9 Reacties

10 maanden geleden

Geen zorgen ieder kind is anders.. zolang ze tevreden is, goed groeid en voldoende plasluiers heeft is er echt helemaal niets aan de hand... er zijn vast ook baby's die waarschijnlijk nog veel minder drinken..

10 maanden geleden

Hoi, Hier een kindje met precies hetzelfde probleem. Borstvoeding liep hier helemaal niet en ze kwam te weinig aan. Vanalles geprobeerd om de drinktechniek te verbeteren maar ze blijft zo ontzettend onrustig. Nu met de fles drinkt ze ook zo'n 600 ml per dag. Weegt 5.5 kg en is nu 9 weken. Meer gaat er ook echt niet in.

10 maanden geleden

Bij mijn zoontje was dit ook. Hij dronk altijd veel minder dan hij zou moeten (vaak zelf 250ml per 24u te weinig). Zelfs nu dat hij ook al groenten- en fruithapjes krijgt (hij is 7maand), eet hij nog steeds te weinig en te weinig melk. We maakten ons hier ook zorgen in, maar de kinderarts zei dat dit niet moest. Zolang ze goed aankomen, vrolijk zijn, voldoende plasluiers hebben, is het oké. Het is zoals je zegt, je kan een baby niet ‘pushen’😊

10 maanden geleden

Die richtlijn is een maximum, geen minimum. Wellicht werkt iedere 3 uur voeden beter (dit deden wij op deze leeftijd echt nog wel, dus 8x op een dag).. Vaker mag ook, als ze echt nog maar kleine beetjes drinkt. Ieder kindje is anders, dus hou je daar niet teveel aan vast, en for what it’s worth; ik vind het gezonder om een kindje van 7 weken 100ml per keer te zien drinken dan 150 want dat is echt veel meer dan de natuurlijke maaginhoud.

10 maanden geleden

Wat ik niet lees in je bericht, groeit ze ook goed? In dat geval, geen zorgen maken!

10 maanden geleden

Onze tweeling dronk ook maanden onder wat ze ‘moesten’ hebben. Ze groeiden wel, dus geen zorgen.

10 maanden geleden

Ik weet nog dat onze dochter ook heel lang kleine beetjes dronk. Eer dat wij op 120 cc zaten dat duurde wel even. Ze dronk heel lang ook max 90 a 100 cc. Zolang je kindje tevreden is, en voldoende plasluiers heeft zoals je zelf al zegt dan is het helemaal prima. Gewoon naar je kindje kijken😊

10 maanden geleden

Hier hetzelfde hoor! Net wat je zegt je kunt het er niet in drukken. CB gaf me als tip mee om een andere speen te gebruiken. Dat ga ik straks even proberen !

10 maanden geleden

Ja, iedereen is anders. Die ml moet je zien als een richtlijn. Je hebt, zoals he zelf zegt, een flinke dame. Ze kan het hebben dus. Daarbij is ze vrolijk en slaapt ze goed. Nou, top. Ik zou mij niet teveel zorgen maken, mama. Alleen als ze in gewicht naar beneden keldert