12 Reacties
5 jaar geleden
Wat mooi dat jullie je zoontje laten dopen. Ik ben zelf niet katholiek maar christelijk protestants. Wij hebben onze zoontje ook laten dopen. Ondanks de corona. De dominee kon mijn zoontje niet aanraken vanwege de corona maatregelen. Dus heeft mijn man het zelf gedaan. Onwijs stoer vind ik het. Het is echt aan de ouders zelf of er een feest komt of niet. Normaal gesproken wel. Hierbij krijg je dan ook alle felicitaties en cadeautjes zoals kinderbijbels etc voor de kleine. Door de corona hadden wij maar 8 mensen uitgenodigd in de dienst zelf. Op afstand allemaal. Felicitaties waren ook op afstand natuurlijk. Na afloop hebben we met familie koffie gedronken in de tuin om het zo een beetje toch te vieren.
Je zou even met de pastoor van de kerk moeten praten, een datum prikken, liturgie doornemen. En samen met je man bedenken wat je wilt na de doopdienst. Corona maatregelen in acht genomen.
Veel plezier en een mooie doop gewenst ❤️
5 jaar geleden
Ook ik ben protestants en niet katholiek, en wij gaan ons kindje ook laten dopen. Maar bij ons is t ons eerste kindje en heb er zelf ook nog weinig verstand van. Maar belangrijk is om met je kerk/pastoor in gesprek te gaan, die kunnen je ook precies vertellen wat je moet en kan regelen.
T was idd vroeger traditie om van de trouwjurk een doopjurk (ook voor jongens) te maken.
Maar bij ons in de kerk word dit al steeds vaker verwisseld met gewoon leuke kleertjes. (Maar dit is ook afhankelijk per kerk en/of wat je zelf wil)
5 jaar geleden
Wij hebben onze dochter laten dopen toen ze 5 maanden was en hebben haar het fleurige jurkje aangegeven die ze aanhad toen wij trouwde. Ze was toen 3,5 maand. Welke kleding is ecjt wat je als ouders zelf wil. Ook voor wat betreft een feest e.d. Wij hadden contact gelegd met de parochie waar wij onze dochter wilde laten dopen en zo kwamen we in contact met pastoor. Samen met hem ook de doopviering samengesteld en gekeken welke teksten bij ons pastten. Een doopkaars uitzoeken is ook nog een ding en kan je ook zo gek of simpel doen als je zelf wil.
5 jaar geleden
Hoi,
Ik ben ook niet gelovig, maar mijn vrouw wel. Zij vindt het belangrijk om ons kindje te laten dopen.
We hebben al wel doopnamen uitgezocht. We zijn nog op zoek naar een peter/meter.
Als straks de kleine is geboren ga je denk ik met de pastoor de dienst bespreken. Hij zal ook uitleggen wat er allemaal geregeld moet worden.
Ik heb er ook geen verstand van, maar mijn vrouw wel. Haar drie kinderen zijn ook gedoopt. Dus dit mag zij regelen 🥰
5 jaar geleden
Reactie op Nijntje 2020
Hoi,
Ik ben ook niet gelovig, maar mijn vrouw wel. Zij vindt het belangrij ...
Dat is fijn zeg dat je vrouw daar wel ervaring mee heeft dat scheelt jou toch een hoop uitzoeken hihi. Toch grappig om te lezen dat er meer stellen zijn waarvan er 1 gelovig is en de andere niet en dst het toch zo goed werkt 🥰
5 jaar geleden
Reactie op Celiie
Dat is fijn zeg dat je vrouw daar wel ervaring mee heeft dat scheelt jou to ...
Zolang je elkaar in hun waarde laat, is er niks aan de hand. We respecteren elkaars gevoel.
Ik weet hoe belangrijk dit voor haar is, dus vind ik het prima. Ik wil weer andere dingen graag en dat respecteerde zij ook.
5 jaar geleden
Reactie op Nijntje 2020
Zolang je elkaar in hun waarde laat, is er niks aan de hand. We respecteren ...
Ja precies zo doen wij dat ook. Hij kwam het heel voorzichtig aan mij vragen of we de kleine konden dopen en ik zei meteen dat dat niet nodig was, hij is tenslotte de vader en als hij dat graag wil heb ik daar absoluut geen problemen mee dus heb ook zonder twijfel meteen ingestemd😄 wel aangegeven dat ik er erg weinig vanaf weet en we dus wel even moeten gaan uitzoeken hoe en wat.