24 Reacties

2 jaar geleden

Ja, wij zijn om dezelfde reden gestopt, we moesten er steeds vaker heen. We hebben toen besloten de speen gewoon niet meer te geven. Dat was 2 nachten doorbijten, daarna sliep ze als een roosje. Zo blij dat we dat gedaan hebben! Ik zou het iedereen aanraden haha 😃. Meteen ook beter voor de mondmotoriek. We hebben de speen toen wel vervangen voor een knuffeltje. Die gebruikt ze nu altijd om mee te slapen als troost. Werkt perfect!

2 jaar geleden

Ja, wij zijn om dezelfde reden gestopt, we moesten er steeds vaker heen. We ...
Hier was ze wel wat ouder dan jouw kindje overigens. Ik geloof dat ze 5 maanden was. Maar ik had wel spijt dat we het niet eerder gedaan hadden 😄
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

2 jaar geleden

Ja hoor! Meteen weg doen dat ding. Ik heb hem weggedaan toen ik dus op dit forum las dat sommige er zoveel keer uit moesten in de nacht. Daar begin ik niet aan. 🤭 Nachtvoeding prima, maar ik ga er niet 5 keer uit voor een speen. Hij heeft indd nu een knuffeltje en heeft nooit meer om een speentje gevraagd! Misschien even doorbijten maar het is het echt waard!

2 jaar geleden

Ja, wij zijn om dezelfde reden gestopt, we moesten er steeds vaker heen. We ...
Hier precies hetzelfde! Moesten er minstens elk uur uit ‘s nachts, ging er helemaal aan onderdoor. Met 15 weken gestopt, 2 dagen doorbijten maar daarna een droomslapertje. Zou het echt aanraden want het duurt nog maanden voordat hij hem zelf kan pakken. Een knuffeltje helpt inderdaad en tijdens die eerste dagen veel knuffelen en dutjes in de draagzak of kinderwagen laten doen, dan slaapt hij makkelijker. Succes!

2 jaar geleden

Met 6 maanden zijn we compleet gestopt met de speen. Rond de 3 maanden gaan afbouwen. Eerst onder de speen compleet weg. Met 4.5 maanden de speen onderweg niet meer mee. Met 5 maanden alleen nog snachts en met 6 alle spenen weggegooid. Onbewust ben je toch vaker de speen aan het geven wanneer deze binnen bereik is. Met zingen/knuffelen gaan troosten en een wasbaar billendoekje in bed om vast te pakken. Het stoppen met speen ging eigenlijk makkelijker dan we dachten

2 jaar geleden

Ik ben vandaag begonnen. Helemaal geen speen. Hij huilt wel 🥲 ik laat gecontroleerd 2 min huilen. Ik heb een knuffeltje met moedermelk erop gedruppeld bij hem in bed neergelegd. Ik hoop dat het minder en minder gaat worden.

2 jaar geleden

Reactie op Nourrr

Ik ben vandaag begonnen. Helemaal geen speen. Hij huilt wel 🥲 ik laat geco ...
Succes! Het is echt even doorzetten en we hebben haar heel veel geknuffeld om te troosten. Het wordt echt snel beter, hij is nog zo klein dat hij het gelukkig snel vergeet.

2 jaar geleden

Reactie op Nourrr

Succes!! 🍀

2 jaar geleden

Reactie op Nourrr

En hoe is het gegaan? Ik heb hier n tijdje geleden ook n topic over geopend. Heb het toen geprobeerd icm pick up pick down methode maar heb het opgegeven, ging echt niet, mijn zoontje bleef maar krijsen. Maar ondertussen moest ik stoppen met inbakeren en nu ben ik gewoon de helft vd nacht bezig met tutje in mond te steken en houden.. Niet vol te houden dus. Ik ben dan ook heel benieuwd te horen hoe het daar loopt, en vooral hoe je je kindje nu dan in slaap krijgt!

