18 Reacties
5 jaar geleden
Geen ervaring met wat dan wel werkt, maar mijn meisje eet ook nog niet echt brood en is bijna 7 maand ook. Ze sabbelt/eet wel de korstjes een beetje, maar stukjes brood spuugt ze grotendeels weer uit. Heb je ook al pindakaas ofzo geprobeerd?
Ik volg verder even of anderen nog tips hebben, maar ik denk dat het een kwestie is van blijven aanbieden en 'zelf' laten doen.
Oh en heb je van die luchtige crackers al eens geprobeerd? Die zijn hier favoriet! Lekkere droge crackers..🤔🤣
5 jaar geleden
Hier een baby van 9 maanden en de stukjes brood gaan nu eindelijk een beetje. Ik zou je niet al te druk maken! Elke baby heeft hierin zijn eigen tempo en de ene is eenmaal wat sneller. Ik kreeg trouwens de tip getoast brood te geven, dat hielp wel iets. Maar hiervoor spuugde ze ook alles uit en ging ze continue over dr nek 😅.
5 jaar geleden
Bedankt! Fijn jullie reacties te lezen! Maak mij in ieder geval minder druk nu...
5 jaar geleden
Hier ging fruit/groente niet goed. "Moest" van het cb met 4 maanden beginnen. Zijn met 5 maanden begonnen. Ze wilde echt echt niet. Toen zijn we een (kleine) week gestopt. Niets aangeboden maar even laten rusten. Daarna had ze ineens de smaak te pakken!
5 jaar geleden
Mijn dochter vond het ook niks, sinds dat ik vorige week er wat boter op smeer gaat het er ineens super goed in. Mischien een ideetje
5 jaar geleden
Komt vanzelf goed! Over een tijdje gewoon weer eens proberen 😊 vooral niet teveel forceren, gewoon even laten rusten. Komt goed hoor!
5 jaar geleden
Hier werkt geroosterd bruin brood heel goed, al was het in het begin ook klooien. Echt licht roosteren, mag geen kleur krijgen en dan met boter. Ik snij dan de korstjes eraf en de binnenkant in repen. Dan kan hij lekker sabbelen en wordt het niet zo’n deegbal. Inmiddels eet hij elke dag 2 boterhammen met boter en pindakaas!
4 jaar geleden
Reactie op Nikki93
Doe je dan ook Beleg of boter op die luchtige crackers, of gewoon zo geven? ...
Gewoon droog! Zodra die kast opengaat begint ze al enthousiast te worden. 🤷🏼♀️ Zolang ze ze droog lekker eet, doe ik er niets op. Geef wel wat slokjes water als ze daar om vraagt, dat werkt tot nog toe prima.