21 Reacties

4 jaar geleden

Met deze leeftijd zou ik overgaan op 2 dutjes, iig proberen! Prima om je een beetje vast te houden aan een ritme volgens een boek oid. maar blijf naar je kindje kijken, dit ritme werkt blijkbaar niet meer.. Dan kan je dus beter 2 slaapjes verdelen over de dag. (Bijvoorbeeld om 10.00 en 14.00 wegleggen, beetje afhankelijk van opsta tijd ochtend en slaapduur ochtendslaap)

4 jaar geleden

2-3-4 ritme is toch sowieso voor kindjes die 2 slaapjes doen?

4 jaar geleden

Reactie op momof2girlies

2-3-4 ritme is toch sowieso voor kindjes die 2 slaapjes doen?
Hij doet ook maar 2 dutjes… hij neet geen 3e meer aan

4 jaar geleden

Reactie op Beanie85

Met deze leeftijd zou ik overgaan op 2 dutjes, iig proberen! Prima om je ee ...
Hij is rond 05u30 wakker en houdt niet langer vol dan 08u30…

4 jaar geleden

Wij hebben nooit zo’n ritme gevolgd maar gekeken naar de signalen die onze zoon geeft. Wanneer hij moe is gaat hij naar bed. Hoe laat zijn zijn slaapjes? Onze zoon is 13,5 maand en gaat s avonds rond 18 naar bed.

4 jaar geleden

Als het werkt doe je toch gewoon iets anders? In welke baby bijbel staat dat je kind op 2-3-4 ritme moet leven. Wat als je kindje eigenlijk wel 3 u kan wakker zijn in de ochtend ipv van 2? Heb je het al eens geprobeerd?

4 jaar geleden

2 dutjes is denk ik genoeg? Zou ik mee gaan experimenteren als ik jullie was :)

4 jaar geleden

Ik herken je struggels. Wat bij ons hielp was bijv om 16.30 nog even stukje wandelen/auto rijden zodat ze nog kon rusten. Dan kon ze het wel volhouden tot bed tijd plus dat ze nog even gerust had. Hetzelfde geld voor de ochtend wanneer ze te vroeg (voor 6.15) wakker was, wandelen.

4 jaar geleden

Hij is rond 05u30 wakker en houdt niet langer vol dan 08u30…
Dat is vroeg, maar dat kan dus ook te maken hebben met het verstoorde slaapritme overdag. Ik zou toch gaan werken naar 2 dutjes, rond genoemde tijden (of in de ochtend 9.30, maar niet eerder) en dan dus even een paar dagen doorbijten. Ga vroeg op pad, even de deur uit..op visite oid. Even uit huis kan helpen om net een uurtje door te trekken zeg tot 9.30. Dan lekker naar bed. In de middag dus ook niet voor 14.00 op bed. Het heeft even een paar dagen nodig om een ritme aan te wennen/te veranderen, maar qua leeftijd zou het echt moeten kunnen. Dit ritme van nu werkt iig ook niet, dus dan zou ik ervoor kiezen de ochtend te rekken en dus 2 slaapjes beter te verdelen dan vanaf 13.00 geen slaap meer te hebben. Even in investeren, maar uiteindelijk denk ik de moeite waard!

4 jaar geleden

Als je kindje als om 5.30u wakker is dan ontkom je er niet aan dat hij eerder dan 18u naar bed moet. Het 234 ritme was hier ook meer een leidraad: mijn dochter is in de ochtend 3u wakker, omdat 2u te vroeg is. In principe is alles vóór 6u nacht, dus zou hem er niet uithalen voor die tijd. En anders idd 17.30u naar bed. Die slaap heeft hij dan wel echt nodig. Rekken zou ik sowieso nooit doen, dat werkt averechts.

4 jaar geleden

Reactie op Ditte_

Wij hebben nooit zo’n ritme gevolgd maar gekeken naar de signalen die onze ...
Zijn slaapjes zijn dagelijks volledig anders

4 jaar geleden

Reactie op momof2girlies

Als het werkt doe je toch gewoon iets anders? In welke baby bijbel staat da ...
Ja heb het inderdaad allemaal geprobeerd maar niets lijkt te helpen voor betere nachten :/

4 jaar geleden

Maar met 10 maanden hebben ze een sprong denk dat t vrij normaal is dan.

4 jaar geleden

Ja heb het inderdaad allemaal geprobeerd maar niets lijkt te helpen voor be ...
Lieve mama, het is zwaar i know! Mijn dochter is 15 maand en slaapt pas 2 maanden door. Ervoor was het elke ja ELKE nacht echt vreselijk. En zomaar ineens zonder iets te veranderen want ik had het gewoon opgeven is ze beginnen doorslapen. Je kindje zal biologisch en neurologisch gezien nog niet klaar zijn om door te slapen. Het blijft niet eeuwig zo beloofd! Hou vol mama!

4 jaar geleden

Ik las in de reacties dat hij vaak 0530 wakker is, je zou dan tussen 0700-0730 een overbruggingsdutje kunnen doen van 15 min. Dan red hij het wel tot 0900 ofzo en dan dutje laten doen en als hij dan wakker wordt 3 uur erbij tellen. Dan gaat hij waarschijnlijk pas rond 1300 zijn middagdutje in en dan red hij zijn bedtijd wel

4 jaar geleden

Maar met 10 maanden hebben ze een sprong denk dat t vrij normaal is dan.
Is al bijna 10 maand zo haha

4 jaar geleden

Reactie op momof2girlies

Lieve mama, het is zwaar i know! Mijn dochter is 15 maand en slaapt pas 2 m ...
Dankuwel

4 jaar geleden

Het komt vanzelf goed, echt waar! Heb met mijn dochter destijds voor mijn gevoel alles geprobeerd. Maar heb haar nooit op een ritme volgens de boekjes gekregen. Altijd het gevoel gehad te falen als andere mama's trots vertelden hoe zoet hun kleintjes sliepen. Inmiddels een hele makkelijke slaapster die je zo in haar bedje legt en die overdag nog één slaapje van meestal 1 tot anderhalf uur doet, maar vooral 's nachts vrijwel altijd doorslaapt en dan ook nog regelmatig uitslaapt tot 8 uur/half 9. Gewoon doorgaan waar je mee bezig bent en je zult zien dat het uiteindelijk vanzelf beter wordt!

4 jaar geleden

Hi, mijn zoontje is nu bijna 9 maanden, het scheelt misschien een maand maar misschien heb je hier iets aan. Het ritme bij ons is ong zo; 06:00 1e fles dan terugleggen in bed slaapt dan tot 08:30. 1e dutje rond 10:30/10:45 tot 12:00. 2e dutje van 14:00/14:30 totdat hij wakker wordt. Savonds is hier 18:45/19:00 bedtijd. Ik heb vaak het idee dat ouders na de 1e fles smorgens al naar beneden gaan om op te staan. Wij hebben dit nooit gedaan, gaat meteeen zonder mopperen weer slapen! Daardoor schuiven je dutjes ook weer wat op lijkt mij.. maar goed dit is wat voor ons werkt. Hier dus 2 slaapjes met het 2-3-4 ritme ongeveer