17 Reacties

6 jaar geleden

Ik ben ook nog in dubio! Lees dus mee. 😉

6 jaar geleden

Ik had inderdaad een box met matras. Zit dat er niet bij? Zonder matras is het nogal hard

6 jaar geleden

Ik had inderdaad een box met matras. Zit dat er niet bij? Zonder matras is ...
Ik bedoel zonder matras is mijn box gewoon hout van onderen

6 jaar geleden

Ik had inderdaad een box met matras. Zit dat er niet bij? Zonder matras is ...
dit is er eentje met een speciale afmeting nou speciaal niet maar ik kan het moeilijk vinden . een boxmatras 80x80 . nee zit er helaas niet bij niks overigs.. terwijl die 190 euro kost 😥

6 jaar geleden

Een boxkleed vond ik voldoende. En heel in het begin legde ik m'n dochter in een fleece dekentje in de box. Wij legden haar alleen in de box als ze wakker was, want we wilden haar leren dat alleen haar bedje was om in te slapen. Daardoor vond ik een boxmatrasje ook niet van belang. Ergens lijkt het me ook niet zo eilog, want wat als ze tussen het matrasje en de spijlen geklemd raken?

6 jaar geleden

ik heb deze besteld..

6 jaar geleden

Reactie op LindaV

Een boxkleed vond ik voldoende. En heel in het begin legde ik m'n dochter i ...
ik heb uiteraard een boxkleed . in het begin zal ze denk veel in der babynestje liggen daar zit al een matrasje in daarom dit dubio...

6 jaar geleden

Ik heb wel gekozen voor een box matras. Vergelijking gemaakt voor mezelf vind ik het ook niet fijn om op alleen dun kleedje op houten plaat te liggen... dus dat wil ik voor ons kleintje straks ook niet

6 jaar geleden

Wij hebben ook een matras erin liggen. Heb een standaard maat box, hiervoor zijn ook standaard maat matrasjes. Wij hebben geloof ik 30euro betaald en hebben dan een dik matras. Hierop ligt dan nog het boxkleed. Vind het wel fijn dat als hij plat ligt, dat hij niet te hard ligt.

6 jaar geleden

Matras mag maar is niet nodig. Een campingbedje is net zo hard en hier mag niet eens een matras in, vanwege verstikking en beklemmingsgevaar! Heb niet het idee dat baby's en kinderen er last van hebben dat het wat harder is dan hun zachte bedje.

6 jaar geleden

@michellevk, ik zou dan niet gaan voor het matrasje. Toen mijn dochter niet mee rib het nestje paste, ging ze al aan het draaien, ze bewegen dan al zo lekker, dat ze niet echt meer stil op 'de plank' liggen

6 jaar geleden

Ik heb nu wel een boxmatras. Daar ik wil dat de baby ook in andere omgevingen kan slapen/rusten en niet alleen went aan bed. Het idee dat ie dan op goed ondergrond ligt vind k wel fijn. We hebben er een van 6cm dik. Bij mijn dochter 8 jaar geleden deden we altijd 2 boxkleden op elkaar. Geen idee of ze toen matrasjes hadden

6 jaar geleden

Wij hebben geen boxmatras. Bij mijn zoontje ook niet gemist. Heb wel een redelijk dik boxkleed (Koeka). Vergeet niet dat je kindje maar een paar kilo weegt, die kan wel wat hebben 😊 Wat mij betreft is het niet per se nodig, maar eigen keuze uiteraard!

6 jaar geleden

Ik heb een heel dik boxkleed van jollein en vind het dik genoeg. Hij heeft nooit een plek op zn hoofd of iets dat het hard is.. zat samen met 7 andere vrouwen bij de verloskundige in een groep en niemand had een speciaal matras..

6 jaar geleden

Reactie op wendy_x05

Ik heb een heel dik boxkleed van jollein en vind het dik genoeg. Hij heeft ...
Ik vind ook dat een box niet om te slapen is maar om te spelen en zo lang kunnen ze dat niet dus zolang zullen ze er niet op liggen naar mijn idee/ervaring

6 jaar geleden

bedankt voor de reacties !

6 jaar geleden

Ik heb wel een boxmatras, zelf lig je toch ook liever op iets zachts zoals de bank denk ik dan! Ieder zijn eigen keuze maar wilde dat mijn dochtertje zacht lag.