13 Reacties

vorig jaar
Mijn dochtertje (9mnd) viel laatst van de commode... Ik denk dat t bij iedereen wel s gebeurt. Gelijk huilen is een goed teken. En ze moeten allert blijven. Zolang ze alles gewoon blijven doen is er behalve hoofdpijn niet veel aan de hand. Als ze gaan spugen of duf worden wel gelijk aan de bel trekken. Ik heb toen een zetpil gegeven voor de hoofdpijn en Arnica zalf er op gesmeerd voor de blauwe plek...

vorig jaar
Als het je dwars zit toch even de hap bellen voor advies. Die kan je beter vertellen wat je moet doen.
Sterkte en beterschap!

vorig jaar
Is hij op het aangezicht gevallen? Hoe reageert hij nu? Suf, vermoeid, brabbelde hij nog? Goed gegeten?

vorig jaar
https://www.thuisarts.nl/val-of-klap-op-hoofd/mijn-kind-is-op-hoofd-gevallen-of-heeft-klap-tegen-hoofd-gehad-tot-en-met-15
Dit is betrouwbare informatie. De HAP gaat nu niets anders doen dan dit voorlezen.
Goed opletten of je 1 van de dingen ziet bij je kindje die onder ‘bel nu bij:’ staan en verder kun je niks behalve wat pijnstilling en misschien een icepack op de blauwe plek.

vorig jaar
Kinderen vallen, hoort erbij. Hier ook een paar dagen geleden nog een bizar harde klap tegen de hoek van de deurpost. Zolang hij gewoon alert is, is er niks aan de hand.

vorig jaar
Reactie op Slagroomsoes26
Is hij op het aangezicht gevallen? Hoe reageert hij nu? Suf, vermoeid, brab ...
Hij is met n gekke draai( omdat hij uitgleed) op zijn achterhoofd gevallen. Wat een fikse doffe dreun gaf. Brabbelde weinig. Witjes. Eten slecht. Hij slaapt nu. Wel zijn fles leegedronken! Dat wel. Voel mezelf zo vreselijk rot.

vorig jaar
Niet rot voelen, niet om onaardig te doen, maar dit is het begin van een periode waarin dit nog veel vaker gaat gebeuren. Vallen hoort erbij. Idd letten op alarmsignalen en verder loslaten, je kan dit écht niet voorkomen.

vorig jaar
Niet rot voelen, niet om onaardig te doen, maar dit is het begin van een pe ...
Ja snap je, ja dan voel je je zo vreselijk. Je kan hem ook niet behoeden voor alles klopt. Ja hij begint nu te staan en te lopen aan de hand. Dus idd zal veel vaker gebeuren. Hij lijkt tevens wel last van die plek te hebben.

vorig jaar
Niet rot voelen! Met vallen en opstaan zeggen ze toch. Hier laatst ook, hij wilde helpen met stofzuigen en hij duwde tegen de stofzuiger aan net op het moment dat ik met de stang duwde en viel toen voorover met zijn voorhoofd tegen de grond. Meteen een dikke bult gekregen, daarna meteen koelen, en opletten op de eerder genoemde signalen. Meer kun je niet doen. En als je het echt niet vertrouwd gewoon de hap bellen, al is het maar voor wat geruststelling. Deze dingen gebeuren helaas bij zo'n beetje ieder kind wel eens een keer. Sterkte en beterschap ❤️

vorig jaar
Rustig aan, hier zal je echt aan moeten wennen. Hier een hele wilde 1,5 jarige die niets liever doet dan overal opklimmen en met grote regelmaat ook ergens vanaf valt. Je kan ze niet overal voor beschermen en gelukkig kunnen die hoofdjes heel wat hebben. Hier is het tegenwoordig even huilen, over zn hoofd wrijven en dan gewoon weer vrolijk door. Als je zelf kalm blijft en het niet te groot maakt, help je je zoontje alleen maar

vorig jaar
Reactie op Leto
Niet rot voelen! Met vallen en opstaan zeggen ze toch. Hier laatst ook, hij ...
Dankjewel voor je lieve reactie! Ja klopt haha vallen en opstaan. Zo is het ook. Denk dat we beide enorm geschrokken zijn ook. Ga zo nog even bij Hem kijken. M’n lieverd ❤️ zo sneu als zoiets gebeurd.