Zwanger na verlies

nlgb
6 maanden geleden
Volgen
Op dit moment ben ik 11 weken zwanger van ons tweede kindje. Wij zijn in november papa en mama geworden van onze dochter met ernstige hersenaandoening. Een week later overleed zij. Ze is met een spoed keizersnee ter wereld gekomen bij een zwangerschap van 30 weken. De placenta liet haar in de steek en anders zou zij in mijn buik overlijden. Ze was zo prachtig, maar haar hersentjes hadden de kansen op een kwaliteit leven volledig weggenomen. De wens werd alleen maar groter, ondanks dat het verdriet er elke dag is. Haar kamertje was klaar, haar kleertjes in de kastjes, maar we hebben alles weer weg mogen ruimen. Het gevoel is met geen pen te beschrijven en ik denk niet dat veel mensen begrijpen hoe heftig het verlies van een baby’tje is. Met akkoord van de gynaecoloog, vijf maanden na de geboorte van onze dochter een positieve test. Officieel ben ik 1 januari uitgerekend, maar ik wil graag weer een keizersnee, dus waarschijnlijk een Christmas baby. Ik probeer deze zwangerschap te genieten, maar ik ben enorm bang. Over een weekje hebben we de 12 weken echo, maar ik kijk ook al uit naar de 20 weken echo. Vorig jaar hadden we dus een enorm slechte 20 weken echo. Deze zwangerschap is zo anders, dan de vorige. Tot vandaag heb ik nog nergens last van gehad, terwijl ik bij mijn eerste zwangerschap de eerste drie maanden enorm ziek was. Vandaag heel erg misselijk, misschien neemt de placenta het nu over? Of door de piek van HCG? Ik weet niet goed waarom ik dit schrijf. Misschien ben ik op zoek naar mama’s die dit ook hebben meegemaakt. Of misschien wilde ik het gewoon even van mij afschrijven.
8
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie