Zwanger na IVF

MenA
3 maanden geleden
Volgen
Zo spannend, na drie jaar proberen, vijf iui behandelingen en 1 ivf poging heb ik vorige week positief getest. Maar het traject is niet zonder slag of stoot gegaan waardoor ik nog niet toe ben aan genieten. Wie van jullie zit in dezelfde spanning ivm een geslaagde IVF of icsi poging? Mijn verhaal: Een week na de terugplaatsing van het embryo kreeg ik klachten, een opgeblazen buik en gewichtstoename. Naar het ziekenhuis op zondag, hyperstimulatie 🥺, naar huis maar niets meer doen en op maandag terugkomen. Ik kreeg te horen dat ik opgenomen moest worden. Nog in de waan dat ik een dag later weer naar huis zou gaan vertelde de arts mij dat ik er vanuit moest gaan dat ik de hele werkweek in het ziekenhuis zou liggen. Slik. Ik moest hoop houden zeiden de artsen. Dat je hier nu bent komt waarschijnlijk doordat het embryo ingenesteld is en je lijf hcg aanmaakt. Dat deed ik. Maar raakte ook in paniek. Van dag tot dag kwam ik tot een kilo per dag aan. Twee dagen na mijn opname een test gedaan. Het was raak. Blijdschap maar ook zorgen. Uiteindelijk zat 10 liter vocht in mijn buik en was ik het helemaal beu. Ik moest volhouden zeiden de artsen, tijd zal het oplossen. Ik werd gek van mijn buik, de pijn en het slechte slapen. Maar gisteren (zondag na opname) kwam 'de bocht' ik voelde me beter. Ik mag zelfs morgen naar huis. Thuis moet ik dan nog minimaal een week bedrust houden, mogelijk nog langer. Volgende week zal ik de eerste echo al hebben (5+6 weken) om te controleren of het met mij goed gaat. We hopen dat we het knipperlicht al kunnen zien. Maar o wat vinden we het spannend! Groetjes, Marit
1
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie