33 Reacties
4 jaar geleden
Hier bewust dus geen babyfoon met camera 🙈 maar persoonlijk zou ik zeggen laat hem af en toe lekker. Zet eventueel het beeld uit als het kan en ga een tijdje alleen op het geluid af. Geef hem soms de kans om zelf weer in slaap te vallen of om gewoon te liggen, ook liggen in een rustige omgeving geeft rust. Ook zonder camera is dit best herkenbaar hoor en sta je vaak met eerste klein huiltje of geluidje naast het ledikant. Wij hebben ook wel meerdere keren gehad dat we boven kwamen en hij alweer verder sliep. Wij hebben ons ook wel aan wakkertijden gehouden, maar merkte dat wij veel meer naar hadden om op slaapsignalen te letten. Hadden we ook veel beter resultaat bij het slapen. Wanneer hij slaapt is het zo fijn om je eigen rust te pakken en dat werkt niet als je zo gefocust bent op wat hij doet. Zolang hij niet alles bij elkaar krijst is het goed een bedje mag ook een veilige haven zijn als ze wakker zijn.
4 jaar geleden
Het is doodnormaal dat een kindje periodes heeft dat hij in bed ligt voor zich uit te staren. Vaak vallen ze daarna snel weer in slaap.
Ik denk persoonlijk ook dat het goed is om ze lekker te laten liggen, omdat ze dan ook leren zelf door te slapen. Als jij je kind nu steeds oppakt als ie wakker wordr, krijgt hij op een gegeven moment de associatie dat als hij wakker wordt, jij hem komt halen. Daar ga je niet blij mee zijn ‘s nachts ;)
Mijn kind laat ik overdag rustig een half uur met zichzelf spelen in bed als ze wakker is. Heel vaak valt ze weer in slaap en is ze nog een uur onder zeil! Ze is bijna 9 maanden nu.
Misschien dat je het gewoon eens een dagje zonder beeldscherm probeert en kijkt wat hij doet en hoe jij je erbij voelt?
4 jaar geleden
Wij wachten altijd 5 minuten ongeveer, tenzij hij huilt. Die tijd hebben ze gemiddeld nodig om een nieuwe slaapcyclus te koppelen. Daarna halen wij hem eruit. Bewust ook geen camera. Probeer ook vooral binnen de wakkertijd te letten op vermoeidheidssignalen. Het juiste moment van naar bed brengen maakt hier echt verschil in hoe lang hij slaapt.
4 jaar geleden
Wij hebben ook eentje met camera, vind het geweldig. Af en toe wordt ze eens wakker tijdens een dutje, maar zie ik op de camera dat ze waarschijnlijk binnen enkele minuten opnieuw in slaap zou vallen. Moest ik geen camera hebben zou ik veel sneller naast haar bed staan en dan denken, verdorie nu gaat ze niet meer slapen, omdat ik ze nu echt wakker gemaakt heb. Overdag haal ik haar vaak meteen uit bed als ze wakker is. S morgens laat ik haar soms wel een uur liggen, ze ligt dan heerlijk te brabbelen enzo ze geniet er van. Ook in de hoop dat ze nog even terug in slaap valt, ze is meestal vroeg wakker. Als ze zeurt of huilt ga ik haar uiteraard wel sneller halen.
4 jaar geleden
Reactie op newmommy😍
Wij wachten altijd 5 minuten ongeveer, tenzij hij huilt. Die tijd hebben ze ...
Bedoel je dat als je te snel of juist te vroeg bent? Of beide misschien?
We hadden eerst hier wel een goed beeld bij. Maar hij zit nu in een sprongetje denken we en hij is wat minder goed te lezen 🙃
4 jaar geleden
Reactie op taartjes1234
Bedoel je dat als je te snel of juist te vroeg bent? Of beide misschien?
...
Kan beiden. Bij de wakkertijd van 1,5 uur wilde mijn zoontje meestal al na een uur naar bed. Bij te vroeg of te laat sliep hij niet zonder hulp. Hij heeft ook altijd zeer slecht vermoeidheidssignalen getoond. De signalen die hij toonde verschilden ook per fase.
4 jaar geleden
Wij laten de kleine eerst nog even liggen mits hij niet huilt. En hebben jullie hier antwoord op? Wij slapen naast de babykamer en willen hem van de week daar voor het eerst laten slapen. Doen jullie dan ook de babyfoon aan of worden jullie toch wel wakker? Wij willen de kleine in zijn eigen kamertje laten slapen omdat hij veel geluidjes maakt en ik denk dat we dat dan nog steeds horen via de babyfoon.
4 jaar geleden
Zolang ze niet huilt laten we haar meestal wel even liggen, zowel ‘s ochtends als overdag. Ook een beetje afhankelijk van hoelang ze geslapen heeft. Als dat ‘s middags bijvoorbeeld na een half uurtje alweer is laat ik haar wel even liggen, maar na 2u haal ik haar er wel uit. En wij hebben ook geen babyfoon met camera, mis het ook niet.
4 jaar geleden
Reactie op Babyboy!
Wij laten de kleine eerst nog even liggen mits hij niet huilt. En hebben ju ...
