11 Reacties

2 jaar geleden

Ja, ze zit te persen. Als wij hard persen, zoals bij de bevalling, houd je ook je adem in. Dat is normaal. daarna huilt ze even, omdat het niet lukte of wat pijn deed.

2 jaar geleden

Kan me voorstellen dat ze haar adem inhoudt als het poepen erg veel moeite kost. Maar het is wel sneu dat het zo moeilijk gaat natuurlijk. Hier ook ervaring mee al vanaf baby af aan. Misschien kun je een theelepel olijfolie door d'r fles doen om de ontlasting wat te verzachten. En een heel kleine hoeveelheid versgeperste sinasappelsap kan ook helpen, even opzoeken/navragen hoeveel je mag geven.

2 jaar geleden

Hier hielp de pruimen moes van se ah erg goed en steeds een klein beetje olijfolie door de fles

2 jaar geleden

Oh dit was dus niet duidelijk aan mijn verhaal; het stoppen met ademen is niet tijdens het persen, maar voor of net na het poepen. Eerder van de pijn denk ik..

2 jaar geleden

Reactie op lilalotje

Oh dit was dus niet duidelijk aan mijn verhaal; het stoppen met ademen is n ...
Dan zou ik wel wat doen aan dat het poepen zo moeilijk gaat. Olijfolie erbij bijv

2 jaar geleden

Reactie op Tauriel

Dan zou ik wel wat doen aan dat het poepen zo moeilijk gaat. Olijfolie erbi ...
Je kan ook gewoon forlax zakjes vragen van de huisarts

2 jaar geleden

Ah herkenbaar! Wij gingen met 6 maanden ook over naar kunstvoeding en de eerste paar keer dat hij moest poepen moest hij vaak huilen. Ze krijgen dan gewoon voor het eerst “gewone” echte poep 😅 dus dat zal wel even anders aanvoelen. Komt echt goed!

2 jaar geleden

Je omschrijft dat ze flink moet persen en pijn lijkt te hebben en dat op die momenten haar adem stokt😅 Maar goed misschien even afwachten hoe het ontwikkelt want het duurt nog niet zo heel lang? Ik zou zelf wel zorgen dat ze iets binnenkrijgt wat de ontlasting soepel houdt denk ik. Mijn dochter heeft bij overgang van bv naar kv 10 dagen niet gepoept en dat 'mocht' blijkbaar gewoon. Het was wel heel zielig, toen het eindelijk kwam duurde het wel even voor ze het eruit kreeg, maar ook toen maakte de hap zich nog niet heel druk. Adviseerde een zetpilletje tegen de pijn. Daarna ging het steeds beter. Al gebruikt ze, nu 3 jaar, wel zakjes poeder door de yoghurt om het soepeler te houden.

2 jaar geleden

Reactie op Oemmie 💕

Je kan ook gewoon forlax zakjes vragen van de huisarts
Zeker. Alleen hier hielp al alleen wat olijfolie. Dus als dat al voldoende helpt, zou ik het daarbij laten
Wij hebben op dit moment helaas hetzelfde.. nu twee keer gehad en vond het ontzettend eng. Stopte het bij jullie toen de ontlasting weer dunner werd of was er meer nodig?