12 Reacties
2 jaar geleden
Overdag met spelen oefenen? Dat ze leert dat slapen gaan liggen is. In een rollen spel. En misschien zelf nog eens voordoen naast het bedje.
2 jaar geleden
Herkenbaar. Onze zoon deed en doet dit nog steeds wel af en toe. Soms ‘valt’ hij met z’n hoofd tegen de spijlen aan en slaapt zo, of hij klapt zichzelf uiteindelijk gewoon dubbel en slaapt dan verder. Ik heb hem ook wel geprobeerd neer te leggen, maar hij werd dan zo boos. Nu laat ik het maar gaan en kijk ik wat er gebeurd. Vaak wordt hij een paar x wakker en wiebelt dan wat heen en weer en valt weer in slaap. Uiteindelijk gaat hij wel liggen en slaapt hij verder.
2 jaar geleden
Reactie op Moos91
Herkenbaar. Onze zoon deed en doet dit nog steeds wel af en toe. Soms ‘valt ...
"Fijn" die herkenning. Hoelang duurde het dan voor hij in slaap viel? Hier houdt ze het namelijk echt úren achter elkaar vol.. Ze wordt ook gelijk weer wakker als ze voorover valt. Hier wordt ze inderdaad ook heel nijdig als ik haar neerleg🙈
Ik hoop dat ze zich er op een gegeven moment bij neer legt. (Letterlijk🤣) Ze komt zo echt aan te weinig slaap..
2 jaar geleden
Reactie op Kiim93
"Fijn" die herkenning. Hoelang duurde het dan voor hij in slaap viel? Hier ...
Hier heeft het een maand of twee geduurd dat het ook echt 3/4 uur duurde voordat hij uiteindelijk echt ging liggen en in een diepe slaap viel. Nu gaat het een stuk sneller. Meestal slaapt hij binnen een half uur en slaapt hij door tot een uur of 7/half 8. Ik vond het echt pittig, zeker omdat ik ook zwanger ben 😅. Maar het wordt wel beter! Ze is nu ook 11 maand dus dikke kans dat ze misschien ook in haar slaapregressie zit. Hoe gaan de slaapjes overdag?
2 jaar geleden
Je zou eens kunnen kijken of het Nunki lakentje van Fedde&Kees iets voor haar is? Dit gaf onze zoon veel geborgenheid, waardoor hij minder onrustig was met slapen. Wellicht dat het wat kan helpen zodat ze niet direct gaat staan/zitten in bedje.
2 jaar geleden
Reactie op Moos91
Hier heeft het een maand of twee geduurd dat het ook echt 3/4 uur duurde vo ...
Nou savonds begint ze in haar eigen bed (zelfde probleem van zittend in slaap vallen) en dan gaat ze met ons mee in bed en slaapt ze super goed. Meestal van 22.00 / 10.30 achter elkaar..
Ik vind het samen slapen savonds niet erg.. Hoe deed jij het overdag met zijn slaapjes? Of sliep hij overdag wel gewoon gelijk?😊
2 jaar geleden
Reactie op Roos Anne
Wordt ze dan wakker en dan MOET je er heen wel eens geprobeerd te wachten. ...
Jaaaa, ik wacht regelmatig urenlang.. maar ze blijft in slaapvallen en dan binnen een paar minuten schrikt ze weer wakker, omdat haar hoofd te zwaar wordt 🤭
Gister heb ik haar maar uit bed gehaald na 2 uur proberen.. anders ligt ze de hele dag op bed!
2 jaar geleden
Reactie op Kiim93
Nou savonds begint ze in haar eigen bed (zelfde probleem van zittend in sla ...
Zijn slaapjes overdag zijn heel erg wisselend geweest. Maar vaak ging hij dan wel liggend slapen nadat hij een kwartier had geprotesteerd 🙃. Ik ben absoluut niet van het laten huilen, maar ik merkte dat hij op een gegeven moment gewoon ging zitten, naar de deur keek en een ging roepen. Daar heb ik wel gelijk voor zelf een lijn getrokken. Pas als hij huilt ga ik naar hem toe. Dat roepen stopte daardoor ook wel heel snel moet ik zeggen :)