Wij hebben dat wel, beetje gewoonte. Maar je hoort wel ieder kuchje idd. Nu slapen wij daar gewoon doorheen, maar kan me voorstellen dat als je daar wakker van wordt het niet echt helpt. Ik zou het gewoon proberen zonder, als ze huilen hoor je het echt wel. En als het niet fijn voelt is hij zo weer aan toch? Je kan ook alleen de ontvanger bij je bed zetten maar uit, mocht je dan midden in de nacht je bedenken kn je hem vanuit bed weer aan doen.
4 jaar geleden
Reactie op Babyboy!
Wij laten de kleine eerst nog even liggen mits hij niet huilt. En hebben ju ...
Wij slapen ook naast de kamer van de kleine en geloof me, je hebt echt geen babyfoon nodig.
Je hoort wat je moet horen en idd die kleine geluiden waar je juist vanaf wil, daar ben je ook vanaf.
Wij hebben de babyfoon beneden maar nemen deze dus snachts niet mee naar bed. Niet nodig
Overdag merk ik vanzelf of ie echt wakker is of nog verder gaat slapen. Toen ie nog zo klein was ging ie meer geluid maken als ie echt wakker was. Dan liet ik hem lekker liggen zolang hij stil was, sliep ie soms ook weer verder.
Dat scherm, zet uit... Wij hebben er één en die springt alleen aan als hij geluid maakt. Handig om te zien of hij al in z'n bed staat en dus wakker is maar meer dan dat is het niet. Je maakt jezelf helemaal gek volgens mij door er zo mee bezig te zijn.. volg je kindje en je gevoel ipv dat schermpje..
4 jaar geleden
Dochter van 11.5 week.
Ik ga er niet gelijk uit mijn babyfoon heeft een instelling met geluid springt het scherm aan.
Als ze wakker moet worden of ze maakt geluid dan kijk ik even naar het scherm en naar de lichaamstaal.
Als ze wakker in haar bedje ligt dan wacht ik ook altijd even want vaak lijkt ze heel wakker ligt ze soms 15 a 30 minuten te staren echter na deze tijd gaat ze gewoon weer door slapen.
4 jaar geleden
Reactie op Aphrodite
Hier bewust dus geen babyfoon met camera 🙈 maar persoonlijk zou ik zeggen ...
Ik zou juist zonder camera er al gelijk naast staan ik kijk meer naar lichaamstaal via de camera
4 jaar geleden
Baby’s worden tijdens hun slaapjes vaak tussendoor nog even wakker. Vaak vallen ze later dan toch nog in slaap. Tenminste dit is wat ik veel terug lees. Dus even wachten met oppakken als ze na 20 min wakker worden kan wel.
Ik wachtte vaak even met oppakken, ik was dan vaak ook even met iets bezig of wilde nog even genieten van de laatste minuten voor ‘mezelf’. Als ze niet hysterisch huilen kan dat ook prima. Leren ze misschien ook zichzelf wat vermaken.
4 jaar geleden
Daarom hier geen babyfoon. Hij is nu 14,5 maand en wij gebruiken hem alleen wanneer hij ziek is zodat we kunnen checken hoe het gaat. Verder staat hij nooit aan. Als er iets is, hoor je het echt wel. Wij slapen gewoon met de deuren dicht en overdag horen we het wel wanneer hij wakker wordt.
4 jaar geleden
Ik vind die camera juist handig zodat ik er niet te snel heel ga. Snachts maakt ze wel eens een geluidje in haar ondiepe slaap. En dan zie ik of ze gewoon weer verder gaat slapen of juist hongersignalen laat zien. Als ik de kamer inloop om dat te checken heeft ze dat door en maak ik haar per ongeluk meer wakker. En ikzelf moet dan ook onnodig vaak op. Schermpje is meer relaxed dus voor mij juist.
Snachts na een voeding leg ik haar altijd terug in bed. Ook als ze nog helemaal wakker (maar wel tevreden&rustig) is. Ze gaat vanzelf weer slapen. Soms meteen. Soms duurt het een half uurtje. Heel soms als de voeding rond 6u oid is, blijft ze wakker. Maar wel rustig en relaxed. pas na 7u/7.30 u is het tijd om op te staan en haal ik haar uit bed. Vind ze prima.
Overdag haal ik haar wel redelijk snel uit bed na een dutje als ze niet weer gaat slapen. Maar dan laat ze zich ook wel snel horen als ze er klaar mee is.
4 jaar geleden
Reactie op Mama_m
Ik vind die camera juist handig zodat ik er niet te snel heel ga. Snachts m ...
Mijn zoontje wordt ook vaak rond 5 uur/half 6 wakker en ik voed hem dan ook. Als ik hem in bed leg is hij echt klaarwakker wanneer ik hem maar op mijn arm in slaap laat vallen. Stel dat jouw dochtertje niet meer slaapt en om 7 uur uit bed gaat, hoe laat doet ze dan haar eerste slaapje?
4 jaar geleden
Bedankt allemaal trouwens! Ik ga het vannacht en morgen overdag eens aankijken