27 Reacties
5 jaar geleden
Misschien overleggen. En overstappen naar nutrilon forte? Mijn zoontje kwam voorheen ook steeds eerder en nam er echt geen genoegen mee. In overleg dus overgestapt naar forte. Hij is 11 weken nu en krijgt 150 cc per fles overdag. De laatste fles krijgt hij 180cc. En slaapt sindsdien heerlijk door in de nacht!
5 jaar geleden
Reactie op Lovemyboys1
Misschien overleggen. En overstappen naar nutrilon forte? Mijn zoontje kwam ...
Ja de onze krijg omneo met johannesbroodpitmeel. We gaan idd vandaag overdag 100 voeding doen en vanavond een schepje meer. Hij is prematuur geboren maar t lijkt wel of hij heel snel zijn gewicht wil inhalen.
5 jaar geleden
Ik zou persoonlijk gewoon kijken waar je kindje behoefte aan heeft. In mijn ogen hoef je niet alles te overleggen en als jij ziet dat je kindje nog honger heeft geef je hem toch wat meer en kijken of dat beter werkt. Als dat niet werkt kom je er gauw genoeg achter. En wie weet heb je dan wel een tevreden kindje. Ik zou dus vooral naar je kindje kijken🥰
5 jaar geleden
Ons kindje heeft ook behoefte aan meer voeding dan hij eigenlijk volgens boekje mag. Ik ben er echt makkelijk in en geef m zoveel als hij zelf wilt. Overdag drinkt hij iedere 2 uur ongeveer en in de nacht netjes om de 4 uur. Weegt nu rond de 6kg en vandaag precies 7 weken oud.
5 jaar geleden
Ons kindje heeft ook behoefte aan meer voeding dan hij eigenlijk volgens bo ...
Ja ik moet dat misschien ook doen. Maar ze deden de laatste keer of ik een moord aanslag had gepleegd omdat ik te veel gaf😅. Maakt je dan ook weer onzeker. Terwijl t wel mijn 2de kind is. Maar die had t zelfde. Wij hebben 2 prematuurtjes. Lijkt wel of die het heel snel willen inhalen.
5 jaar geleden
Ja de onze krijg omneo met johannesbroodpitmeel. We gaan idd vandaag overda ...
Dat zou maar zo kunnen. Mijn zoontje was ook prematuur. In die ging ook voor de inhaalslag. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt!😊
5 jaar geleden
Ja hier ook een hongerige baby! Zoontje is nu rond de 4 kilo. Kreeg 8x 90cc. Met die warmte leek hij onverzadigbaar dus toen 120cc aangeboden. Gaat er makkelijk in bij hem maar hij blijft om de 3uur komen. Zelfs met 120cc wil hij 7 of 8 voedingen per 24u. Ik weet dat het teveel voeding is maar als hij ‘erom vraagt’... ik weet ook niet zo goed wat ik moet doen om hem langer verzadigd te houden. (We geven hem trouwens nutrilon omneo voeding)
5 jaar geleden
Reactie op lvdb07
Ja hier ook een hongerige baby! Zoontje is nu rond de 4 kilo. Kreeg 8x 90cc ...
Ja wij ook omneo met johannesbroodpitmeel. Ik vind het ook echt lastig. Hij lijkt elke keer maar voor een paar dagen verzadigd te zijn en dan vraagt hij weer om meer
5 jaar geleden
Mijn dochter is 14 dagen en woog donderdag 3760 gram. Krijgt nu 100cc aangeboden maar drinkt meestal 90 cc toevallig vandaag 100 cc op. Donderdag was het consultatiebureau thuis en die zei dat we zelfs mochten ophogen naar 120 als ze hier behoefte aan heeft. En dat we moesten kijken naar de behoefte van ons meisje qua eten. Zou dus niet teveel naar ze luisteren over te dik worden hoor. Als je baby honger heeft heeft hij honger toch
5 jaar geleden
Mijn dochter is 14 dagen en woog donderdag 3760 gram. Krijgt nu 100cc aange ...
Jaa is ook zo. Maar maakt me ook weer onzeker. Ons zoontje is met 1680 geboren. Ik denk gewoon dat hij t zo snel mogelijk wil inhalen allemaal. Maar ze zeggen ook allemaal wat anders idd.
5 jaar geleden
Reactie op Baby1990
Met dit warme weer komen ze sowieso wel vaker. Ik zou niet meer geven per f ...
Ik zit mee te lezen maar ik schrik van de verschillen!
Ons zoontje weegt 4kilo en krijgt elke 3 a 4u 120 aangeboden maar drinkt meestal 90... ik probeer er constant 120 in te proppen wat natuurlijk niet lukt..
5 jaar geleden
Reactie op Anam
Ons zoontje weegt 4 ...
