9 Reacties
6 jaar geleden
Onder het pakje gaat een romper, of dit met lange of met korte mouwen is mag je zelf weten. Ik had lange mouwen maar hij werd ook in februari geboren. Na de geboorte krijgen ze eerst een mutsje op van het ziekenhuis en wordt de baby zonder kleren bij je gelegd. Daarna maken ze hem een beetje schoon en gaat de romper en het eerste pakje aan.
6 jaar geleden
Mijn dochtertje is in februari geboren en droeg een broekje, rompertje met lange mouwen, truitje met lange mouwen en zelfs daarover nog een vestje omdat ze moeite had om zichzelf warm te houden.
Direct toen ze was geboren kreeg ze een mutsje van het ziekenhuis op. Ze heeft toen een hele tijd zonder kleding bij mij en bij mij man op de borst gelegen. Wel goed ingepakt met dekens.
Na het wegen is ze een klein beetje schoongemaakt (niet gewassen) en heeft ze haar eerste pakje aangekregen. Ze was absoluut niet vies.
6 jaar geleden
Ik had een pakje maat 44 en maat 50 maat 50 hebben ze aan gedaan en dat was veelste groot hij heeft ruim 2/3 weken in maatje 44 gezeten daarna ging het hard nu zit hij in 50/56 soms nog groter maar ligt echt aan waar en welk merkje het koopt 😊
6 jaar geleden
Hier maat 50 maar was toch echt te klein onze dame was al 56cm bij der geboorte en 4210gran
6 jaar geleden
Rompers lange mouw vind ik persoonlijk onhandig als er nog een shirt lange mouw overheen moet. Bij die newborns is dat echt een gefrunnik en dat is voor ouders en baby niet zo fijn.
Wij hadden overslagrompers korte mouw (hema, november kind).
Ben nu 21 juli uitgerekend en heb weer diezelfde overslag rompers korte mouw. Een lange broek en shirt met lange mouw en mutsje + sokjes. Zowel in maat 50 als 56 in de koffer. En een wikkeldeken.
Meteen na de geboorte krijgen ze direct een mutsje en een dekentje (van het ziekenhuis).
Na het wegen en meten worden ze een beetje schoongeveegd en krijgen ze kleertjes aan. Jij mag zeggen welke kleertjes.
6 jaar geleden
Ik had zowel in maat 50 en 56 een romper korte mouwen, broekje, shirt lange mouwen, muts en sokjes bij me. Deze heeft hij pas aan gekregen na de onderzoeken (standaard) en toen ze hem wat schoon gemaakt hebben. Eerst was het een muts en omslagdoek van het ziekenhuis.
Tip: doe je setjes in diepvries zakjes met zip sluiting en schrijf de maat op het zakje. Zo kan je man of de verpleging makkelijk het juiste setje pakken en heb je alles bij elkaar.
VRIEND
6 jaar geleden
Reactie op Leonore1985
Ik had zowel in maat 50 en 56 een romper korte mouwen, broekje, shirt lange ...
Haha dit heb ik precies hetzelfde gedaan :)