16 Reacties

vorig jaar

Zilveren tepelkapjes, dan heb je geen zalf nodig

vorig jaar

Ik gebruik mijn eigen moedermelk

vorig jaar

Ja van die zilverkapjes die hier worden genoemd!

vorig jaar

Je kan ook gewoon borstvoeding op je tepels smeren

vorig jaar

Ik heb zelf nog helemaal niks nodig gehad. Al 5 maanden niet 😊

vorig jaar

Vaak heb je niets nodig. Je tepels reinigen zichzelf en maken zelf een stofje aan. Als je wel last hebt, kun je borstvoeding druppels op je tepels smeren en laten opdrogen

vorig jaar

Borstvoeding en kokosolie wordt soms ook gebruikt. Maar voor alles wat je er op smeert geldt dat t ook je kliertjes wat kan verstoppen dus alleen gebruiken als t nodig is. Belangrijk is goede aanhap zodat er geen kloofjes ontstaan.

vorig jaar

Borstvoeding en kokosolie wordt soms ook gebruikt. Maar voor alles wat je e ...
Dat geldt natuurlijk niet goor de borstvoeding zelf

vorig jaar

Ja ik sluit me ook aan bij de zilverkapjes! Heb zelf niet veel last gehad van kloven ofzo maar in t begin als m’n tepels een beetje gevoelig werden of vervelend voelde even dagje zilverkapjes erop en was heel snel weer rustig!

vorig jaar

Shea butter en kokosolie werkt perfect, hier geen lanoline gebruikt!

vorig jaar

Ik geef al ruim 3,5 jaar borstvoeding en ik heb nog nooit iets op m’n tepels gesmeerd! 🥰

vorig jaar

Reactie op SusanB88

Je kan ook gewoon borstvoeding op je tepels smeren
Hier nog iemand die geen crème nodig heeft gehad. Indien gevoelig inderdaad wat borstvoeding erop en dan aan de lucht laten drogen
Ik heb 3 kinderen, 1 voed ik nog en de andere tot 2,5 jaar.. maar nooit een crème gebruikt 😉

vorig jaar

Bedankt voor alle reacties! Duidelijk niks om me zorgen over te maken 🙂

vorig jaar

Ik heb heel in het begin wel eens gel pads uit de koelkast gebruikt bij een kapotte tepel, volgens mij zijn die zonder lanoline. Verder vooral druppeltjes moedermelk en aan de lucht laten drogen.

3 maanden geleden

Hi. Hoe wist jij dat je allergisch was voor lanoline? Ik krijg jeukende rode plekjes op mijn voeten en handen sinds ik lanoline gebruik, maar ik weet niet of dit een verband met elkaar heeft.