8 Reacties

4 jaar geleden

Ik zou hem nog niet in een zittende houding zonder steun op schoot zetten. Daar is hij nog te jong voor.

4 jaar geleden

Hier ook nog (15w)
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

4 jaar geleden

Misschien wat meer tummy time? Zodat hij zijn nek spieren traint? Ik zou inderdaad wel uitkijken met rechtop houden. Als je het er oncomfortabel uit vind zien beter niet doen. Onze dochter deed dit hangen ook maar kan nu redelijk goed haar hoofd omhoog houden maar ook met haar doen we niet te veel rechtop zitten zolang ze dit zelf niet kan 🤗

4 jaar geleden

Onze dochter heeft dit ook… iedere keer weer de strijd dat ze zelf rechterop probeert te zitten en boos wordt als je haar meer liggend houdt. Als je haar rechtop houdt hangt ze zo in haar nekje. toch duidelijk een teken dat ze er nog niet klaar voor is dus we proberen het zoveel mogelijk te beperken! Met haar buik op m’n onderarm is net oké voor dr zodat ze wel van zich af kan kijken..

4 jaar geleden

Reactie op NFCG

Misschien wat meer tummy time? Zodat hij zijn nek spieren traint? Ik zou in ...
Dat oefenen we iedere dag en gaat heel goed! Iedere keer iets langer en is ook erg sterk aan het worden. Maar inderdaad, ik wil ook niet dat m'n man hem rechtop houdt... Zijn argument is dat hij het toch zelf doet... Maar wat moet hij anders met z'n hoofd als je hem rechtop houdt en maar een klein beetje ondersteund🤷

4 jaar geleden

Reactie op Wise

Dat oefenen we iedere dag en gaat heel goed! Iedere keer iets langer en is ...
Jaa het blijft lastig! Kreeg vandaag van de Fysio in het ziekenhuis te horen dat de kindjes echt alles op eigen tempo doen hoe erg we ook willen stimuleren. Ik denk dat het gewoon afwachten is. Hier doet ze het “hangen” nog maar heel af en toe. In het begin was dit veel erger. Fysio zei dat het niks ergs is 🤗

4 jaar geleden

Reactie op NFCG

Jaa het blijft lastig! Kreeg vandaag van de Fysio in het ziekenhuis te hore ...
Dat is wel fijn om te weten! Was een beetje bang dat hij z'n nek 'verkeerd om' belast. Ik merkte vandaag ook dat hij het vanuit liggen doet, z'n hoofd richting zijn borst omhoog doen. Dus mijn man heeft toch gelijk dat hij het zelf doet🙈

4 jaar geleden

Ik vond het zelf ook leuk om hem zittend te zetten. Wist dus helemaal niet dat het slecht was. Ben er ook mee gestopt. Hij zat ook altijd als een aardappelzak en vond het wel lachen. Nu ik er aan terug denk dan denk ik arme baby :( maar wist ik veel. Ik zou dat dus niet meer doen en hoofdje blijven ondersteunen en tummy time.