19 Reacties

2 jaar geleden

Ik had 1x 120ml en 2x 250ml qua flesformaat, maar qua volume nooit meer dan 200ml aan voeding gegeven.

2 jaar geleden

Nee 240ml niet. maar misschien 210 of 180 wel dus vandaar 120 kan snel te klein worden je roert/schud het flesje dus dan is het wel handig als je een ruimer flesje hebt dan de inhoud

2 jaar geleden

Voor kunstvoeding kan het handig zijn, genoeg ruimte voor poeder en zwenken. Voor borstvoeding is dat niet nodig dus vind ik een grote fles lomp Je zal hem als het goed is nooit zo vol doen, dus een maatje kleiner kan ook prima

2 jaar geleden

De eerste weken hebben we een fles van 120 ml gebruikt (Dr Brown). Al vrij snel zijn we overgestapt op de 250 ml van Dr. Brown. Onze zoon (nu 5 maanden) krijgt elke ochtend een papfles (180 ml water, 6 scheppen kv en 3,5 eetlepels haver), dus dat is meer dan 200 ml. Die grote flessen van 250 ml hebben wij zeker nodig! Achteraf zou ik voor de eerste weken geen flessen van 120 ml kopen, want die hebben we maar kort gebruikt dus zonde van het geld

2 jaar geleden

Wij gebruiken het 240ml flesje voor 200ml voeding 😊 Hebben nooit meer gegeven dan 180+6 en vind dat al veel 🙈

2 jaar geleden

Wij hebben alleen (glazen) flessen van 250ml. Er gaat nooit meer dan 150 in, maar ik vind het niet storend dat ze zo groot & zwaar zijn. Nu geven wij de fles altijd op schoot. Als je wil dat je kindje hem (snel) zelf kan vasthouden zou ik wel voor kleinere flessen gaan.

2 jaar geleden

Hier wel gebruikt voor zowel borst- als kunstvoeding ! (Dan zijn flessen van 120-150 mL echt te klein). Wij hebben deze vanaf t begin gebruikt (heeft mijn partner op aanraden van de kraamhulp gekocht, ik lag boven in bed haha). Snapte nooit dat mensen eerst een kleiner flesje gebruiken. Echt jonge babies kunnen hier ook prima uit drinken 🙈

2 jaar geleden

Hier ook een grote drBrown. Zoon heeft nooit meer gedronken dan 150 +5, maar dat maakt niet veel uit. In het begin lijkt het vreemd, zo'n klein laagje melk, maar het wordt zo snel meer dat een kleinere fles toch snel overbodig wordt.

2 jaar geleden

Ik geef bv en vind die grote flessen echt het grootste weggegooid geld. Ze drinkt hier max 120 uit een fles (15 maanden nu).

2 jaar geleden

Voor flesvoeding handig, maar niet om geheel te vullen (alsjeblieft niet 😬) maar je hebt ruimte nodig om te mengen. Vaak zit je op maximaal 180 als ze wat ouder zijn. Borstvoeding kan ook zoveel, maar zijn vaak wat kleinere porties én heb je in de fles geen ruimte extra nodig ☺️

2 jaar geleden

wij geven 210+7 in de ochtend dus wij hebben zelfs een fles van 320 ml 🤭 lekker veel ruimte om te mengen

2 jaar geleden

Ik vind de grote flessen fijn! Ons dochtertje drinkt namelijk 210+7 haha... wel fijn om ruimte te hebben om even goed te roeren.

2 jaar geleden

Ik denk dat het er een beetje aan ligt of je van plan bent bv op flesvoeding te geven. Hier gebruiken we alleen de Avent flesjes met aanduiding van 125ml. Voor onze dochter van nu 2 nooit groter gebruikt en ons zoontje is nu bijna 7 maanden en drinkt max 130ml bv per keer.

2 jaar geleden

Zelf geef ik bv en bij de eerste nooit hoger gegaan dan 130-150 ml per keer. In de grotere flessen verzamelde ik weleens een dagopbrengst. Je kan ze altijd later nog kopen als je ze nodig hebt ipv nu al aanschaffen. Wellicht drinkt je kindje beter uit een andere fles.

2 jaar geleden

210+7 is wel heel normaal als je 4 flessen geeft. Onze zoon zat met 3 maanden al aan de 4 flessen, en nu nog steeds met 6 maanden. Wij hebben juist dat kleine flesje amper gebruikt 🤭

2 jaar geleden

Ja hier wel!

2 jaar geleden

Hier snel op de grote overgestapt. Ik geef uitsluitend borstvoeding en hij drinkt tegenwoordig (7 maanden) makkelijk 220cc gekolfde melk. En toen hij met 4 maanden naar de opvang ging waren de kleine flesjes al te klein, dus wij zijn bijna meteen op de grote fles overgegaan.

2 jaar geleden

Behalve als je zeker weet dat je KV gaat geven dan zou ik nu nog niet meer dan 1 fles kopen, overigens zit er in een cadeaupakket 1. Ik dacht in de blije doos? Die heb ik gebruikt de eerste maanden om afgekolfde melk te geven. Nu met 5 maanden heb ik 2 grote difrax flessen.

2 jaar geleden

ik gaf altijd max 180 maar vanaf dag 1 grote flesjes gebruikt.