16 Reacties

2 weken geleden

Geen last van maar zou zeker even iets veranderen met bijv voeding? Heb je het al aan de verloskundige gevraagd? Kiwi op de nuchtere maag zou goed zijn geloof ik. En zo zijn er natuurlijk veel meer dingen..

2 weken geleden

Reactie op Fleurrrrr

Geen last van maar zou zeker even iets veranderen met bijv voeding? Heb je ...
Nee ga ik morgen bellen

2 weken geleden

Als ik jou was zou ik morgen even de huisarts bellen. Dit klinkt niet als een standaard zwangerschapskwaal (verstopping misschien wel maar veel bloed zeker niet). De huisarts kan vast helpen

2 weken geleden

Reactie op Decembermeisje

Als ik jou was zou ik morgen even de huisarts bellen. Dit klinkt niet als e ...
Ja heb altijd al last van kleins af aan maar dit is nu wel echt heel erg

2 weken geleden

Even via de huisarts vragen om Macrogol. Dat hielp mij de zwangerschap door en zeker ook na de bevalling 😊 daar mag je 1-4 zakjes van per dag.
Sowieso naar de huisarts, maar ook veel fruit (kiwi idd) eten. De hormonen kunnen ervoor zorgen dat je moeilijk kan poepen. En wanneer t wel komt kan het zo hard zijn dat je wat bloed erbij hebt. Soms aambeien net aan de binnenkant die open gaan waardoor het op een enge bloeding lijkt.

2 weken geleden

Oh en het bloedverlies is prima te verklaren bij harde ontlasting/persen. Vaak heb je dan een fissuur (scheurtje in het slijmvlies van je rectum/anus) of in/uitwendige aambeien. Behandeling: ontlasting zachter/soepeler krijgen

2 weken geleden

Volkorenbrood, kiwi, psylliumvezels, lijnzaad, en heel veel water/kruidenthee drinken. Mocht dat nog niet baten, dan lactulose.

2 weken geleden

Hier ook veel last van, ook altijd op vakanties enzo. Tip van mijn verloskundige was kiwi's op de nuchtere en lijnzaad in mijn bakje yoghurt 's ochtends. Hielp goed!

2 weken geleden

Pure pruimensap van zonnatura. Elke ochtend een glas op een nuchtere maag deed hier wonderen. Heb er 9 maanden op geleefd. Als het zachter wordt zal het bloed ook waarschijnlijk wel weggaan. Bij twijfel huisarts bellen.

2 weken geleden

Ja helaas heel herkenbaar. Bij beide zwangerschappen compleet verstopt. Normaal heb ik daar geen last van.. Is het bloed heel helderrood van kleur? Dan komt het waarschijnlijk van een aambei of scheurtje. Ik heb zelf ook geregeld heel veel bloedverlies na harde ontlasting. Ik gebruik nu lactulose en dat helpt gelukkig goed. Je kunt ook Macrogol vragen aan de huisarts, dat helpt ook goed tegen harde ontlasting. Ik zou er wel iets tegen gaan nemen, want die scheurtjes/aambeien worden anders alleen maar erger en dat is heel pijnlijk. Sterkte!

2 weken geleden

Ja ik heb dit ook😢😢 Ben nu 37 weken zwanger en dit heb ik bijna mn hele zwangerschap gehad. Met als gevolg ook aambeien. Ben blij als ik weer normaal kan poepen.

2 weken geleden

Reactie op Wihadeaymi

Ja ik heb dit ook😢😢 Ben nu 37 weken zwanger en dit heb ik bijna mn hele ...
Heb je er je hele zwangerschap geen hulp bij gevraagd?! Macrogol is een onschuldig middeltje die echt effectief is!

2 weken geleden

Reactie op Decembermeisje

Als ik jou was zou ik morgen even de huisarts bellen. Dit klinkt niet als e ...
Veel bloed is helaas het gevolg van de verstopping. Een inwendige aambei of scheurtje kan juist enórm bloeden. Soms is de hele wc-pot rood. Zolang de kleur helderrood is en niet donkerrood komt het bloed hoogstwaarschijnlijk van aambei/scheur. Wel altijd goed om met dit naar de huisarts te gaan want het lost zichzelf niet op en doet veel pijn..

2 weken geleden

Ja, wel later in de zwangerschap. Waarschijnlijk heb je door het moeilijke poepen een fissuur. Een klein scheurtje. Of een aambei. En elke keer als je poept, gaat dit open. Je kunt het beste even met de huisarts overleggen. Ik heb dat ook gedaan en kreeg Macrogol. Dat heb ik een groot gedeelte van de zwangerschap gebruikt. Zodra je weer makkelijker naar de wc kunt gaan, gaat het genezen en bloedt het niet meer. Goede voeding kan zeker helpen, maar het is ook wel zo dat onder invloed van hormonen je stofwisseling gewoon vertraagd. Dus het ligt niet volledig aan voeding.