22 Reacties

4 maanden geleden

Elk kind is anders. Belangrijker is de groei. Sommige kindjes hebben gewoonweg ook meer nodig zeker in deze tijd van flinke ontwikkelingen. Wel de vraag of hij zelf komt om 23.00 en 03.00 uur of dat jullie dan geven? Ik zou alles na 19.00 uur namelijk volledig op verzoek doen (kan wat gesloopte nachten geven doordat ze op andere tijden komen, maar in mijn ervaring trekt dit snel recht). Grote kans dat als je kindje eraan toe is dat 1 van die voedingen vervalt en tzt ook de andere. De flesjes tussen 7 en 7 blijven nog wel even zo.

4 maanden geleden

Persoonlijk zou ik niet gelijk gaan afbouwen. Maargoed, misschien die in de nacht? Denk dat ze het zelf ook wel aangeven, als ik kijk naar mijn zoon.

4 maanden geleden

Ik zou overgaan naar 180ml ipv 150, kijken in hoeverre hij deze opdrinkt. Ik heb ook een grote eter (nu 8 maanden) maar is altjjd een grote eter geweest maar kreeg met 6 maanden 4 soms 5 flessen met allemaal 180ml! Probeer eens: 07.00 180ml 10.00 fruithapje 12.00 180ml 15.00 kleine snack.( maisvinger oid) 16.00 180ml 17.30 warm eten 19.00 180ml En 23.00 180ml En sie van 03.00 weglaten ( als hij honger heeft meld hij zich wel) Ik denk dat als je flesjes groter maakt hij die voeding van 03.00 vanzelf weg laat omdat hij overdag meer binnen krijgt. Rond deze leeftijd van 6 mnd zie je vaak dat baby's meer hongerig worden, dus ook grotere flessen kunnen hebben! 🫶 Hoop dat het helpt ❤️

4 maanden geleden

Reactie op newmommy😍

Elk kind is anders. Belangrijker is de groei. Sommige kindjes hebben gewoon ...
Wij maken hem niet wakker, hij komt er echt zelf voor.. dat maakt t lastig want dan zou je denken oke dan heeft die t ook echt nodig

4 maanden geleden

Reactie op Michhh

Ik zou overgaan naar 180ml ipv 150, kijken in hoeverre hij deze opdrinkt. ...
Jaa ik vroeg ook aan de cb zal ik overgaan naar de 180, maar dat hadden ze af geraadde omdat hij dus al flink wat binnen krijgt, hij weegt ook 8,5 kilo een flinke jongen. Ik ga dit toch maar eens proberen misschien helpt het. Dankjewell!!

4 maanden geleden

Reactie op Michhh

Ik zou overgaan naar 180ml ipv 150, kijken in hoeverre hij deze opdrinkt. ...
Ik reken misschien niet meer goed zo laat in de avond, maar jouw voorstel is dus dat de 120ml+ fles vervangen wordt voor 5x30ml+ meer oftewel je schrapt een fles, maar geeft nog meer dan dat je al deed en als hij wel komt in de nacht is het zelfs nog een complete fles erbovenop? Bij het afbouwen hoog je andere flessen niet op, maar haal je er daadwerkelijk een flesinhoud vanaf. @ts als hij op verzoek komt zal hij het nodig hebben. Als het echter altijd zo stipt is dan wel alert zijn op gewenning. Dan hebben ze ook oprecht trek, maar meer omdat de hersens een seintje geven dat er dan altijd te eten is i.p.v. vanuit behoefte.

4 maanden geleden

Elke vier uur lijkt me prima, hier bleef er altijd maar 3 uur tussen zitten en nooit hoger gekomendat 150ml. Zou lekker door blijven gaan, dat afbouwen moet je niet forceren. Is voor iedereen frustrerend. Het is toch niet gek dat een kind na 4 uur weer honger heeft?

4 maanden geleden

Sommige baby’tjes hebben gewoon net wat meer voeding nodig. Hier hadden we ook een gulzig en hongerig kindje. Het cb kan zeggen dat er een fles af kan, maar als je daardoor een kindje hebt die ontevreden is, is dat dus niet wat hij nodig heeft. Wij zijn ook pas met een jaar ofzo hoger gegaan dan 150. Tot die tijd dronk hij gewoon niet meer op. Dus je hebt misschien wat meer voedingsmomenten maar qua hoeveelheid valt het mee. Als jij tevreden bent met hoe het nu gaat, en vooral je zoontje ook, zou ik het vooral zo houden.

4 maanden geleden

Mag ik vragen waarom hij geen speen krijgt? Wie weet is het ook deels zuigbehoeften.

4 maanden geleden

Lijkt mij niet meer dan normaal dat een kindje elke 4 uur iets wilt eten/drinken. Ik zou gewoon geven waar je kindje om vraagt. Zodra er meer vast voedsel komt, bouwt het vanzelf wel af.

