9 Reacties
3 jaar geleden
Heel normaal! Dit ligt absoluut niet aan jou en zegt ook niets over hoe gek je zoontje op jou is.
Kindjes snappen pas na 9 maanden dat ze een ander persoon dan mama zijn. Je kindje denkt letterlijk dat jullie dezelfde persoon zijn.
3 jaar geleden
Herkenbaar hoor. Mijn oudste had dat ook een tijdje. Mama was het beste voor eten (bv) en in slaap wiegen, maar als ze wakker was en wilde spelen dan was papa de beste. Gaat vanzelf weer over, maar snap het gevoel. Voelde me toen ook weleens afgewezen, maar be carefull what you wish for... 馃槈 Mijn 2de kindje is juist een enorm mama's-kind en ik word er soms he-le-maal gek van. Ik zou willen dat ze ook door papa getroost wil worden, dat ze naar papa rent om een boekje voor te lezen en dat het prima is als papa haar eten snijdt/drinken pakt/etc. Dus ik hou me nu maar voor dat ook dit weer over gaat en straks papa weer een tijdje favoriet zal zijn.
3 jaar geleden
Zelf op oudere leeftijd is het een compliment. Kindjes weten wie er altijd voor hen zorgt en zijn er zeker van dat je er altijd zal zijn. Met de andere ouder hebben ze die band iets minder waardoor ze 1) blij zijn die ouder te zien en 2) die sterke vertrouwensband er minder is waardoor ze (onbewust) meer moeite doen die persoon naar zich toe te trekken. Of dat is toch wat ik heb gelezen. Klinkt wel logisch vind ik.
3 jaar geleden
Hahaa yep! Heeel herkenbaar. Zoontje van 21 weken. Ik zeg altijd mama vindt hij helemaal leuk, maar papa is het einde 馃ぃ. Fijn he! Doe je dan 9 maanden dragen, ervan bevallen en dan is dit het resultaat 馃ぃ馃ぃ
3 jaar geleden
Reactie op Ikigai
Zelf op oudere leeftijd is het een compliment. Kindjes weten wie er altijd ...
Jep, onze dochter is nu 2 en is zelfs soms heel afwijzend naar papa ("NEE papa, ga weg" zegt ze dan heel eigenwijs als hij eraan komt lopen). Dat laat juist zien dat ze heel zeker/zelfverzekerd is van zijn liefde dat ze dat kan doen zonder consequenties zeg maar. Ze heeft die onvoorwaardelijke liefde van haar papa en het geeft haar een gevoel van controle dat ze hem kan 'afwijzen'. Wel sneu voor mijn man soms maar hij begrijpt het goed waar het vandaan komt.
Met 5mnd betekent dit ook wat betreft de liefde voor jou als mama juist onvoorwaardelijke vanzelfsprekende liefde vanuit je baby! Maar die fases met voorkeur voor een ouder kunnen blijven voorkomen
3 jaar geleden
Mijn dochter zit nog in mn buik en heeft nu al voorkeur naar haar vader. Soms beweegt ze de hele dag niet en kan ik van alles proberen om een reactie te krijgen. Zodra haar vader thuis komt en ze zijn stem hoort of zijn hand voelt gaat ze helemaal los 馃槀 (38+3 zwanger)
3 jaar geleden
Reactie op Mom Of Stars
Mijn dochter zit nog in mn buik en heeft nu al voorkeur naar haar vader. So ...
Wat hilarisch! Hier juist andersom. Als papa zijn hand op mijn buik legt stopt ze met bewegen.
3 jaar geleden
Dat js normaal hoor haha! Had mijn dochter ook een tijdje en nu is het al weken mama. En echt in de zin van: als ik uit haar zicht ben gaat ze mij roepen en heel hard huilen 馃槀.