10 Reacties
3 jaar geleden
Hier, eerste keer met tepelhoedje gevoed, nogal opgedrongen toen door het ziekenhuis. Later zelf weer afgewend en zonder gevoed. Nu bij tweede overal aangegeven dat ik geen tepelhoedjes wilde en snel een lactatiekundige ingeschakeld. Even gepruts in de kraamweek met aanhappen maar na 3 weken gaat het nu vlekkeloos.
3 jaar geleden
https://www.mamaloes.nl/lansinoh-latch-assist-voor-ingetrokken-tepels-70180/?gclid=EAIaIQobChMIuJmV6OaT_QIVjvt3Ch2JSApHEAQYAiABEgIuzfD_BwE
Ik weer niet of je dit al heb geprobeerd, maar misschien helpt dit ook.
3 jaar geleden
Reactie op Noor226
Hier, eerste keer met tepelhoedje gevoed, nogal opgedrongen toen door het z ...
Wat fijn om jouw ervaring te horen! De vk zei vorige keer tegen mij dat het nooit zou lukken om te voeden zonder tepelhoedjes, vandaar dat ik een beetje onzeker ben...
3 jaar geleden
Reactie op Smurfje22
Dank je voor de tip! Ik heb het besteld, wie weet helpt het!
3 jaar geleden
Je kunt gewoon voeden met ingetrokken tepels. Maar het vereist wat meer aandacht en oefening in het begin. Laat na de bevalling asap een lactatiekundige langskomen die je hiermee kan helpen. Dan hoeft borstvoeding echt geen probleem te zijn.
Je VK heeft er niet zo veel verstand van ben ik bang.
3 jaar geleden
Ik had ook ingetrokken tepels en hier werd ook gelijk een tepelhoedje ge茂ntroduceerd in het ziekenhuis. Ik heb het na de kraamweek ook langzaam afgeleerd. Tepels werken nu perfect! Ik zou ook een lactatiekundige om advies vragen, tepelhoedje is vaak niet nodig en het advies van de vk is denk ik vrij achterhaald.
3 jaar geleden
Wat fijn om jouw ervaring te horen! De vk zei vorige keer tegen mij dat het ...
Het kan zeker wel. Maar ik heb dit destijds ook te horen gekregen. In de stuwingsdagen was aanhappen echt een gevecht, maar daarna ging het goed. Ik probeerde eerst met de hand mn tepelhof wat soepel te masseren en trok daarna met mn vingers wat aan de tepel zodat er toch iets uitstak voor de baby om op te mikken.
Vraag op tijd om deskundige hulp en stel je in op een aantal weken gedoe met de borstvoeding. Ik heb in drie weken meermaals gedacht: ik kap ermee, maar ben nu toch blij dat ik heb doorgezet
3 jaar geleden
Geen tepelhoedje inderdaad. Kreeg ik meteen op advies van het ziekenhuis, maar was compleet onnodig en gaf alleen maar ellende.
Je kunt prima voeden zonder, maar het vereist meer tijd en aandacht. Haal er z.s.m. een lactatiekundige bij, het liefst al op dag 茅茅n van de kraamweek!
3 jaar geleden
En het is denk ik wel goed om erop voorbereid te zijn dat het echt wat meer gedoe geeft/kan geven. Ik heb zes weken lang iedere dag gedacht dat ik ermee wilde kappen, maar nu loopt het als een trein en ben ik blij dat ik heb doorgezet.
Het heeft me heel veel bloed, zweet en tranen gekost (letterlijk) maar ik vind het het echt waard.
Heb je echte normale tepels van binnen, zeg maar? Ik had twee platte pannenkoeken met spleetjes erin en in de ene zat iets ingetrokken dat in de verte leek op een tepel, maar in de andere alleen een klein gek bolletje. Beiden zijn flink gescheurd en opgerekt door de borstvoeding en lijken nu enigszins op 'normale' tepels, maar dat heeft dus wel een aantal weken geduurd. Doordat ze na iedere voeding meteen weer terugtrokken duurde het ook lang voordat het geheeld was. Ik heb nooit bij hoeven voeden overigens want het werkte allemaal wel.
Dit zeg ik niet om je bang te maken, want ik was een extreem geval, maar om juist te laten zien dat het zelfs dan gewoon goed kan komen! Tegen alle verwachtingen in want het leek eindeloos en hopeloos. Zelfs de lactatiekundige had er een hard hoofd in.
Ik ben nu zielsgelukkig met mijn bv drinkende kindje en het is zoveel makkelijker en fijner dan het fulltime kolven dat ik bij de eerste noodgedwongen deed.
Het staat of valt met de begeleiding die je krijgt, heb ik gemerkt.
3 jaar geleden
Ik heb hiervoor op dag 2 na de bevalling een lactatiekundige laten komen.
Heb 2 maanden net tepelhoedje gevoed en daarna steeds geprobeerd zonder. Uiteindelijk met 2,5 maanden lukte het elke voeding om zo de te voeden 馃檭