Die van ons ook hoor. Weegt 4 kilo en komt om de 4 uur voor 120cc en met de hitte wou hij soms meer dan bood ik de borst aan. Consultatiebureau gaf aan dat als hij meer wilt ik meer mag geven maar dat is wel omdat ik borst voeding heeft. Ik kolf en dat krijgt hij in een flesje anders heb ik helemaal geen nachtrust meer
5 jaar geleden
Reactie op Anam
Ons zoontje weegt 4 ...
Jaa daarom maakt t me zo onzeker. Maarja iedereen mens is natuurlijk anders qua behoeftes zo denk ik dan ook weer
5 jaar geleden
Hoi! Ik heb aan het begin ook heel erg lopen klooien met voeding. Zoontje was 4330gr bij de geboorte en had gewoon constant honger (inmiddels bijna 7maanden). In het begin borstvoeding maar had nooit genoeg, kwam ieder uur. Toen overgestapt naar fles.. langzaam opgebouwd maar al gauw kreeg hij zo’n 120cc per keer iedere 3/4 uur (weet even niet meer precies).. komt dus neer op 6 of 8 voedingen per 24u. En ik hoor heel veel verschillende adviezen vanuit cb. Bij mij zeggen ze; zolang hij in verhouding (lengte:gewicht) redelijk stabiel blijft groeien is het prima. Hij zit vanaf moment 1 volledig boven de buitenste lijn in de curve, maar ontwikkelt zich prima, en dat vinden ze daar veel belangrijker gelukkig. Ik ook!
Misschien kan het trouwens ook helpen om de flesjes bijv op te hogen naar 120cc, maar dan dus wel minder. Eentje proberen en kijken na hoelang hij dan weer komt.. als dit langer is dan normaal, kan het misschien helpen en wordt het 5x 120. Maar misschien heb je dit al geprobeerd :).
Misschien heb je er wat aan. Succes!
5 jaar geleden
Reactie op IC8823
Hoi! Ik heb aan het begin ook heel erg lopen klooien met voeding. Zoontje w ...
Nee nog niet geprobeerd. We willen nu die van vanavond gaan verhogen naar 120.kijken hoe lang t dan duurt voordat hij komt.
5 jaar geleden
Mijn dochter is 14 dagen en woog donderdag 3760 gram. Krijgt nu 100cc aange ...
Dit! Ik kreeg hetzelfde advies, zoontje woog toen met 2 weken ook rond 3kg600. Hij dronk de flesjes van 100cc bijna altijd leeg, en kwam elke 3uur ipv. 4 uur. Dus ik heb opgehoogd naar flesjes van 120cc.
Ondertussen zoontje weegt nu 4.1kg en krijgt dus 6-7x 120cc aangeboden. Dit op verzoek, soms komt hij na 2,5u al, soms slaapt hij 5-6 uurtjes. Hij drinkt de flesjes niet leeg en krijgt dus rond de 650 -750ml binnen per dag. Afhankelijk of hij een 7de flesje vraagt of niet.
Ik maak me er niet druk in, als hij goed groeit lijkt het mij gewoon dat hij dit nodig heeft.
Dit was ook het advies van het cb, op verzoek voeden, drinkt hij ze vaak leeg gedurende enkele dagen, dan ophogen. Met warm weer mag een extra flesje zeker, dus die krijgt hij ook als hij erom vraagt.
5 jaar geleden
Nou wij hadden om 23.00 verhoogd 120+4 volgens mij heeft mijn man 120 gegeven van de 135. Hij werd om 0400 wakker heb ik hem weer een flesje gegeven ook ietsje meer als 100 en nu slaapt hij nog steeds heerlijk
5 jaar geleden
Waarom geef je je kind dan niet gewoon meer voeding? Babys doen zichzelf echt niet overvoeden hoor. Ze zijn geboren met een natuurlijke aanleg voor honger en verzadiging. Als eem baby honger heeft laat die dat weten maar als een baby genoeg heeft ook hoor.
Misschien zit die gewoon in een groeispurtje. Ons dochtertje had dat ook een tijdje en daarna zakte ze weer in de hoeveelheid die ze wou. Wij gieten ook nooit voeding weg dus wij maken gewoon (in ons geval) 150+5 schepjes en wat ze daarvan opdrinkt drinkt ze op, wat ze laat staan laat ze staan. En ze laat ook regelmatig staan. Voor de nacht krijgt ze 180+6 schepjes. Nu ongeveer 5 keer (wij voeden op verzoek) en ze is nu 14 weken en weegt bijna 5 kilo.
Niet zo druk maken joh! Het consultatiebureau kan wel lullen. Ze zeggen ook dat het voeden op verzoel wat wij doen niet goed is maar ons meisje groeit gewoon netjes volgens haar eigen lijntje en is super tevrede dus who cares denk ik dan.
5 jaar geleden
Nou wij hadden om 23.00 verhoogd 120+4 volgens mij heeft mijn man 120 gegev ...
🎊🎉 lekker op je eigen moedergevoel vertrouwen, jullie kennen je kindje, zelfs na zo'n korte tijd, t allerbeste 🥰