4 maanden geleden

Het cb kon mij gestolen worden met zo'n advies. Je zoontje heeft het blijkbaar nodig. Tot een jaar is melk de hoofdvoeding! Ze vergeten volgens mij ook dat hij kleinere flessen krijgt dan andere kindjes, wat voor z'n maaginhoud hartstikke goed is. Misschien kun je tzt eerst de fles van 23.00 en 3.00 wat kleiner maken als hij er aan toe is. Hoelang doet hij over z'n fles? Pas na 20 minuten treedt het verzadigingsgevoel op, bij sneller drinken kan 't zijn dat hij dan inderdaad blijft huilen. Zou 't flesje zeker nog niet uitstellen, zolang hij ook nog geen volledige boterham etc krijgt 🙈

4 maanden geleden

Reactie op salenaraven

Jaa ik vroeg ook aan de cb zal ik overgaan naar de 180, maar dat hadden ze ...
Zou ik niet doen. Dan krijgt hij uiteindelijk nog meer flesvoeding binnen dan bij 150 als je het optelt. Daarnaast ben je onnodig de maag aan 't oprekken. Grotere flessen zijn alleen maar handig, zodat je minder 'werk' van je kindje hebt. Een maisvinger is totaal niet voedend of vullend. Eet zelf maar eens zo'n ding op 🙈 Afbouwen komt echt wel, laat je niet gek maken. Je zoontje en jij doen 't echt hartstikke prima!

4 maanden geleden

Reactie op newmommy😍

Elk kind is anders. Belangrijker is de groei. Sommige kindjes hebben gewoon ...
Dit inderdaad. Als jullie het nog niet doen zou ik het vanaf 19:00 los laten en kijken wat er gebeurd, want al die andere flessen is nog wel normaal om te krijgen. Je wilt juist dat die flessen na 19:00 vervallen en laat vooral je kind bepalen wanneer hij daar aan toe is 😊

4 maanden geleden

Los van wat het cb zegt, zou het voor jullie misschien wel fijn zijn als de voeding om 03.00 vervalt? Ik zou eens proberen om 23.00 180 ml te geven, en ook bij het avondeten iets te geven wat goed verzadigt (bijvoorbeeld een eitje of iets anders met veel proteïne).

4 maanden geleden

Reactie op newmommy😍

Ik reken misschien niet meer goed zo laat in de avond, maar jouw voorstel i ...
Die van 03.00 weglaten. Als je kindje overdag genoeg binnen krijgt komt hij in dr nacht niet meer ( die van mij tenminste). Mijn zoontje wilde met 6 maanden nog geen hapjes, die een nu pas sinds 7 maanden met de pot mee, dus zit nu nog op 3 flessen ipv 5/6 zoals die toen bij 6 maanden zat. Vergeet niet dat flesvoeding tot 1 jaar het belangrijkste is en al het vast eten voor te oefenen is. Met 6 maanden heeft je kindje gewoon meer honger door ontwikkelingen en als je zovaak een kleinere fles geeft, kan je net zo goed proberen de flessen te vergroten, en dan 1 fles weg laten zodat ieder meer rust en slaap heeft. 😊 Word het kindje toch wakker, dan zou ik hem een klein flesje aanbieden (90ml) maximaal en die langzaam afbouwen :)

4 maanden geleden

Reactie op Michhh

Die van 03.00 weglaten. Als je kindje overdag genoeg binnen krijgt komt hij ...
Melk is absoluut het belangrijkste, maar dit is een baby die al volwaardig avondeten en fruit krijgt. Er is dus al melk vervangen (wat anders pas gebeurt rond de 8 maand). Als je dan praat over melk is de hoofdvoeding en meer behoefte dan kijk je niet naar minder vaak een grotere fles, maar naar vast voedsel terugschroeven en vaker weer een kleinere fles. Melk heeft een hogere voedingswaarde nu dan het vaste voedsel gezien dat de darmen nu amper tot nog niet volledig rijp zijn. Zo kan je dagtotaal ook hoger worden bij behoefte zonder de maag te belasten.

4 maanden geleden

Welk merk voeding geef je? Zou het daar nog aan kunnen liggen? Van Kruidvat hoor je regelmatig dat kindjes daar niet verzadigd van zijn. Ben je al gestart met brood? Wordt hij om 23 uur wakker? Of kun je hem wel weer in slaap krijgen. Misschien met knuffeltje? Die van de nacht proberen nog wat kleiner te maken?

4 maanden geleden

TS, wat versta jij onder een volwaardige avondhap? Zit daar pasta/rijst/aardappelen en groente etc bij?

4 maanden geleden

Het cb wil altijd te snel afbouwen lijkt het wel. Hier tot 9 maanden ook nog 6 flessen gehad. Ze liet op een gegeven moment uit zichzelf de avondfles vallen en 2 maanden later ook de nacht fles toen ze genoeg met ons mee had. Ik zou gewoon lekker mijn kindje volgen en ze laten praten ;-).

3 maanden geleden

Heel er benieuwd hoe het nu bij jullie gaat! En wat jullie gedaan hebben. Bij ons precies hetzelfde verhaal en tijden qua flesjes (alleen geen vast voedsel of hapjes), onze zoon van nu net 6 maanden krijgt ook nog 6 flessen. Cb gaf aan dat ik de flessen moest ophogen naar 180 + 6 (ipv 150) zodat hij dan misschien niet meer in de nacht zou komen (en gaf inderdaad aan dat 6 flessen te veel is). We hebben dit gedaan en dit helpt echt helemaal niks. Hij komt gewoon nog rond 3/4 uur en ook daarvoor inderdaad rond 23:00/00:00 uur. We proberen nu wel de fles van 04:00 af te bouwen (100ml) te geven en dit is dan nog gekolfde melk die ik nog in de vriezer heb. Hapjes wil hij nog echt niet eten tussendoor en proberen het wel maar hij heeft er nu echt afkeer tegen gekregen. Zijn daar dus voor nu ook even mee gestopt. Maar hij krijgt nu dus ook meer, en nog steeds het zelfde aantal flessen.. lijkt me indd dat hij dan nu ook teveel krijgt 🤯 benieuwd naar jullie ritme nu!