7 Reacties
5 jaar geleden
Hij ‘moet’ helemaal geen 150 of 180 ml drinken omdat hij een bepaald gewicht heeft, hé. Als hij meerdere keren 120 ml wél drinkt zonder problemen, is dat toch ook oké?
Die schema’s zijn maar richtlijnen, en elke baby is ook anders. Onze zoon kreeg op die leeftijd amper 150 ml op, laat staan 180. Kreeg dus gemiddeld 6 flessen per dag, soms 7. Hij kreeg pas 180 ml op toen hij iets ouder was dan 6 maanden, en dat hebben we rustig opgebouwd.
Mijn tip is om het absoluut niet te gaan forceren. Genoeg is genoeg. Volg je zoontje. Je gaat zien dat er vanzelf een punt komt dat hij meer opkrijgt!
5 jaar geleden
Ik sluit me bij lotski aan. Mijn dochter is op dezelfde dag geboren als jouw zoontje maar zij is ook niet de beste drinker. Geprobeerd om van 5 naar 4 flessen te gaan (in de hoop dat ze meer zou drinken) maar dan drinkt ze nog minder. Dus ik ga weer terug naar 5 flessen en volg haar weer. Jammer dan dat dat minder is dan 'voorgeschreven' maar mijn dochter is verder tevreden en groeit prima dus ik ga het loslaten
5 jaar geleden
Idd eens met Lotski, het zijn geen robotjes dus goed naar je zoontje zijn behoeften kijken.. Misschien in de nachten minder per fles aanbieden? Of hij bv met 90 ml al tevreden te stellen is en vervolgens in de ochtend genoeg honger heeft om wel een keer 150 te drinken? Als het niet lukt niet forceren, het "moet" niet!
5 jaar geleden
Super bedankt voor de reacties! Ik ga inderdaad is proberen om hem s nachts wat minder te geven. Want in de ochtend (1e voeding) drinkt hij vaak maar 60ml weg. En ik weet ook dat het niet anders is, maar ik dacht misschien als hij overdag wat meer drinkt, de nachtvoeding er af kan. Al is het er maar 1😉