16 Reacties

2 jaar geleden

Oei. Ik heb zelf 2 kinderen en een bakfiets, maar èn 2 kinderen in de bakfiets èn een kinderwagen lijkt mij niet haalbaar. O.a. omdat die reiswiegen vaak zoveel ruimte in beslag nemen. Wat ik in zo'n geval waarschijnlijk geprobeerd zou hebben (accepterende dat het er waarschijnlijk bizar uit gaat zien) is ook nog een fietskarretje achter de bakfiets monteren om de wandelwagen in te doen 😬 😅 En volgens mij is het mijn man 1 keer gelukt om de standaard van de wandelwagen op de bagagedrager te monteren door hem rechtop in een fietstas te zetten en wat fietsspinnen te gebruiken. Als je dat voor elkaar krijgt krijg je de reiswieg ook nog wel in de bak van de bakfiets gestopt denk ik. Of probeer het andersom; de reiswieg achterop de fiets en de stellage in de bak.

2 jaar geleden

Ik zie dat de babboe big e een grotere bak heeft dan onze Dolly dus wie weet is dasr meer bij mogelijk. In dat geval zou ik aanraden om eens bij kennissen te vragen of je mag kijken of je hun wandelwagen in/op de bakfiets zou mogen proberen te stoppen als test. Dan heb je alvast een referentiekader voor wat wel of niet past. Ik heb geen tips voor specifieke wandelwagens verder. Ik zou even vragen bij een winkel welke wagen het kleinst op te vouwen is.

2 jaar geleden

Wij hadden een fietskar achter normale fiets. Dit omdat tweelingwagens met een bak veel te groot waren voor een bakfiets. Nu hebben we zo een beetje de kleinst opvouwbare tweelingbuggy gevonden die er bestaat. Die kan ik met spanbanden vastmaken op de bagagedrager. Maar persoonlijk zou ik een buggy pas als ze 1 zijn en goed kunnen zitten gebruiken. Vervoer je ze in een maxicosi in bakfiets? Misschien kun je kijken naar een goedkope eenlingwagen onderstel met maxicosi adapters er op.

2 jaar geleden

Ik zou een draagconsult doen om te leren duodragen. Ook fijn buiten de fiets om Of kijken naar een buggy met babynest. Wel een buggy dan die compleet plat kan.

2 jaar geleden

Reactie op Hannelore13

Ik zou een draagconsult doen om te leren duodragen. Ook fijn buiten de fiet ...
Oh wauw, ik had nog nooit van duodragen gehoord. Wat ziet dat er gaaf uit. En een tikkeltje zwaar. Maar zeker de eerste maanden een mooie optie ja! https://www.nvom.nl/kennisbank/tweeling-draagdoek/

2 jaar geleden

Reactie op Josel

Oh wauw, ik had nog nooit van duodragen gehoord. Wat ziet dat er gaaf uit. ...
Geen ervaring met duodragen, wel met enkel dragen. Ook dat wordt naarmate de groei natuurlijk zwaarder, maar -) als je jong begint is het nog maar een paar kg, je kracht groeit mee met je kindje -) goed geknoopt zit het gewicht ook goed tegen je lijf aan. Gevoelsmatig veel minder zwaar dan een slecht gepakte rugzak bijv. Wel zaak dat je een goed geknoopte doek hebt (Of goed passende draagzak)

2 jaar geleden

Wij hebben een buggy, quinny Zapp en die hang ik met het wiel aan de bak, kan echt geen kant op (heb een babboe curve). Ik weet dat ze voor die wagens ook losse reiswiegen verkopen dus die zou wellicht in je bakfiets passen? Als je de buggy met het losse wie eraan hangt zegmaar dan kan je nog met 25 km een drempel opgaan bij wijze van spreken en blijft ie hangen.

2 jaar geleden

Wij hebben de keuze gemaakt voor een fietskar achter de fiets, die makkelijk af te koppelen is. Dan gelijk een kinderwagen voor 2 kindjes. Dat bevalt goed. Voor het wandelen en mee in de auto de bugaboo donkey. Weet niet of je een baby in de draagdoek op fiets doet, dat wordt nl ten sterkste afgeraden ivm onveiligheid.

2 jaar geleden

Als ik kijk naar hoe onze tweeling in onze bakfiets (vogue Carry 3) zit/ligt in de babyschalen ver in ligstand en onze peuter erbij, dan zou ik niet weten hoe ik er ook nog een echte kinderwagen in zou moeten krijgen. Dan zit je toch echt al snel bij een buggy. Die kan je met bepaalde haken aan je bak hangen. Maar goed dat is nu dus nog geen optie. Duodraagzak is idd al benoemd, denk dat dat de enige optie is voor nu.

2 jaar geleden

Reactie op Hennetje

Wij hebben de keuze gemaakt voor een fietskar achter de fiets, die makkelij ...
Ze heeft het over vervoer op locatie ;) als je een mooie bakfiets hebt, ga je echt je kinderen niet in de draagzak vervoeren 🙈

2 jaar geleden

In de bakfiets is dat misschien wat veel om te vervoeren maar wie weet list de bakkiefietstas je probleem op. Daar jan je echt een boel dingen mee vervoeren. https://www.bakkiecycles.fr/nl/3-fietstassen-bakkie

2 jaar geleden

Yoyo2 + Yoyo connect

2 jaar geleden

In de bakfiets is dat misschien wat veel om te vervoeren maar wie weet list ...
Dan zou ik voor de BeckBig gaan, die zijn ook groot!

vorig jaar

Wij hadden een fietskar achter normale fiets. Dit omdat tweelingwagens met ...
Even off-topic, maar mag ik vragen welke tweelingbuggy je hebt? Alvast dank voor een reactie!

vorig jaar

Reactie op Bo1984

Even off-topic, maar mag ik vragen welke tweelingbuggy je hebt? Alvast dank ...
We hebben mountainbuggy nano. Gekocht omdat deze super licht en compact is. Ze zijn nu 3 jaar en worden wel wat te groot er voor aan het worden. Maar eerlijk gezegd gebruiken we de wagen alleen bij lange wandelingen.

vorig jaar

misschien is de babyzen yoyo connect nog een optie, deze kun je in 2 delen doen, beide delen in een fietstas. En dan de baby's in de maxicosi