn colitis ulceroca. De vorige zwangerschap (eerste) begon ik bij de verloskundige en dat vond ik heel fijn. Bij 20 weken kwamen we pas onder zorg van de gynaecoloog. Nu bij de 2de zwangerschap moest ik dus direct bij de gynaecoloog melden. Volgens eigen berekening was ik 6.6 dagen zwanger. De gynaecoloog heeft een inwendige echo gedaan en zei continue dat het nog heel pril was. We zagen een knipperend hartje maar daar stond ze helemaal niet bij stil. Dit maakte me eigenlijk alleen nog maar onzekerder! Ze kon ook nog niet zeggen hoe ver ik was omdat het groeischema pas vanaf 8 weken begint in hun systeem. Toen ik vroeg of het correct was dat het hartje in week 6 begon met kloppen en ik nu ook in die week dacht te zitten beaamde ze dat wel. Ze heeft 4mm gemeten terwijl ik morgen 7 weken ben en het embryo dan toch al wel iets groter zou moeten zijn. Nu weet ik natuurlijk ook wel dat een meetfout zo gemaakt is, maar de gynaecoloog heeft me echt alles behalve gerustgesteld. Over 2 weken hebben we weer een afspraak. We hebben besloten het nieuws nog even stil te houden tot we de volgende afspraak hebben gehad. Ik wil eerst zeker weten dat het embryo goed is gegroeid in die 2 weken. Was jullie ervaring bij de gynaecoloog bij een eerste echo ook zo naar? Moet ik me zorgen maken over de grootte van 4 mm? Kregen jullie al een indicatie van hoe ver je was bij de eerste echo? Liefs!
1
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie