57 Reacties

2 jaar geleden

Uit huis plaatsen is echt het allerlaatste wat Veilig thuis doet. Ze kunnen je misschien juist zelfs helpen met de situatie met de vader. Zolang je gewoon meewerkt en laat zien dat jij het beste met je kinderen voor hebt (zo klinkt het al wel ❤️) komt het echt helemaal goed. Ze zijn er in de eerste plaats voor jouw kinderen, maar willen dus eigenlijk ook gewoon jou helpen.

2 jaar geleden

Als ik het goed begrijp is de vader van de kinderen op papier geen vader en woont niet bij jullie. Hij komt wel af en toe langs, dat kan uit de hand lopen en je belt dan zelf de politie (niet de buren ofzo). Dan is er geen enkele reden waarom jij jouw kinderen kwijt zou raken. Wel om te kijken hoe dit voorkomen kan worden. Want dit is natuurlijk niet veilig voor jou en de kinderen. Daarin kunnen ze meedenken. Veilig thuis doet heel veel, en heel soms halen ze een kind uit huis (adviseren ze de rechter om dat te doen).

2 jaar geleden

Ik werk zelf in de hulpverlening en weet dus wanneer Veilig Thuis een onderzoek doet ze dus zullen kijken of er misschien hulpverlening nodig is voor jou en de kinderen. Bijvoorbeeld hoe de ruzies met je ex kunnen stoppen, hoe jij steviger in je schoenen kan komen te staan (mocht dat nodig zijn). Wees gerust, ze zullen met je meedenken en niet ‘zomaar’ grote stappen ondernemen :) alles zodat je kindjes in gezondheid en veiligheid opgroeien.

2 jaar geleden

Lieve Lala, je kinderen worden echt niet zomaar van je weggenomen. Ze gaan nu inventariseren wat er nodig is om jullie te helpen, zodat jullie gezin in een gezonde omgeving is en de kinderen gezond kunnen opgroeien. Sta open voor hulp, zowel voor jezelf als voor de kinderen. Sterkte

2 jaar geleden

Bij mij is veilig thuis ook betrokken geweest vanwege een psychotische verslaafde ex (de vader van m'n kinderen). Maar meer dan een paar x telefonisch contact is het bij mij nooit geweest. Als ze merken dat jij alles gewoon goed op orde hebt is er niks aan de hand. Bij mij vroegen ze naar m'n huis, m'n baan, m'n netwerk etc. En ze hebben wel de peuterspeelzaal gebeld om te checken hoe de kids het doen. Bij mij was het allemaal goed en geen contact meer met vader dus dossier is vrij snel afgesloten.

2 jaar geleden

Veilig thuis start altijd eerst een onderzoek naar de melding en de situatie. Daarna wordt het vervolg bepaald. Als ik het verhaal zo lees dan zou ik verwachten dat je misschien begeleiding of training zal krijgen om wat weerbaarder te worden richting je ex en dat er met hem en jou afspraken worden gemaakt over wat wel/niet acceptabel gedrag is tegenover elkaar en tegenover de kinderen. Meestal word je in contact gebracht met het wijkteam of CJG van je gemeente om dat samen uit te denken. Uithuisplaatsing of ondertoezichtstelling gebeurt echt niet zomaar en als ik jouw verhaal zo lees dan lijken me dat echt veel te zware maatregelen. Waarschijnlijk blijft het bij begeleiding om te voorkomen dat de situatie opnieuw zo onveilig wordt dat er politie bij moet worden betrokken.

2 jaar geleden

Mijn moeder werkt bij Veilig Thuis. Ze gaan wss nu kijken waar jullie hulp bij nodig hebben. Zolang moeder alles op een rijtje heeft en geen gevaar is voor de kinderen zullen de kinderen niet uithuis geplaatst worden. Dit gebeurt ook echt niet zomaar.. Niet naar iedereen luisteren. Elke situatie is anders.

2 jaar geleden

Wat een rotsituatie voor jou en je kindjes. Ik werk zelf samen met veilig thuis en wil je op het hart drukken dat zij er zijn om te onderzoeken wat er aan de hand is en jou aan de juiste hulp te krijgen!Alle nare verhalen zijn echt niet terecht, als jij meewerkt aan het onderzoek en laat zien dat je het beste wil voor je kindjes hebben zij geen reden om zomaar een uithuisplaatsing te doen. Tenzij je aan de drugs bent, je kinderen verwaarloost, je stiekem toch afspraken met vader maakt die schadelijk zijn voor je kinderen etc. Mijn grootste advies is om samen te gaan werken met veilig thuis en jouw angsten te delen!

2 jaar geleden

Reactie op Kleintje2023

Uit huis plaatsen is echt het allerlaatste wat Veilig thuis doet. Ze kunnen ...
Bedankt voor je reactie. Ik weet ook niet wat ik moet geloven. Door alle verhalen heb ik gewoon wantrouwen en angst ontwikkeld 😔

2 jaar geleden

Reactie op Dame

Als ik het goed begrijp is de vader van de kinderen op papier geen vader en ...
Bedankt voor je reactie. Dit is hele geruststelling voor mij. Hij gaf aan ook niet mee te willen bemoeien. Hij komt maar dagelijks paar uurtjes, en af en toe doen we samen uitjes enzo.

2 jaar geleden

Reactie op Pleegie

Lieve Lala, je kinderen worden echt niet zomaar van je weggenomen. Ze gaan ...
Dankjewel. Ben ook van plan dat te doen. Ik sta open, alleen ik vrees omdat ik lees dat zij leugens kunnen verzinnen enzovoort. Ben gewoon door de onderzoek die ik gedaan heb bang gemaakt door de negatieve ervaringen van andere.

