11 Reacties
vorige week
Hoe zwaar is je dochter en wat krijgt ze naast melk meer op een dag binnen?
Waarom geef je om de 4 uur? Zou je haar ook om de 2.5-3 uur kunnen geven?
vorige week
Reactie op Ferry de roze Flamingo
Hoe zwaar is je dochter en wat krijgt ze naast melk meer op een dag binnen? ...
Mijn dochter is nu 6.8 kilo. Ze krijgt echt sinds paar dagen 100 gram groente- en fruit. Daarvoor heeft ze alleen maar oefenhapjes gegeten.
Het CB zegt dat de flesjes minder moeten, dat ze dan meer zou drinken. Maar dat is niet waar. Heb het uitgeprobeerd en als ze bijv al 135ml krijgt moet ze beetje spugen, haar maag krijgt t niet in 1x binnen. Ook wil het CB dat we vaste voeding gaan uitbreiden, maar ik volg mn dochter hierin, ze is echt niet toe aan meer.
Ik geef om de 4 uur, omdat dit ons aangeraden werd door kinderfysio en preverbale logopedist. Ze dronk om de 3 uur nog minder dan 100. Toen zeiden ze dat ze steeds flesjes kreeg terwijl ze geen honger had. Ook werkte dat niet zo goed met het slaapritme. Nu slaapt ze gelukkig overdag beter met 4-uur schema, doen we al 3 maanden zo trouwens. Slapen, spelen, eten, slapen etc. En dan volgende ronde.
vorige week
Zo rot en vermoeiend dat het drinken niet ‘makkelijk’ verloopt. Heel erg herkenbaar hier met onze tweede dochter van nu 6 maanden oud. Vanaf het begin drinkt ze al heel erg onrustig en in fases echt heel slecht. Op slechte dagen drinkt ze geen een fles leeg en weigert ze voedingen. Op goede dagen drinkt ze de helft van de flessen bijvoorbeeld leeg.
Van het ziekenhuis het advies gekregen om echt niet meer te pushen en als ze niet wil drinken, dan niet. Dat helpt wel om de druk eraf te halen. Haar groei is nog steeds goed. Hoe is dat bij jouw dochtertje?
vorige week
Reactie op Hally
Mijn dochter is nu 6.8 kilo. Ze krijgt echt sinds paar dagen 100 gram groen ...
Groeit ze in haar eigen lijntje? Ik zou zelf, hoe lastig, niet inzetten op gedwongen eten. Het ene kind eet meer dan het andere. Geef je groente en fruit na de fles? Misschien is dat nog iets te overwegen? Groente/fruit zijn nog niet vullend. Als je zelf kilo's kwijt wilt, ga je dat juist eten. Krijgt ze ook water?
vorige week
Reactie op Moedervan2dochters
Zo rot en vermoeiend dat het drinken niet ‘makkelijk’ verloopt. Heel erg he ...
Op zich is haar groei voor nu wel prima. Maar aan het begin was dat niet zo. Daarom “lopen” we soort van achter eigenlijk. Ik push ook niet meer, maar ik heb er best moeite mee gehad dat bij iedereen in mn omgeving én hier op het forum ervaringen gedeeld werden dat baby’s bijv. 200ml drinken per keer. Ik begreep nooit zo goed wrm dat bij onze dochter niet lukte. Heb me inmiddels hier wel overheen gezet. Maar was gewoon benieuwd of dit ook normaal is. Of er moeders zoals jij zijn die ook baby’s hebben die echt maar rond de 100 drinken en gewoon tevreden zijn en prima groeien!
Je verhaal is echt herkenbaar voor mij! Onze dochter is ook een slechte drinker vanaf het begin. Fijn dat je dochter wel goed groeit, dat is het belangrijkste!
vorige week
Reactie op Ferry de roze Flamingo
Groeit ze in haar eigen lijntje? Ik zou zelf, hoe lastig, niet inzetten op ...
Ja zeker, ze groeit in haar eigen lijntje dus dat is echt fijn. Klopt indd, van groente en fruit kom je niet zoveel aan. We hopen daarom ook dat als we kunnen uitbreiden met vaste voeding dat ze daar wel de nodige kcal vitamines binnenkrijgt!
Ik vind het op zich niet erg dat ze minder drinkt. Je hoort alleen wel vaak dat babys steeds meer drinken maar dan met minder voedingsmomenten, zoals ook het CB zegt, een flesje minder en je hoogt de rest op. Maar dat laatste lukt bij onze meid niet. En dan zeggen ze bied vaste voeding aan. Maar dat gaat ook niet zo lekker nog. Komt vast wel goed hoor, maar wilde echt even weten of anderen soortgelijks iets meemaken!
vorige week
Reactie op Hally
Ja zeker, ze groeit in haar eigen lijntje dus dat is echt fijn. Klopt indd, ...
Onze dochter, wel met bv, heeft ook nooit die gigantische hoeveelheden gehad. Het ene kindje heeft meer nodig dan de andere. Ergens is het ophogen en verminderen ook gek in mijn ogen. Waarom mag een kindje van 6 maanden 'maar' 4 voedingen op een dag hebben en eten wij als volwassene vaker een portie?
Vind 't knap van jullie dat je haar niet dwingt, zo houd je straks ook een gezonde relatie met eten is ons gevoel thuis
5 dagen geleden
Reactie op Hally
Op zich is haar groei voor nu wel prima. Maar aan het begin was dat niet zo ...
Begrijp je helemaal hoor! Ik heb het ook zo lastig gevonden dat ze standaard minder dronk/drinkt dan het gemiddelde. Elke keer toch de angst dat ze dan te weinig binnenkreeg om te groeien.
Is jouw dochter ook snel afgeleid? Mijn dochter drinkt dan nog het ‘best’ in een rustige, donkere kamer.
5 dagen geleden
Reactie op Moedervan2dochters
Begrijp je helemaal hoor! Ik heb het ook zo lastig gevonden dat ze standaar ...
Nee ze is niet perse afgeleid, maar ze trekt wel soort van terug in haar eigen bubbel. Ze kijkt bijv een kant op en speelt met haar handjes/oortjes.
Wat fijn dat het werkt bij jullie in een rustige kamertje. Het is met onze baby’s echt altijd uitzoeken wat werkt en wat niet.
Bij ons drinkt ze liggend wel beter trouwens!
5 dagen geleden
Jouw kindje geeft heel goed aan hoeveel drinken ze wil, ik zou dat volgen. Zolang ze haar lijntje blijft volgen is er niets aan de hand.
Ons kindje (wel borstvoeding) heeft nooit meer dan 150 ml gedronken per voeding en dronk dan wel vaker per dag. Eerlijk gezegd lijkt me dat stukken gezonder dan 4x per dag 200 ml 😅, als volwassene eet en drink je toch ook vaker dan 4x per dag?
4 dagen geleden
Wel herkenbaar hoor, onze jongen zat iets hoger wel dan dat maar ook altijd weinig gedronken, nooit zoveel als aangeraden, en nooit meer dan 3u ertussen gelaten (behalve toen die meer ging eten). Hij is nog steeds een langgerekte dunne jongen en groeit vanaf 3 maand steady op de onderste lijn. We moesten het op een gegeven moment loslaten en hebben het maar geaccepteerd, hij is gezond en blij, dat is wat telt.