24 Reacties

8 maanden geleden

Waarom? Wil je niet in het vliegtuig live voeden? Lijkt me juist zo fijn voor je kindje, zeker tijdens het opstijgen en landen ivm drukverschil.

8 maanden geleden

Waar ben je bang voor om tegenaan te lopen? Het ideale van bv is juist dat je niks mee hoeft te nemen of voor te bereiden (zo lang je je er oké bij voelt om tussen andere reizigers te voeden). Op reis naar Amerika had ik wel een handkolf en flesje mee voor de zekerheid, maar de hele reis niet gebruikt. En zeker in het vliegtuig was de borst ideaal om dochterlief rustig te krijgen toen we op een nachtvlucht terugkwamen :)
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

8 maanden geleden

Reactie op IkaMiMa

Waarom? Wil je niet in het vliegtuig live voeden? Lijkt me juist zo fijn vo ...
Dan mag je meestal niet voeden. Kindje moet bij opstijgen en landen met het gezicht naar voor zitten ivm veiligheid. Dus in dat opzicht kan een flesje wel handig zijn

8 maanden geleden

Reactie op M_1986

Dan mag je meestal niet voeden. Kindje moet bij opstijgen en landen met het ...
Huh daar heb ik zelf nooit van gehoord. Verschilt misschien per luchtvaartmaatschappij? Ik merkte wel verschillen tussen Lufthansa en United. Bij Lufthansa kreeg ik zo'n gordel om de baby aan mijn gordel vast te maken. Toen ik bij united een beetje paniekerig vroeg of ze nog een gordel kwamen brengen, stond de stewardess juist te kijken van 'hoezo gordel? Dat zou levensgevaarlijk zijn!'

8 maanden geleden

Reactie op jojo-chan

Huh daar heb ik zelf nooit van gehoord. Verschilt misschien per luchtvaartm ...
Oh ik al heel vaak, bij United, KLM, Transavia, Corendon, Sunexpress.

8 maanden geleden

Reactie op M_1986

Dan mag je meestal niet voeden. Kindje moet bij opstijgen en landen met het ...
Ik ben eerlijk gezegd zo eigenwijs geweest om gewoon aan te leggen. Ik vond juist onhandiger vasthouden (ze kon nog niet zelfstandig zitten) en omdat drinken pijn aan de oren kan voorkomen wilde ik graag aanleggen. Verder voed ik nooit met doek in het openbaar, maar in het vliegtuig vond ik het toch wel fijn. Je zit namelijk wel heel dicht op elkaar. Ik had mijn kolf wel voor de zekerheid mee op vakantie.

8 maanden geleden

Reactie op Sunshine-

Ik ben eerlijk gezegd zo eigenwijs geweest om gewoon aan te leggen. Ik vond ...
Dat wilde de mensen naast ons ook doen. Maar ze bleef net zo lang staan totdat ze de baby omgedraaid had. Hier hetzelfde maar dan met slapen , hij lag op zijn buik op mij te slapen, moest hem ook omdraaien. Waardoor hij dus wakker werd.

8 maanden geleden

Reactie op M_1986

Dat wilde de mensen naast ons ook doen. Maar ze bleef net zo lang staan tot ...
Ik ben pas gaan aanleggen toen de stewardessen zaten. Maar klopt dat ze wel controleren, net als bij gordels. Maar ik heb haar pas aangelegd toen het vliegtuig ging rijden en dan is er niemand meer die je er op aan kan spreken. Maar inderdaad heel vervelend als je kindje net lekker slaapt. Hier ook in de draagzak, al snap ik dat qua veiligheidsoverweging wel wat beter.

8 maanden geleden

Reactie op Sunshine-

Ik ben pas gaan aanleggen toen de stewardessen zaten. Maar klopt dat ze wel ...
Zaten 2e rij, ze had volle zicht erop 🙈

8 maanden geleden

Bij baby 1, 4x afgekolfd tijdens het wachten met een handkolf onder een sjaal. En tijdens vliegen flesje gemaakt. Vervolgens fles gegeven tijdens opstijgen/landen. Bij baby 2, 2x gaan voeden op het moment dat de riemen los mochten, na opstijgen. En gevoed tijdens taxiën op Schiphol. Tijdens opstijgen moet je kindje met gezicht naar voren in de riem. Dan bieden we speentje of pink aan om te zuigen. Beide keren 4 maanden oud.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

8 maanden geleden

Ik heb zowel met KLM als Corendon en Turkish Airlines gevlogen tijdens geven van bv. Ik baby in de riem vast maken terwijl die liggend aan het drinken was. Nooit problemen mee gehad. Waren beiden flesweigeraars, dus had ook echt niet anders gekund. Maar heb dus nooit gehoord dat dit niet zou mogen.

8 maanden geleden

Reactie op Kruimel222

Ik heb zowel met KLM als Corendon en Turkish Airlines gevlogen tijdens geve ...
En was het toegestaan? Want ik net ook gelezen dat baby moet naar voor zitten

8 maanden geleden

Reactie op teti1908

En was het toegestaan? Want ik net ook gelezen dat baby moet naar voor zitt ...
Officieel is mag het niet. Vanwege de veiligheid moet het gezichtje naar voor gericht worden. Maar sommige crew doet er dus blijkbaar niet moeilijk over.

8 maanden geleden

Reactie op IkaMiMa

Bij Finnair mag het wel, daar vliegen bij binnenkort mee . https://www.finn ...
Wel een beetje verwarrend er staat namelijk ook dit: Please note that during take-off and landing the baby must sit on your lap wearing a separate safety belt; baby carrier or sling is not enough.

8 maanden geleden

Reactie op teti1908

En was het toegestaan? Want ik net ook gelezen dat baby moet naar voor zitt ...
Ik heb geen idee of het officiëel toegestaan was, maar bij alle keren gewoon gezien door stewardessen en nooit op aangesproken.

8 maanden geleden

Reactie op M_1986

Wel een beetje verwarrend er staat namelijk ook dit: Please note that duri ...
We gaan het meemaken.

8 maanden geleden

Mijn baby heeft nergens last van gehad. Ik had wat speeltjes mee om op te sabbelen, maar ze was alleen maar aan het rondkijken tijdens het opstijgen

8 maanden geleden

Paar dagen terug voor het eerst gevlogen met mijn dochter van 6 maanden. Ze moest echt op mijn schoot zitten en naar voren kijken, met een eigen riempje aan die van mij bevestigd. Ik heb gekolfde melk in een flesje gegeven. Ging prima. Ze was ook nog eens opperbest te pas. Met dalen een flesje met water aangeboden, ging ook goed :)

8 maanden geleden

Ik wist niet dat baby's naar voren moest zitten. Ik heb twee keer gevlogen met baby, en ook een aantal keer gevoed tijdens stijgen of landen. Ze zat uiteraard wel in de gordel. Ging prima. En de meeste mensen hebben het niet door als je voedt, zeker niet als je aan het raam zit met je partner naast je. En ze hebben denk ik liever een tevreden drinkend kind dan een krijsende baby 😅