Hi mom’s. Mijn baby van 17 weken heeft nog steeds mega veel last van scheten. Sinds dag 5 na de geboorte wil ze niet op haar rug liggen. We hebben een moonboon aangeschaft en hier slaapt ze overdag wel iets in gelukkig. ‘S nachts is een drama. De eerste paar uurtjes (max 3) slaapt ze op mij en daarna is het raak. Ze overstrekt zich en is continue aan het trappelen met d’r beentjes. Ze wordt echt wakker van de scheetjes lijkt het.
Ze slaapt dus nooit zelf op haar rug, kan haar zelfs niet slapend wegleggen. Op advies van de HA zijn we begonnen met pepti om uit te sluiten dat ze kma heeft. We zijn hier nu 3 wkn mee bezig maar ik merk geen verschil.
Het ‘gekke’ is dat ze opzich wel even in de box wilt spelen maar zodra ik haar in haar bedje leg begint ze continue te trappen en scheetjes etc. te laten.
Is dit herkenbaar voor iemand en is dit toch nog steeds ‘uitzitten’? Het begint zo slopend te worden..
Wat vervelend! Wij pompten de scheetjes er altijd uit. Dat werkte enorm goed. Even fietsen, en dan de knietjes in de buik drukken, links rechts en recht. Zijn veel filmpjes op YouTube van te vinden. Misschien helpt dat nog een beetje.
Ik lees even mee want ik heb precies hetzelfde (14 weken oud), alleen slaapt zij in de nacht wel redelijk goed, maar wordt altijd wakker door laten van scheetjes.
Ja vind t echt zielig, kon ik maar wat doen. Overdag slaapt ze alleen op de arm of draagzak, als ik haar weg leg is ze binnen 20 minuten weer wakker. Ik heb ook nog een kindje van 3 jaar rond lopen die ook erg veel aandacht vraagt, wat het extra zwaar maakt. Hopelijk is het snel voorbij. Heeft jou dochter wel regelmatig ontlasting? Daar kan het soms ook aan liggen..
Hier heeft ze er helaas dagelijks nog wel last van, ene keer meer dan de an ...
Oh wat vervelend joh, hoop zo erg dat het wat minder gaat worden, het is zo zielig. Nee ik wil mede door die krampjes en scheetjes sowieso wachten tot 6 maanden en jij?
Sorry lees er zo overheen, zie dat jij ook nog niet bent begonnen met de hapjes. Ben bang als ik nu al begin dat zij er nog meer last van gaat krijgen, ik heb soms wat betere dagen erbij zitten. Ook nog genoeg dagen dat zij er de hele dag last van heeft.
Hoi ladies, hoe gaat het nu bij jullie? Ons kindje is 23 weken en heeft sinds 4 weken enorm last van vastzittende scheetjes - uuuren huilen en trappelen snachts. Wij zijn kapot en radeloos 😞
Hier ook nog wel last van, maar echt een stuk minder als de eerste weken. Zij wordt alleen standaard wakker tussen 4 en 5 in de ochtend van de scheetjes en gaat dan niet meer verder slapen. Nu bijna 5 maanden en ben wel van plan te beginnen met proef hapjes, zij is er zo aan toe. Wordt gewoon boos als wij aan het eten zijn en kijk het eten uit ons mond.
Bij mij gaat het gelukkig wel beter. Niet meer erg last van scheten, heel af en toe maar. Moet wel zeggen dat ze denk ik wel gevoelige darmen heeft. Ze krijgt nu ochtend fruit en avond groente, daar doet ze het goed op. Pas geleden een potje gegeven met groente, aardappelen en vlees, gelijk heel de nacht onrustig geweest.