14 Reacties
5 maanden geleden
Heb je contactdutjes geprobeerd? Haar lekker op jouw buik neerleggen en zelf ook even uitrusten bijvoorbeeld? Of in een draagdoek/draagzak bij jou?
Bij ons werkte soms in de box beneden ook beter dan haar bedje, juist omdat ze ons dan een beetje hoorde rommelen om haar heen. Dat zou je eventueel ook nog kunnen proberen.
Slaapt ze in de nacht wel goed? Hoe slaapt ze dan?
5 maanden geleden
Reactie op Rookie88
Ik heb mijn dochter tien maanden lang voor elk dutje in de draagzak gedrage ...
Vergeten te vermelden, in de draagzak zit ze 5 minuten en dan slaapt ze!
5 maanden geleden
Reactie op Lila18
Ik denk dat heel veel moeders dit herkennen. Heel veel baby's van die leeft ...
Dit is geruststellend om te lezen 🥺
5 maanden geleden
Reactie op Pipo092
Heb je contactdutjes geprobeerd? Haar lekker op jouw buik neerleggen en zel ...
Van ongeveer 20:30 uur tot 06:00 uur word ze zo’n 2/3 keer wakker, drinkt ze kort aan de borst en slaapt ze redelijk goed verder.
5 maanden geleden
Reactie op ZelfbewusteSchildpad344045
Van ongeveer 20:30 uur tot 06:00 uur word ze zo’n 2/3 keer wakker, drinkt z ...
Maar wel met dat overdreven gekronkel alleen word ze dan er niet heel erg alert en wakker van
5 maanden geleden
Heel herkenbaar ! Wij hadden met dat aantal weken nog niet echt middagdutjes/vaste dutjes. Ze sliep overdag vooral waar wij waren dus op ons/box/kinderwagen.
In de avond zijn we denk ik rond 12 weken toen ik weer gingen werken het wiegen gaan afbouwen. Dus eerst steeds korter wiegen. Bij in bed leggen er dan wel naast blijven zitten en hoofdje en buikje aaien. Toen dat weer afgebouwd etc. Denk dat ze met 14/15 weken met een vrij kort avondritueel sliep binnen 20 minuutjes. Vanaf ging ik ook weer werken en stonden we iedere dag rond half 7/7uur op en toen kwamen ook de vaste dutjes momenten.
Misschien kan je het een beetje afbouwen? Hier hielp een knuffeltje en een geluidje op de babyfoon ook heel goed.
5 maanden geleden
Ik sluit me aan bij de eerdere reacties: maak je alsjeblieft niet teveel zorgen, dit is heel normaal en wordt langzaam beter. Geniet nog maar even van de draagzakdutjes en van het knuffelen!
(Online) slaapcoaches beweren soms dat je een kind zo'n beetje vanaf de geboorte zelfstandig in slaap moet laten vallen, maar ik geloof daar niet in. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de pointer uitzending over de slaapindustrie, en ook dit artikel daarbij: https://pointer.kro-ncrv.nl/vijf-babyslaaptips-die-vaak-juist-niet-werken
5 maanden geleden
Reactie op LetLoveIn
Ik sluit me aan bij de eerdere reacties: maak je alsjeblieft niet teveel zo ...
Dankjewel ik ga hier naar kijken! 🥰
5 maanden geleden
Reactie op Marie1324
Heel herkenbaar ! Wij hadden met dat aantal weken nog niet echt middagdutje ...
Dankjewel voor het delen van je eigen ervaring! Ik ga dit zeker meenemen!
5 maanden geleden
Heel herkenbaar. Gewoon lekker bij jou laten slapen en over een paar weken beginnen met het ochtend dutje oefenen in haar eigen bedje. Als dat goed gaat, door naar het volgende slaapje. Hier hielp het goed om wakkertijden aan te houden (via bureau van slaap zo'n gids gekocht). Ik heb me er toen ongelofelijk zorgen over gemaakt, maar nu heb ik een meisje van bijna 20 maanden wat ik weg kan leggen en zo in slaap valt, klokje rond in de nacht en tussen de 2 en 3u in de middag
3 maanden geleden
hoi! hoe gaat het nu? gaat het al beter? ik maakt precies het zelfde mee nu en zit ook echt met mijn handen in het haat