7 Reacties

3 jaar geleden

Ik zou starten met een broodkorstje waar je kindje lekker op kan sabbelen en kauwen. Brood zonder korst gaat snel plakken en is dus moeilijke voor beginnende broodeters :)

3 jaar geleden

Hier zijn we begonnen met kleine plukjes brood in de mond te doen en korstjes in het handje te geven. Elke dag aangeboden en steeds grotere stukjes als het goed ging. Dat hoesten en kokhalzen hoort er trouwens gewoon bij;) Het helpt om niet te vers brood te geven (dat plakt meer) en dippen in water/voeding helpt ook in het begin.

3 jaar geleden

Ik lees "korst" mij is geadviseerd door zowel huisarts en cb om geen korst te geven in het begin ..😳

3 jaar geleden

Misschien het brood even toasten? Of er een lekkere groentenspread over smeren?

3 jaar geleden

Ouder brood kan helpen. Of het even op de chauffage leggen. Vers brood gaat inderdaad snel plakken. Zelf in de mond gaan proppen zou ik absoluut niet doen. Vind het altijd een heel gek advies. Ze leren het echt wel zelf!

3 jaar geleden

Doop het in fles/borstvoeding, en dat dan weer afbouwen en beleg toevoegen! Daarbij heeft ons meisje altijd korstjes gegeten vanaf ongeveer toen ze 8 maanden was!

VRIEND

3 jaar geleden

Oh ja ik kan me dit ook nog goed herinneren. Bij 8 maanden at mijn dochter heel goed haar brood. Met 7 maanden moest ze er nog niks van hebben. Wel altijd boter op haar brood wou ze en dan in kleine stukjes van 1 cm. Werkte hier heel goed.