Weer zwanger na 2 miskramen en curretage ellende

NathalieH
één maand geleden
Volgen
Ik weet niet zo goed hoe ik nuchter in mn hoofd moet blijven. Van mijn dochter was ik met 2 maanden al zwanger en dat ging in 1 keer goed. Nu heb ik in maart en eind mei 2 miskramen gehad de eerste kwam met 5 weken zelf los. Daar had ik geen moeite mee. Teleurgesteld maar niet verdrietig. Als het niet goed is kun je het beter kwijt raken was mijn gedachte. Daar komt bij het was maar zo pril. De 2e daarintegen wel. We hadden met 8 weken al een hartje gehoort wat goed klopte maar het leek wat klein. Met 9 weken klopte het nog steeds maar was het niet gegroeid dus dat zag er niet goed uit. De dag erna in het ziekenhuis was het hartje gestopt. Daar had ik veel verdriet van. Omdat wij 2.5 week later 2 weken naar turkije gingen zag ik wachten tot het vanzelf kwam niet zitten. Een kennis van mij is het kwijt geraakt op vakantie en dat was een waar slagveld met slechte zorghulp. Daarnaast moest iedereen die ik ken die medicatie had gehad uiteindelijk alsnog gecurreteerd worden. De keus voor een curretage was dus snel gemaakt. Een week later met 10 weken is het weggehaald. Totaal geen last van gehad overigens kwa pijn. Van deze laatste heb ik het emotioneel wel zwaar. 8 weken na de curretage was ik nog steeds niet ongesteld. Op de echo zag mijn baarmoeder er prima uit. Een maand later nog steeds niet ongesteld. Wel toenemende buikpijn. Weer een echo. Niks raars te zien. En er kwam een eisprong aan. Conclusie je hebt een eisprong overgeslagen. 4 weken later moest ik of zwanger zijn of ongesteld geweest zijn. Weer geen van 2 wel veel buikpijn. Op de echo zag ze veel bloed. Mn baarmoeder was dus door de curretage dicht gegroeit. Ze heeft hem open moeten prikken ( erg pijnlijk ) daarna moest ik gewoon ongesteld worden of hij zou weer dichtgroeien en dan moest het weer open gemaakt moeten worden plus voor 3 maanden een spiraal om het open te houden. Dat is niet wat je wil als je al vanaf september probeert zwanger te worden. Goddank werd ik eindelijk ongesteld. In mei gecurreteerd en in oktober pas voor het eerst weer ongesteld. Nu ben ik direct weer zwanger geworden. Gister getest. Ben vandaag 4 + 3 maar blijdschap is bij ons beide nog ver te zoeken. Ik ben niet alleen bang voor weer een miskraam maar ook voor de curretage ellende. Ik probeer zo ontspannen mogelijk te zijn en te denken we zien wel hoe het loopt. Maar ik merk dat dat niet zo makkelijk gaat. Voor wie ook deze ellende heeft doorstaan hoe zijn jullie er mee omgegaan?
0
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie