18 Reacties
2 jaar geleden
Hoe zwaar het is hangt af van hoeveel last je kindje heeft, en hoe dat bij jou binnenkomt op dat moment.
En een sprongetje of regressie komt nooit op de kalender gelijk, dus dat kan ook nog meespelen
Niet bang zijn voor wat er nog niet is, je ziet vanzelf hoe het bij jou gaat zijn.
Bij mij is het tot nu toe vaak meegevallen (en ja er zijn zware fases, maar het blijven fases)
2 jaar geleden
Wij merkten ook niet specifiek iets van regressies. Maar hij sliep gewoon standaard heel slecht of niet dus dat scheelt ook. Kan me voorstellen dat als je een goede slaper hebt, dat het zwaar is weer gebroken nachten te hebben. Moet er nu ook niet meer aan denken 🫣
2 jaar geleden
Ik vond het met 4 maanden iig wel meevallen. Er waren momenten dat ze wat moeilijker in slaap kwam, waarbij we dachten 'here we go', maar daar bleef het eigenlijk bij. Wat wel altijd zo is geweest, de ene keer valt ze makkelijker in slaap dan de andere keer. Soms moeten we 4x naar boven, soms 1x, soms helemaal niet 🙃
2 jaar geleden
Dochter van 2,5 en nooit iets gemerkt van een slaapregressie. Ook niet van sprongetjes.
Zoon is nu 7 maanden en altijd alleen maar wakker 's nachts voor 1 voeding. Met uitzondering van toen hij 4,5 maand oud was. Toen had ie 1 à 2 weken dat ie soms ineens twee of drie keer wakker was 's nachts. Maar dan sliep ie na 1 minuut wiegen weer. Dat was wellicht de slaapregressie maar stelde echt heel weinig voor.
2 jaar geleden
Heb nog nooit iets van een slaapregressie gemerkt.
Althans, soms slechtere slaapfases ivm ziek / tandjes etc
Maar ik ga dan niet denken van : okay hoeveel maanden oud is ze nu en dan googlen of er nu een regressie hoort te zijn
2 jaar geleden
Die regressies zijn maar theoretisch, het ene kind heeft nooit merkbare regressies, sommige kinderen hebben hun hele 1ste jaar één grote regressie 😂.
2 jaar geleden
Wij hebben die ook gemist, maar de 6 maanden slaapregressie heeft hier goed huisgehouden 😬🍀