Mijn zoontje krijgt nu 5 flessen van 180 om 8-12-4-8-12. Voor de fles van 12 moeten wij hem vaak “wakker maken”. We doen dit dan als droomvoeding maar hij wordt eigenlijk vaak wakker. Hij drinkt ‘m wel helemaal op, maar ik vraag mij af of dat 5e flesje overbodig wordt. Zijn er ook mama’s hier die 4 flesjes180 doen, en dan die van 12 bijv laten vallen?
Ja wij geven sinds dat hij 3/4 maanden oud is 4 flessen. Inmiddels van 210, maar rond de 4 maanden van 180. Hij slaapt meestal de hele nacht, op een paar keer een speen brengen na
Je kan het proberen.
Wij gaven hem echt als droomvoeding. Dus ze werd ook niet wakker.
Wel een paar keer geprobeerd hem weg te laten maar resulteerde in hele onrustige nachten.
Net na 6 maanden nog eens geprobeerd en toen ging het wel goed.
Wij geven nu 4x150 en nog 1x120 als droomvoeding om 22 uur. Dan komen we aan hetzelfde aantal cc, maar zonder de droomvoeding redt ze het niet en wil ze eerder 2x dan 1x drinken in de nacht. Volg je gevoel en probeer een tijdje uit waar je je prettig bij voelt?
Jeetje, wat een hoeveelheden. Mijn dochtertje van 6 maanden drinkt 150 ml x 5. Heb paar keer 180 geprobeerd, maar dat lukt haar bij lang na niet. Gelukkig is ze wel vrolijk en groeit ze goed.
Jeetje, wat een hoeveelheden. Mijn dochtertje van 6 maanden drinkt 150 ml x ...
Ik was dit topic aan het lezen met verbazing, maar verbaas me altijd over de ma manier waarop kunstvoeding wordt gegeven, vraag me af of de richtlijnen in de toekomst anders zullen zijn.
5x 150ml is goed hoor! Sluit meer aan bij het natuurlijke ritme van borstvoeding, ik zou dit mooi aanhouden. Mijn borstgevoede baby drinkt nog kleinere flesjes.