20 Reacties

4 jaar geleden

Mijn ervaring is dat ze met 10 weken oud nog niet echt een avondritme hebben en dan vaak juist wakker zijn. Het is mij iig ook nooit gelukt om mijn dochter om half 8 naar bed te krijgen met die leeftijd. Eerder naar bed lukte echt pas na een maand of 3/4

4 jaar geleden

Mijn ervaring is dat ze met 10 weken oud nog niet echt een avondritme hebbe ...
Ah dan gewoon geluk gehad die 2x Net is ze in bad geweest om half 8 zou je denken moe erna maar helaas vechten tegen der slaap

4 jaar geleden

Hier een meisje van 5 maanden die ook nog om half 11/11 uur naar bed gaat. Gaat in de avond nog naar bed om te slapen. Maar ze drinkt flessen van 150cc 5x per dag met de laaste tussen 22 en 23 uur. Dus die moet ze ook echt wel hebben. Voordeel is wel dat ze snachts niet komt. Meestal rond half 6/6uur smorgens pas weer

4 jaar geleden

Reactie op Ang6

Hier een meisje van 5 maanden die ook nog om half 11/11 uur naar bed gaat. ...
Onze dochter drinkt 6 flessen van 150 om de 3 uur Snachts komt zij ook niet meer. Ze kan echt heel goed tegen der slaap vechten gaat dan huilen Snap niet hoe het kan Ze is echt heel moe om half 8 in bad geweest daarna fles gehad tijdens fles ook slapen op einde leg der in bed huilen huilen Ze is pas om kwart over 9 in slaap gevallen in haar box Net even wakker weer 5 min huilen terwijl ze echt moe is Hebben ook al white noise aan Fles na half 11 gaat ze meestal wel slapen.

4 jaar geleden

Ik denk dat ze misschien wat huid honger heeft van mama. Ze is nog heel klein en dan alleen in bed slapen zonder mama is best wel vroeg met 10 weken. Zou dr lekker bij je nemen en niet haar de stress laten ervaren van in bed moeten slapen en dus huilen. T komt vanzelf goed, met die leeftijd hadden wij ook geen ritme. ( nog steeds niet btw, ik kijk naar mn kindje 🙂)

4 jaar geleden

We hebben het eigenlijk nooit gestuurd, maar hier ging dat vanzelf. Tot 7 weken ging onze zoon gewoon samen met ons slapen. Rond 8 weken merkten we dat hij een lange ruk van 5-6 uur sliep na zijn avondflesje, meestal rond 20u00, soms vroeger of later (bv. 21u00). We zijn hem toen in de co-sleeper gaan leggen na het flesje (ik ging toen ook mee slapen), en zo is dat vanzelf geëvolueerd naar een ‘vaster’ ritme rond 4 maanden waarbij hij steeds vaker rond een bepaald tijdstip naar bed ging.

4 jaar geleden

Misschien zoekt ze jullie nabijheid nog? Onze zoon valt na de 1830 fles bij ons in slaap rond 1930/20u en na de fles van 23u gaat hij echt pas naar bed. Langzaam willen we dit veranderen. Eerst viel hij om 2130 pas in slaap. Dat is steeds eerder geworden. Krijgt wel nog een fles om 23 u en 3u.

4 jaar geleden

Hier kwam het vanzelf. Rond de 3 maanden werd het steeds iets vroeger dat ze echt naar bed ging voor de nacht. Waar het de eerste maanden soms gewoon 00u was is het nu standaard tussen 18-19u. Pas rond de 2 maanden begint er langzaamaan een dag en nacht ritme te vormen.

4 jaar geleden

Mijn dochter is 16 week sinds 3 dagen slaapt ze van 16.00 t/m 01-02 u. En rond 04u valt ze is slaap t/m ongeveer 6-7 uur hoe kan ik zorgen dat ze later dan 16:00 gaat slapen?

4 jaar geleden

Reactie op lovely_L

Mijn dochter is 16 week sinds 3 dagen slaapt ze van 16.00 t/m 01-02 u. En r ...
Om 16u laten slapen en na een tijdje wakker maken, 0,5-1uur.

