17 Reacties

3 jaar geleden
Wij hebben ook een 70x140 matras. Een van de goedkoopste gekocht bij babydump. We waren letterlijk weken bezig met uitzoeken van beste matras. Dit matras kostte 40 euro, had lovende recensies. Geen aerosleep..mijn kind is 13 maanden, slaapt er heerlijk op. Is een buikslaper sinds 4 maanden oud en leeft nog.

3 jaar geleden
Je kunt eens kijken op de website van Petit Amelie. Daar hebben we een koudschuim matras van en die is mooi stevig. Wel hebben we hem flink laten luchten, maar dat is in principe met elk matras verstandig.

3 jaar geleden
Reactie op Blacks
Wij hebben wel de aerosleep, en volgens onderzoeken is het echt geen onzin ...
Hoezo wil je dat even zeggen? Wat zover bekend is, is het nut (nog) niet aangetoond. Er is er (nog) geen wetenschappelijk bewijs voor. Dat is ook wat haar verloskundige heeft uitgelegd. Het belangrijkst is een stevig matras en je kindje niet te warm aankleden, dat is wel wetenschappelijk aangetoond.

3 jaar geleden
Ikea in Duitsland heeft ze wel van 140x70. Ik weet niet of het in NL wel online te koop is?
Wij hebben er dus wel een van 140x70 van Ikea, helemaal gelukkig mee. Maar we wonen dan ook in Duitsland.

3 jaar geleden
Mijn partner werkt bij dit het matrassen atelier op Ekkersrijt. Ze verkopen baby matrasjes via deze site maar je kan ook gewoon even bellen of langs gaan om te informeren.
https://www.happy-sleepers.com/populaire-maten/

3 jaar geleden
Reactie op Gina91
Deze merken adviseert de consumentenbond (Jan 2022)

Ikea heeft iig geen 70x140 😉

3 jaar geleden
Wij hebben Airgosafe. Ons is verteld dat ze praktisch hetzelfde zijn als de airosleep, maar dan stuk goedkoper.
Denk alleen niet dat het klopt want jouw verloskundige zegt. Aerosleep en Airgosafe matrassen ademen door waarom de kans op wiegendood verkleind. Mocht het kindje op de buik terecht komen met gezicht naar beneden dan kan die door ademen. Bij een gewoon matras heb je kans dat het kindje stikt.
Ik zeg erbij: dit is mij verteld.