54 Reacties

2 jaar geleden

Zwitsel sowieso niet. Ik zou gewoon voor wasbare doekjes met water en een drupje olie gaan in jouw geval. Of waterwipes. Smeren met sudo zou ik ook echt niet doen, slechter dan je denkt. En zit ook parfum in. Voor het smeren zou ik dan voor sheabutter gaan.

2 jaar geleden

Andere luiers en vaker verschonen zou misschien ook nog verbetering kunnen geven

2 jaar geleden

Juist met zo min mogelijk troep erin. Inderdaad waterwipes zou ik proberen. En zeker geen sucocreme smeren, juist een lekkere dikke laag van iets vettigs (bepanthen babyzalf vind ik het beste).

2 jaar geleden

Als het echt luier schimmel is werkt een voetschimmel crème perfect. Goede laag er op smeren en dan flink van die poeder er overheen zodat het niet in de luier maar in de huid trekt. Als onze dochter dit heeft maak ik haar billen vaak schoon met water en een washandje. Het doet hoe dan ook zeer. Bij ons is die zalf echt een uitkomst! Vooral voor de nacht dikke laag er op en lekker veel poeder.

2 jaar geleden

Waterwipes e.d. geven hier irritatie. Wij gebruiken Zwitsal sensitive en is enige waar hij geen last van heeft. Maar is het geen schimmeltje?

2 jaar geleden

Ik gebruik Pampers Sensitive doekjes. Nooit luieruitslag.

2 jaar geleden

Hier ook een meisje met een heel gevoelige huid. Hier kan ze alleen tegen waterwipes. Ook van sudo creme krijgt ze uitslag..Zwitsal zinkzalf gaat ook goed maar als ze echt zere billen heeft als ze bijvoorbeeld op de opvang een keer toch een verkeerd doekje hebben gebruikt dan spoel ik met lauwwarm water en watjes en dan kan er alleen wat talkpoeder op of wat vaseline...ook dan doet zinkzalf haar heel zeer..

2 jaar geleden

Waterwipes en naïf billenzalf / luiers pure and soft van kruitvat!

2 jaar geleden

Neutral werkt bij ons het beste of naïf. Wij smeren elke avond voor een nieuwe luier nog een laag sudocreme er op. Nooit geen last van uitslag. Voor heen had ze het wel eens van de opvang daar hebben ze andere doekjes.. Misschien helpt het ook wel om af en toe een potje te proberen. dat scheelt hier de helft lopen ze niet onnodig lang met bijv. Plas. Ik verschoon wel snel maar helpt wel dat ze zelf tussendoor ook eens gaat plassen. Het is maar een ideeetje.

2 jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Neutral werkt bij ons het beste of naïf. Wij smeren elke avond voor een nie ...
Weleda is ook een goed natuurlijk product. Billen zalf heb je daar wel voor. Juist niet te nat houden goed droog maken en dan dikke laag smeren

2 jaar geleden

Gewoon een doekje of washandje met water?

2 jaar geleden

Wij gebruiken waterwipes, maar bij zulke luieruitslag/eczeem zou ik zelf voor wasbare billendoekjes gaan! Goed nat maken en dan meer deppen dan wrijven, hopelijk helpt dat ♥️

2 jaar geleden

Wasbare katoenen billendoekjes! Stuk goedkoper ook, over een paar jaar berekend. Je hebt alleen water nodig om de doekjes nat te maken, sommigen doen er een drupje olie bij maar dat is eigenlijk niet nodig. Bij de gevoelige kinderbilletjes hier in huis zijn dit de enige doekjes die géén rode billen veroorzaken.

2 jaar geleden

Doekjes + water. Wij gebruiken thuis wasbare en op pad huggies pure (super fijne dikke doekjes!) of waterwipes. Deppen en niet wrijven. Dikke laag Weleda billenzalf.

2 jaar geleden

En er heel snel bij zijn als de luier vuil is!

2 jaar geleden

Reactie op Lippie91

Ik gebruik Pampers Sensitive doekjes. Nooit luieruitslag.
Hier ook, enige die nooit voor problemen zorgen

2 jaar geleden

Hier helaas veel ervaring met luieruitslag. Lotion doekjes zou ik nooit gebruiken, wij gebruiken de sensitive doekjes van kruidvat. Billen goed laten drogen voor de luier weer aan gaat, evt nadeppen(niet wrijven) met een hydrofiele doek, en juist ook niet te veel douchen dan gaat het beschermlaagje van de huid kapot. Liever een keer te veel dan te weinig verschonen en mogelijk ook andere luiers proberen? De luiers van rascal&friends vinden wij het fijnst. Evt soms ook zonder luier laten luchten als dat al gaat. Niet smeren met sudocrem, zit ook parfum in en is dik spul, smeer liever een dun laagje zinkolie er op van dr schwaab (een geel/wit potje). Heeft er al een huisarts naar gekeken of het geen schimmeltje is? Dan is er andere zalf nodig namelijk

2 jaar geleden

Ik heb altijd mega voorraden doekjes liggen. Als de kids luieruitslag hebben doen de Zwitsal doekjes het niet zo goed. Ik pak dan meestal Huggies pure of naïf.

2 jaar geleden

Waterwipes! Wel dure doekjes maar er is vaak aanbieding.

2 jaar geleden

Kruidvat waterdoekjes! Zit NIKS in. Voor poepluiers gebruik ik (als het nodig is) soms weleda billenlotion op de doekjes.