4 jaar geleden

Reactie op hanneke84-24

Om 16u laten slapen en na een tijdje wakker maken, 0,5-1uur.
Het maakt niet uit als je haar wakker maakt want ze gaat daarna gewoon of in de box of bij mama haar slaap inhalen 😅

4 jaar geleden

Een baby vindt alleen liggen op een kamer gewoon heel eng. Dat is puur een overlevingsmechanisme. Ze hebben de aanwezigheid van een zorgende volwassene nodig om zich veilig te voelen.

4 jaar geleden

Reactie op fleetwoodmam

Een baby vindt alleen liggen op een kamer gewoon heel eng. Dat is puur een ...
Maar waarom.valt ze dan om half 11 wel gelijk in slaap dat vraag ik me af

4 jaar geleden

De 1ste weken hadden bij ons ook totaal gen ritme en ging de kleine ook naar bed zodra wij naar bed gingen. Hij had ons ook nog nodig om in slaap te komen toentertijd. Na 2,5 maand kregen we meer een ritme en ging hij vaak rond half 8 naar bed. Nu is ie 8,5 maand oud en gaat ie rond half 7 naar bed. Omdat hij nu nog vaak maar 2 dutjes doet overdag. Dat ritme dat komt vanzelf wel. Ik heb op het begin vaak gedacht: Hoe gaan we dit doen joh? Want hij kan niet eeuwig om half 11 naar bed gaan...😂 Het komt goed! Jouw kleine is nog zo klein ook. Dat vormt zich vanzelf na mate de tijd verstrijkt. Het huilen gaat dan vanzelf ook over. De 1ste weken hebben veel baby's een huiluur of uren. Zodra ze een paar maanden oud zijn gaat dan vanzelf over

4 jaar geleden

Komt vanzelf. Die van mij ging tot een maand of 7 pas rond 21.00 uur de nacht in. Van de een op de andere dag was het 19.00/19.30. Het dagritme maakte hier ook wel verschil denk ik, want die veranderde toen ook.

4 jaar geleden

Vroeg opstaan helpt hierbij. Dus tussen 6 en 7:30u opstaan zodat ze 12 uren later vast wel moe zal zijn. Een baby van 10 weken hoef je trouwens nog niet op ritme te hebben. Dat kan later

4 jaar geleden

Reactie op HeeHallo_1994

De 1ste weken hadden bij ons ook totaal gen ritme en ging de kleine ook naa ...
Haha ja inderdaad dat ja hoe gaan we dat doen en eeuwig om half 11 naar bed kan toch niet haha Dus nu gewoon door blijven gaan met half 11 en over paar weken weer proberen?

4 jaar geleden

Vroeg opstaan helpt hierbij. Dus tussen 6 en 7:30u opstaan zodat ze 12 uren ...
Onze dochter zit denk ik nu ook in sprong 3 misschien speelt t ook mee normaal moesten we haar wakker maken nu word ze al wakker rond half 6 a 6 uur en om 9 uur weer Normaal gesproken maakte we haar rond 7 uur half 8 verschonen en fles en nog even bed in tot half 11 Nu niet meer terug bed in maar slaapt dan bij ons op de arm of box is dan nog wel moe. Ik had gehoord dar ze rond 12 weken een biologische klok hebben dus dan ritme moet hebben dat alles beetje zelfde tijd moet maar dat is dus niet zo

4 jaar geleden

Onze dochter zit denk ik nu ook in sprong 3 misschien speelt t ook mee norm ...
De sprong kan inderdaad ook een rol spelen. Volgens mij wordt er meer bedoeld dat baby’s rond de 12 weken in een dag en nachtritme zitten. Het ritme komt echt rond 4/5 maanden naar mijn ervaring. Ik weet niet of dit per baby verschilt hoor. Met 6 maanden sliep mijn dochter bijv pas door zonder nachtvoeding maar er zijn genoeg dagen dat ze nog steeds wakker wordt voor eten en dat is helemaal niet verkeerd!

4 jaar geleden

Jaa dat denk ik ook inderdaad nachtvoeding heeft ze niet meer ze slaapt wel door de hele nacht Overdag doet ze ook vaak vechten tegen der slaap als ik er zie gapen leg ik er in der nesje in der box maar gaat niet altijd slapen