Hi,
Zoontje van bijna 5 jaar oud loopt nog achter met de taal - en spraakontwikkeling. Hij loop al langere tijd bij de logopedie. Hij ontwikkelt zich wel, maar dan op zijn eigen tempo en manier. Het gaat alleen nog lang niet vlot genoeg. Hij maakt nog geen goede zinnen, geen logische volgorde, lijkt opdrachten soms niet te begrijpen, woordenschat nog niet voldoende etc. We zijn wel meertalig, maar de Nederlandse taal is altijd het meest aangeboden. We zijn ook bij Auris onderzoeksgroep geweest waar we weggestuurd werden met de boodschap dat de resultaten van logopedie aangeven dat hij zich voldoende ontwikkeld. De school gaf ook aan dat het goed is om met Auris in zee te gaan. Binnenkort komt er wel iemand vanuit Auris in de klas kijken, misschien wijst dat iets uit. Ik ben een beetje radeloos met wat ik nog kan doen als ouder, waar de antwoorden te zoeken. Ik ken mijn zoon en weet dat hij dromerig kan zijn, gevoelig is, lekker zichzelf, soms selectief luistert etc. De dingen die ik waarneem vind ik nog niet volledig ergens in passen. Om me heen hoor ik vaker verhalen over ‘meertalige’ kinderen die pas veel later goed zijn praten etc. Iemand herkenning en/of tips? Dank! ☺️