2 jaar geleden

Reactie op Gsn85

En hoe is het gegaan? Ik heb hier n tijdje geleden ook n topic over geopend ...
Hoi! Eerste paar dagen was het best zwaar. Vooral tijdens zijn dutjes. Ik deed toen gecontroleerd 2 min laten huilen. Ook op een nijntje knuffel doekje moedermelk laten druppelen. Dit heb ik steeds als troots bij hem gelaten. Opzich gaat het wel oke nu. De nachten gaan stukken beter. Wel pas ik regelmatig 2 min gecontroleerd laten huilen toe.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: Oude trauma's en wat je mist van je kindloze bestaan

Waarom maken baby's zo graag herrie? We duiken in hun speelgedrag en een groeiende eigen wil. Ook bespreken we hoe het is om op te voeden zonder goed voorbeeld. En mis je soms nog iets uit je leven van voor de geboorte van je kindje?

2 jaar geleden

Wij zijn afgelopen donderdag ook begonnen (baby bijna 14 wkn). Gaat tot nu toe goed, maar vind het toch ook wel spannend!

vorig jaar

Ik kwam dit oude topic tegen en hoop dat er nog meer ouders zijn met tips. Onze zoon is 3.5 maand en heeft alleen een speen tijdens het slapen. Hij schrikt wakker zodra de speen uit zijn mond valt en slaapt hierdoor erg onrustig. Ik wil er nu graag mee stoppen. Hij slaapt in een love to dream slaapzak en een knuffeltje vasthouden kan dus niet.

vorig jaar

Reactie op Tuttebel93

Ik kwam dit oude topic tegen en hoop dat er nog meer ouders zijn met tips. ...
Ik had ergens gelezen dat je je kindje met speen in slaap kan laten vallen en wanneer ze dan diep slapen haal je de speen eruit waardoor ze door sabbelen op de onderlip en de speen dus niet meer uit kan vallen. Wie weet is dit iets om te proberen?

vorig jaar

De speen in de hand geven zodat hij die zelf in de mond kan doen als die uitvalt! En speen afleren zou ik iets later doen.. ivm zuigbehoefte

vorig jaar

Maar waarom heb je het überhaupt gegeven om nu al af te pakken? Sorry maar dat vind ik echt zielig. Hij is veel te klein om nu af te leren dus je zult even moeten doorzetten. Op gegeven moment leert hij hem zelf wel weer terug te doen

vorig jaar

Maar waarom heb je het überhaupt gegeven om nu al af te pakken? Sorry maar ...
Waarom iets in stand houden als dit alleen maar voor onrustig slapen zorgt? Wij hebben de speen in het begin gegeven om aan zijn zuigbehoefte te voldoen. Inmiddels heeft hij de speen alleen in tijdens het slapen en de rest van de dag hoeft hij hem niet. Gemiddeld moeten we in de nacht 8x de speen teruggeven. Hij krijgt ook nog een fles in de nacht. We kunnen allemaal wel iets meer nachtrust gebruiken. Ook overdag verstoord het zijn slaapjes.

vorig jaar

Reactie op Tuttebel93

Waarom iets in stand houden als dit alleen maar voor onrustig slapen zorgt? ...
Maar met 3,5 maand heeft hij voorlopig nog wel die zuigbehoefte. Maar goed, ieder zn ding zo he

vorig jaar

Maar met 3,5 maand heeft hij voorlopig nog wel die zuigbehoefte. Maar goed, ...
Inderdaad ieder zijn ding en ieder wil het beste voor zijn/haar kind. De kinderarts vertelde ons dat we tussen 3 en 8 maanden kunnen stoppen met de speen en de meeste ouders dan maar 2 á 3 moeilijke dagen ervaren.
Van Asten- banner web baby - prijzenspektakel

3 weken geleden

Reactie op Tuttebel93

Inderdaad ieder zijn ding en ieder wil het beste voor zijn/haar kind. De k ...
Hoe is dit uiteindelijk afgelopen? Is het afleren gelukt?

3 weken geleden

Hi ik ben er om die reden ook zo vroeg mee gestopt. Volgens mij toen mijn zoontje 4 maanden was. Moest er 10 keer per nacht heen om het speentje in te doen en hij sliep er alleen maar onrustiger van. Heb hem cols Turkey weggenomen. Het was 1 nacht erg lastig waarbij ik continue bij hem heb gezeten om te troosten, maar daarna was het wel klaar. Nooit meer gehuild om de speen erna. Nu nog steeds blij met de keuze.