14 Reacties

4 jaar geleden

*hopen

4 jaar geleden

Wij hebben ook zo’n periode gehad, duurde helaas best lang… vanalles geprobeerd maar werd standaard tussen 5-6 wakker. En nu opeens slaapt ons kindje weer uit en wordt pas wakker als wij wakker worden en echt “geluid” gaan maken. Kan gerust 8 uur zijn…

4 jaar geleden

Ons zoontje was ook een tijdje een vroege vogel. Nu is hij tussen 06:00-06:30 wakker, wat keurig is voor een dreumes. Ik zie geen gekke dingen in het schema. Neem aan dat hij ook lunch en avondeten krijgt? Probeer tussen 05.00-06.00 de interactie zoveel mogelijk te beperken.

4 jaar geleden

Ons zoontje is 20mnd en zit ook al een paar weken in een ritme dat hij super vroeg wakker word. Meestal rond 5 en na lang rekken wordt het soms 6. Maar dan is hij inderdaad weer super moe rond 12u. En savonds om 18/18:15 in bed. Later lukt gewoon niet want hij valt echt om. Ik ben weer gestart met terug leggen en rekken. Ben er net 2x geweest. Speen gegeven, welterusten gezegd en weggelopen. En op die manier hoop ik het patroon te doorbreken zodat alles wat opschuift.

4 jaar geleden

Ons zoontje was ook een tijdje een vroege vogel. Nu is hij tussen 06:00-06: ...
Dat is ook het enige wat bij ons helpt. Ik heb het extra donker gemaakt in z'n kamer dus tussen 5 en 6 loop ik echt binnen op de tast. En reageer ik amper. Als hij straks eruit mag doe ik meteen de lamp aan en maak duidelijk dat het dan ochtend is. Ze worden er nu ook extra goed in om allllles eraan te doen om eruit te mogen. Onze kleine zei een tijdje eten, mama eten. En dan dacht ik oh huh hij is zo vroeg wakker omdat hij honger heeft! Kwamen we beneden ging hij gewoon zitten spelen 😂 Dus laat je niet verleiden 😉

4 jaar geleden

Haha ja klopt hij krijgt lunch, in de middag yoghurt en dan zelfs nog avondeten;) Oke wel fijn om te horen dat dit ook wel een beetje 'normaal' is als ik jullie ervaringen lees, ik hoop gewoon dat het gauw overgaat. Ik merk trouwens ook geen licht of geluid zo vroeg, het is helaas nog voor de vogeltjes. En hij lijkt ook warm genoeg, daarin heb ik ook al alle combinaties geprobeerd.

4 jaar geleden

Dochter van 9mnd was ook wakker om 06:00 (stuk beter dan 05:00 maar vond het alsnog vroeg 😂). Sinds ze ziek is geweest (waterpokken) is het ineens 06:30/07:00 geworden! Dus wie weet kan zoiets ook opeens voor een switch zorgen.

4 jaar geleden

Geen ervaring, ons zoontje is pas 4 maanden. Je kan eens op slaaptipsvoorbabys (Instagram en site) kijken. Daar staan veel voorbeeld schema’s en tips voor baby’s en kindjes tot 3-4 jaar. Ze hebben het daar ook wel eens over te vroeg wakker worden en dat dat komt door tijden/duur van slaapjes overdag.

4 jaar geleden

Nu hij weer om 5 uur wakker is zou ik toch 2 slaapjes aanbieden (die van mij zit er tussenin doordat hij nu ook wisselt met tijden van wakker worden. Ik merk dat het slaapje van normaal 15.00 uur nu 16.15 is geworden. Hij slaapt dan 1 cyclus en gaat om 19.00 uur weer naar bed) Het kan even een fase zijn, maar wat ik mij ook bedenk is dat dit het koudste moment van de nacht is. Het kan dus ook zijn dat hij wakker wordt van het afkoelen.

4 jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Nu hij weer om 5 uur wakker is zou ik toch 2 slaapjes aanbieden (die van mi ...
Dank je voor de suggestie, we zijn met 13 maanden het ochtendslaapje gaan inkorten omdat het middaggslaapje rommelde en met 15 maanden gestopt met het ochtendslaapje omdat hij het echt niet meer pakte. Sindsdien gaat het middagslaapje dan wel weer perfect! Ik had gehoopt dat dat ook de oplossing zou zijn voor het vroege wakker worden (dat was toen ook al) maar helaas. Het is natuurlijk nog wel te proberend! Mag ik nog vragen hoe laat en hoe lang jij dan die twee slaapjes zou aanbieden? Want 16.15 wakker uit het tweede slaapje is wel laat dan toch?

4 jaar geleden

Reactie op S_2021

Geen ervaring, ons zoontje is pas 4 maanden. Je kan eens op slaaptipsvoorba ...
Dank je! We hebben het eerste jaar ook telkens gezocht naar de beste manier van slaapjes aanbieden. Nu met 1 slaapje is er niet meer zoveel speling:) ik ga kijken naar je tip voor de website

4 jaar geleden

Reactie op Niamh26

Dochter van 9mnd was ook wakker om 06:00 (stuk beter dan 05:00 maar vond he ...
Haha wie weet! Even wachten tot hij weer eens goed ziek wordt;) liever niet maar als dat het effect is...!

4 jaar geleden

Reactie op Kim9876

Dank je voor de suggestie, we zijn met 13 maanden het ochtendslaapje gaan i ...
Tot ong 1,5 jaar willen ze nog wel wat rommelen tussen 1 of 2 slaapjes. Ik bekijk het per dag. Gisteren had hij 1 slaapje wat perfect ging en vandaag gaat hij om 9 uur en rond 1 uur naar bed (was ook vroeg wakker). Dan doe ik hem in de ochtend 1 uur en in de middag slaapt hij dan 1,5. Soms doe ik hem ook van 10 tot half 12 naar bed en dan deed ik hem normaal rond 3 uur weer, maar dat is nu verschoven naar 4 uur.

4 jaar geleden

Reactie op Kim9876

Dank je voor de suggestie, we zijn met 13 maanden het ochtendslaapje gaan i ...
Oh trouwens hij gaat dan om 16.15 een uurtje slapen en is dus om 17.15 soms pas wakker. Gaat zonder problemen om 19.00 uur weer naar bed 😄 is rond deze fase echt uitproberen wat werkt.