14 Reacties

4 maanden geleden

Jazeker, dit heb ik bij mijn zoon wel gedaan. Gewoon weglaten en waarschijnlijk slaapt hij gewoon door. 4x180 is ook echt genoeg.

4 maanden geleden

Ja wij geven sinds dat hij 3/4 maanden oud is 4 flessen. Inmiddels van 210, maar rond de 4 maanden van 180. Hij slaapt meestal de hele nacht, op een paar keer een speen brengen na

4 maanden geleden

Reactie op Pleegie

Jazeker, dit heb ik bij mijn zoon wel gedaan. Gewoon weglaten en waarschijn ...
Mocht hij toch komen in de nacht.. Dan een klein flesje aanbieden denk ik van 90? Of gewoon echt niet geven zodat tie ‘t “afleert”… ?

4 maanden geleden

Reactie op Pleegie

Jazeker, dit heb ik bij mijn zoon wel gedaan. Gewoon weglaten en waarschijn ...
Idd, wij hier ook zo! 👍🏾

4 maanden geleden

Reactie op MCFAN

Idd, wij hier ook zo! 👍🏾
Temninste, we hebben daarbij ook het schema een beetje omgebouwd zodat het laatste flesje rond 21:30 was. Dit werkte uitstekend.

4 maanden geleden

Reactie op MCFAN

Temninste, we hebben daarbij ook het schema een beetje omgebouwd zodat het ...
Hoe zag jullie schema er dan uit overdag? En sliep hij dan ook pas half 10 of later? Kleine man is rond 8u echt super moe..

4 maanden geleden

Je kan het proberen. Wij gaven hem echt als droomvoeding. Dus ze werd ook niet wakker. Wel een paar keer geprobeerd hem weg te laten maar resulteerde in hele onrustige nachten. Net na 6 maanden nog eens geprobeerd en toen ging het wel goed.

4 maanden geleden

Wij geven al vanaf 6 weken 4x 180+6 omdat ze doorsliep vanaf 19:30 tot 07:00. Zolang ze goed groeide, plaste, vrolijk was enzenz was dit prima

4 maanden geleden

Reactie op Amnusalt

Mocht hij toch komen in de nacht.. Dan een klein flesje aanbieden denk ik v ...
Ik zou niet in termen van ‘afleren’ praten, daar is hij te klein voor. Volg je gevoel. Als hij wakker wordt van de honger, gewoon geven.

4 maanden geleden

Wij geven nu 4x150 en nog 1x120 als droomvoeding om 22 uur. Dan komen we aan hetzelfde aantal cc, maar zonder de droomvoeding redt ze het niet en wil ze eerder 2x dan 1x drinken in de nacht. Volg je gevoel en probeer een tijdje uit waar je je prettig bij voelt?

4 maanden geleden

Jeetje, wat een hoeveelheden. Mijn dochtertje van 6 maanden drinkt 150 ml x 5. Heb paar keer 180 geprobeerd, maar dat lukt haar bij lang na niet. Gelukkig is ze wel vrolijk en groeit ze goed.

4 maanden geleden

Reactie op The_accountant

Jeetje, wat een hoeveelheden. Mijn dochtertje van 6 maanden drinkt 150 ml x ...
Ik was dit topic aan het lezen met verbazing, maar verbaas me altijd over de ma manier waarop kunstvoeding wordt gegeven, vraag me af of de richtlijnen in de toekomst anders zullen zijn. 5x 150ml is goed hoor! Sluit meer aan bij het natuurlijke ritme van borstvoeding, ik zou dit mooi aanhouden. Mijn borstgevoede baby drinkt nog kleinere flesjes.

4 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Ik was dit topic aan het lezen met verbazing, maar verbaas me altijd over d ...
Iedere baby is anders. Ieder z’n eigen behoefte. Er is niets verkeerd aan haar voedingsschema.

4 maanden geleden

Reactie op Pleegie

Iedere baby is anders. Ieder z’n eigen behoefte. Er is niets verkeerd aan h ...
Het was niet persoonlijk op ts, maar op de algemene richtlijnen voor kunstvoeding.