9 Reacties
3 jaar geleden
Meningen hierover verschillen. Ik vind het persoonlijk erg veel (zeker als je natuurlijke maaginhoud opzoekt anderen vinden het normaal.
Ik denk als het incidentieel is dat het meevalt qua oprekken van de maag.
Hoeveel voedingen krijgt hij per dag?
3 jaar geleden
Reactie op Momof-2
Ong 5/6 voedingen... Hij heeft vannacht doorgeslapen dus heeft 1 voeding la ...
Was hier precies zo rond 8 weken. Ging meer drinken rond die tijd en sliep gelijk door.
Om de 3 uur was hier ook geen succes. Toen het om de 4 uur werd ging hij meer drinken en was het gelijk een vrolijke happy baby.
3 jaar geleden
Mijn dochter is 8 weken en zijn dinsdag bij consultatie geweest.
Voor het bezoek dronk ze ook 120+4 schepjes en merkte dat ze er echt niet genoeg aanhad, overgegaan op 135+4,5 schepje en 150+5 schepjes en een veel vrolijkere baby, nu is ze echt verzadigd. Weegt nu 5230 gram. Heb advies van consultatie gekregen nu iedere week met 10 cc op te hogen totdat ze op 180+6 schepjes zit.
Ze geeft bijna niks terug en heeft minimaal last van krampjes!
3 jaar geleden
Reactie op Daphie95
Mijn dochter is 8 weken en zijn dinsdag bij consultatie geweest.
Voor het ...
Hoeveel flesjes drinkt jou dochter op een dag? Mn zoon geeft ook niets terug, spuugt eigenlijk nooit en heeft ook geen last van krampen.. lees alleen allemaal berichten over maaginhoud enz en dat het veel te veel is wat hij krijgt.. sommige dingen kunnen je dan zo onzeker maken 😅
3 jaar geleden
Mijn zoon is ook 8 weken en ik ben bezig over te gaan van borstvoeding naar kunstvoeding. Ik kijk steeds hoeveel hij wil drinken met de fles en dat is ook meestal 150+5. De kans is groot dat hij zichzelf met een borstvoeding net zoveel geeft! Op verzoek is op verzoek denk ik dan maar, hij krijgt gewoon wat hij wil...
Met mijn dochter heb ik dit ook zo gedaan, die dronk zelfs 210+7 toen ze 3-4 maanden was
3 jaar geleden
Mijn dochtertje kreeg dat met 6 weken 🙈 ze sliep toen door en kreeg over de hele dag 5 flessen van 150+5. Wat een verschil. Wat een vrolijke baby. Gaf nauwelijks meer iets terug. Krampjes veel minder. En overdag sliep ze ook beter want er zat meer tijd tussen de flessen.
Die van mij deed het er heel goed op, en dat was voor mij het belangrijkste.
3 jaar geleden
Reactie op Momof-2
Hoeveel flesjes drinkt jou dochter op een dag? Mn zoon geeft ook niets teru ...
Ze krijgt 5 flesjes per dag:
07.30 - 11.30 - 15.30 - 19.30 - 23.00.
Dit is eigenlijk het ritme wat ik aanhoud. Soms komt ze iets eerder, soms wat later. Ze gaat meestal rond 21.00 slapen en bij de laatste fles wordt ze minimaal wakker en slaapt dan door tot 07.00.
Als je zoontje het echt niet aankon qua maaginhoud, zou hij veel meer teruggeven.