13 Reacties
4 jaar geleden
Als ze flink aan het oefenen is en nog regelmatig valt is dit niet direct zorgwekkend, wel zou je kunnen vragen of ze iets meer op haar willen letten omdat ze kennelijk veel valt&op een manier dat ze zich dus blouse plekken valt
Ook als ze thuis heel voorzichtig is en eigenlijk niet/gecontroleerd valt en ze komt van kdv wel steeds met blauwe plekken terug is dit wel iets om een opmerking over te maken.
4 jaar geleden
Zou er niet meteen wat achter zoeken, hier is dat ook wel gebeurd en dan gewoon thuis.
Je kunt het natuurlijk wel benoemen, iets van: het viel me op dat ze 2 blauwe plekken op haar hoofd heeft, ik schrok hier van. Hebben jullie gezin wat er gebeurd is?
Denk dat het altijd goed is je zorgen te uiten mocht je die toch hebben.
4 jaar geleden
Mijn zoon loopt nog steeds wat wankel en is gewoon een kluns soms en heeft vaker wel blauwe plekken dan niet. Kan gebeuren en al doende leert men. Ik zou me daar echt niet druk om maken. Ook kunnen ze op het kdv simpelweg niet de hele dag naast jouw kindje staan om te voorkomen dat ze valt of struikelt.
4 jaar geleden
Waarschijnlijk moet oefenen ergens tegen aan gebotst. Ik zou me daar geen zorgen om maken. Doe je dat wel, zou ik het zeker bespreekbaar maken met de leidsters.
4 jaar geleden
Waarschijnlijk moet oefenen ergens tegen aan gebotst. Ik zou me daar geen z ...
met**
4 jaar geleden
Van ons ook elke keer. Ze smeren er wel van die blauwe plekken zalf op dus word niet heel blauw. Vaak op haar hoofd of wang 😅
Vallen en opstaan ☺️
4 jaar geleden
Zelf zou ik me nu nog geen zorgen maken, maar ik zou wel de volgende keer vragen wat er gebeurd is. Maar dat zou vanuit mij uit nieuwsgierigheid zijn, niet uit wantrouwen.
Hoe is het contact met de leidsters verder? Heb je ze tot nu toe altijd vertrouwd? Is dit de eerste keer dat er je zoiets ervaart? In mijn hoofd is het logisch dat een kind dat leert lopen soms met een of meerdere blauwe plekken terugkomt, maar als jij al langer geen goed gevoel erbij hebt zou ik wat intensiever het gesprek aangaan over wat er gebeurd is. Niet om te beschuldigen, maar om erachter te komen wat er is gebeurd.
4 jaar geleden
Wat moet je erachter zoeken? Dat ze je kind mishandelen?
Onze zoon is 1 en zit vaak onder de blauwe plekken. Vooral op zijn hoofd 😆. Er gebeurt niks geks behalve dat leren lopen met vallen en opstaan gaat. En hij krijgt het soms voor elkaar om heel gek te vallen dat je denkt hoe dan?!
4 jaar geleden
Blauwe plekken horen er bij. Ik zou hier niks achter zoeken😅. Kinderen spelen en vallen, helemaal als ze proberen te lopen. Daar kan niemand wat aan doen, ook het kdv niet. Ik zou er persoonlijk ook niks van vragen geloof ik tenzij je structurewl blauwe plekken tegenkomt maar dan moet het wek ver gaan.
4 jaar geleden
Mijn zoontje loopt al 3 maanden. Het gaat hartstikke goed, maar gister had ie een dag dat alles misging. Hij rent mijn vriend achterna en valt vervolgens met zijn hoofd tegen de salontafel. Nog geen half uur daarna rent ie mij achterna naar de bijkeuken en valt tegen de stenen muur aan. Tja, dit gebeurt nou eenmaal. Uiteraard snap ik dat het niet leuk is als je kind onder de blauwe plekken van de opvang afkomt. Gelukkig is er ‘hulkiezalf’! Ideaal. Wij hebben het er gister goed opgesmeert en de bulten zijn alweer bijna weg. Beetje blauw nog.
4 jaar geleden
Zou ik niet meteen iets achter zoeken. Kinderen zijn gewoon onhandig. Hier stoot zoonlief nog dikwijls z'n hoofd als hij ergens langsloopt of even bukt. Zijn vaak maar hele kleine botsingen, maar wel genoeg voor een blauwe plek. Soms gebeurt er een week niks en soms is het meerdere keren per dag raak🤷