2 jaar geleden

Reactie op Eevee_

Veilig thuis start altijd eerst een onderzoek naar de melding en de situati ...
Klopt zij wilden mij ook in contact brengen met de sociaal team, alleen ik had daar geen behoefte aan. En daarom nu het initiatief onderzoek. Ze schreef alsof het ik een vrije wil in had, maar toen ik aan gaf dat ik al duidelijk afspraken heb gemaakt met de vander, en wij erover hebben gesproken dreigde ze met het onderzoek.

2 jaar geleden

Reactie op lala1990

Dankjewel. Ben ook van plan dat te doen. Ik sta open, alleen ik vrees omdat ...
Laat je niet gek maken door wat je hoort in de media. Sta rustig en open in het onderzoek. Zij willen het beste voor jou en je kind. Sterkte.

2 jaar geleden

Ik ken een situatie waarbij een meid met haar kinderen bij de vader zijn koopwoning inwoonde. Vader had issues (verslaving) en veilig thuis is verschillende keren benaderd. Nu, een paar jaar later, heeft zij via urgentie haar eigen woning gekregen met de kids. Hij is nog steeds in beeld, maar woont zo nu en dan bij hun in. Maar dan grijpt hij weer naar de middelen en kickt zij hem er weer uit. Ook niet de ideale situatie, maar zij heeft nu iig de macht over de woning ipv dat zij halsoverkop met die kinderen ‘s nachts weer naar vrienden en familie moet vluchten. Volgens mij is veilig thuis niet meer in beeld nu en de kinderen konden dus gewoon bij de moeder blijven, ondanks er dus een periode was dat zij weinig had (geen eigen woning).

2 jaar geleden

Iala is zou ze zelf even bellen. Gewoon je vraag en zorgen daar neerleggen. Denk dat zij jou het beste kunnen geruststellen met wat hun intenties zijn en wat je van ze kan verwachten.... Ook ik zeg dat je je echt niet druk hoeft te maken en dat dit nooit de intentie van veilig thuis is. Daarbij kunnen zij ook helemaal niet je kinderen bij je weg halen. Maar neem van mij niks aan en vraag het ze zelf! Denk dat dat het beste en de juiste informatie is die je gaat krijgen. Succes met alles!

2 jaar geleden

Ik werk als gezinsbehandelaar regelmatig samen met Veilig Thuis. Zelf heb ik een signalerende functie en Veilig Thuis heeft een onderzoekende functie. Niemand heeft als einddoel om kinderen uit huis te plaatsen, omdat duidelijk is aangetoond dat dat vaak geen oplossing is. Dit gebeurd dan ook enkel in hele schrijnende situaties. Je angst is wel een angst die ik bij veel ouders opmerk en die is ook niet meer dan logisch, maar weet dat je die altijd uit kan en mag spreken zodat ze je ook goed kunnen uitleggen waarom ze er zijn en ook waarom ze er niet zijn. Succes!

2 jaar geleden

Reactie op lala1990

Dankjewel. Ben ook van plan dat te doen. Ik sta open, alleen ik vrees omdat ...
Ze verzinnen echt geen leugens. De moeders en vaders die dat claimen zijn vaak zelf wat minder eerlijk over hun situatie en geven Veilig Thuis de schuld.

2 jaar geleden

Reactie op lala1990

Klopt zij wilden mij ook in contact brengen met de sociaal team, alleen ik ...
Dat de je twee keer in een jaar de politie hebt moeten bellen omdat de vader jou uitschold en je telefoon meenam is natuurlijk wel een alarmbel voor Veilig Thuis. Die willen graag zeker weten dat de kinderen veilig opgroeien. Het onderzoek is voor hen een manier om te inventariseren wat er nu gebeurt, wat de afspraken zijn die jij met de vader gemaakt hebt, en of de vader zich daaraan houdt (en blijft houden). Het is inderdaad in principe vrijwillig, maar als jij meteen al tegenwerkt en hulp afslaat geeft dat wel een bepaald signaal af naar de hulpverleners. Nogmaals ze zijn er om jou te helpen en beschermen, dus het beste om te doen is laten zien hoe goed jij voor je kinderen zorgt en dat je inderdaad afspraken gemaakt hebt met de vader om herhaling te voorkomen.

2 jaar geleden

Reactie op Anoball

Ik ken een situatie waarbij een meid met haar kinderen bij de vader zijn ko ...
Ok. Is natuurlijk niet leuk voor de meid, ik ben blij voor haar dat ze haar eigen plek heeft. Ik ben ook afhankelijk van de vader en komt hij eigenlijk wanneer het schikt. En over het algemeen zonder ruzie. Maar dit was tweede keer en ik wilde hem eigenlijk mijn grenzen duidelijk maken vandaar de politie benaderd. Wist ik veel dat ik zoveel verdriet, paniek, en stress zou ervaren. Ik doe wat beste is voor mijn kinderen en zal ik altijd blijven doen.

2 jaar geleden

Reactie op Kleintje2023

Dat de je twee keer in een jaar de politie hebt moeten bellen omdat de vade ...
Ik heb dat ook alleen maar uit angst gedaan, omdat mensen advies gaven niet mee te beginnen. Sorry die 2 keer is binnen 8 jaar niet 1 . Maar achteraf gezien had ik maar de contact aanvaard met de sociaal team. Ik sta elke dag in spanning wat ze allemaal gaan doen en van plan zijn. Hopelijk zal alles goed afgelopen. De eerste melding 8 jaar geleden had ik niks van hun vernomen, maar dat vertelde de medewerker aan de telefoon aan mij. Wist niet eens dat er toen een melding gemaakt was.