5 Reacties

7 maanden geleden

Elk kind heeft een andere temperatuur van zichzelf. Mijn tweede is altijd vrij koud, die zit richting de 36,2 tot 36,8. Mijn jongste is vrij warm (13 weken) en dit heeft een temperatuur van gemiddeld 37,5 tot 37,7. Als je verder niets geks aan je kindje ziet qua ziek zijn dan zou ik mij daarom geen zorgen maken. Loopt de temperatuur boven de 38 dan spreek je over koorts en dan zou ik met een kindje van 7 weken zeker aan de bel trekken.

7 maanden geleden

37.6 is wel zo minimaal dat je dat niet als verhoging hoeft te zien. Ligt ook aan je thermometer, voor hetzelfde geldt meet je met een andere 37.4. En het is warm en wat benauwd, dus dat kan zeker zorgen voor een net wat hogere lichaamstemperatuur. Bij sommige mensen is dit sowieso een normale lichaamstemperatuur. Als je echt bij de 38 zit en blijft hangen zou ik even bellen met de huisarts. Maar nu zie ik daar geen reden toe nav je verhaal.

7 maanden geleden

37,6/37,8 zegt echt niks. Kijk vooral naar je dochtertje.

7 maanden geleden

Misschien toch een beetje warm aangekleed? Ik heb een zomerbaby gehad en zij lag al snel in een rompertje. En als ze dan buiten is en allerlei indrukken opdoet, dan doet dat natuurlijk ook iets met haar (heel normaal en gezond). Als je écht twijfelt en het zit je niet lekker, contact dan vooral het consultatiebureau. Zij kunnen je vast geruststellen en zijn hiervoor :)

4 dagen geleden

Hoe was het afgelopen?