18 Reacties

5 jaar geleden

Alle moeders doen maar wat! En een papfles is ook prima.komt vast een keer.

5 jaar geleden

Geen ervaring met wat dan wel werkt, maar mijn meisje eet ook nog niet echt brood en is bijna 7 maand ook. Ze sabbelt/eet wel de korstjes een beetje, maar stukjes brood spuugt ze grotendeels weer uit. Heb je ook al pindakaas ofzo geprobeerd? Ik volg verder even of anderen nog tips hebben, maar ik denk dat het een kwestie is van blijven aanbieden en 'zelf' laten doen. Oh en heb je van die luchtige crackers al eens geprobeerd? Die zijn hier favoriet! Lekkere droge crackers..🤔🤣

5 jaar geleden

Hier een baby van 9 maanden en de stukjes brood gaan nu eindelijk een beetje. Ik zou je niet al te druk maken! Elke baby heeft hierin zijn eigen tempo en de ene is eenmaal wat sneller. Ik kreeg trouwens de tip getoast brood te geven, dat hielp wel iets. Maar hiervoor spuugde ze ook alles uit en ging ze continue over dr nek 😅.

5 jaar geleden

Ons zoontje eet ook vrijwel geen brood met 9 maanden 😫

5 jaar geleden

Bedankt! Fijn jullie reacties te lezen! Maak mij in ieder geval minder druk nu...

5 jaar geleden

Bedankt! Fijn jullie reacties te lezen! Maak mij in ieder geval minder druk ...
Goed zo! :-) Brood is nu echt geen must hoor, komt vanzelf als ie daar aan toe is!

5 jaar geleden

Hier ging fruit/groente niet goed. "Moest" van het cb met 4 maanden beginnen. Zijn met 5 maanden begonnen. Ze wilde echt echt niet. Toen zijn we een (kleine) week gestopt. Niets aangeboden maar even laten rusten. Daarna had ze ineens de smaak te pakken!

5 jaar geleden

Mijn dochter vond het ook niks, sinds dat ik vorige week er wat boter op smeer gaat het er ineens super goed in. Mischien een ideetje

5 jaar geleden

Wij hadden precies hetzelfde en wat heb ik me daar druk om gemaakt. Wij gaven hem toen uiteindelijk ook maar pap. Inmiddels is hij 10 maanden en eet hij met gemak een boterham! (Wel zonder korsten) Maak je niet te druk, het komt echt vanzelf 😘

5 jaar geleden

Komt vanzelf goed! Over een tijdje gewoon weer eens proberen 😊 vooral niet teveel forceren, gewoon even laten rusten. Komt goed hoor!

5 jaar geleden

Hier werkt geroosterd bruin brood heel goed, al was het in het begin ook klooien. Echt licht roosteren, mag geen kleur krijgen en dan met boter. Ik snij dan de korstjes eraf en de binnenkant in repen. Dan kan hij lekker sabbelen en wordt het niet zo’n deegbal. Inmiddels eet hij elke dag 2 boterhammen met boter en pindakaas!

5 jaar geleden

Bedankt voor jullie lieve reacties!

4 jaar geleden

Reactie op Sophie87

Geen ervaring met wat dan wel werkt, maar mijn meisje eet ook nog niet echt ...
Doe je dan ook Beleg of boter op die luchtige crackers, of gewoon zo geven?

4 jaar geleden

Reactie op Nikki93

Doe je dan ook Beleg of boter op die luchtige crackers, of gewoon zo geven? ...
Gewoon droog! Zodra die kast opengaat begint ze al enthousiast te worden. 🤷🏼‍♀️ Zolang ze ze droog lekker eet, doe ik er niets op. Geef wel wat slokjes water als ze daar om vraagt, dat werkt tot nog toe prima.

4 jaar geleden

Bij mij lukte het ook ni op 7 maande.. men zoontje is nu 8,5maanden en eet al sinds 2 weke elke dag een boterham smorgens en nu zelfs tot 2 boterhammen 🙈

4 jaar geleden

Reactie op Leïla

Bij mij lukte het ook ni op 7 maande.. men zoontje is nu 8,5maanden en eet ...
Kgeef trouwens water erbij zodat da wa zachter wordt en ksmeer er boter op

4 jaar geleden

Maak je niet zo druk daarover. Ik ben uiteindelijk gestopt met brood proberen te geven want elke keer was het krijsen omdat ik wou dat ze het at en zelf wou ze het niet. Toevallig toen ze 9 maanden was een stukje brood gegeven en vanaf dat moment eet ze het super makkelijk.

4 jaar geleden

Reactie op Mommy_Yx

Maak je niet zo druk daarover. Ik ben uiteindelijk gestopt met brood probe ...
Ohja ik gaf ipv brood een Cracker dan en fles.